Gledano samo iz ugla načina ishrane, fizičke želje za dobrim zdravljem, vegetarijanstvo ništa ne govori o tome koliko je ko duhovno napredovao (kažu da je i Hitler bio vegetarijanac). Ako je riječ o humanosti, o unutrašnjem odnosu prema drugim živim bićima, životinjama, tada je vegetarijanstvo posljedica određenog pogleda na život, stvarnost, Stvaraoca. Ono je i nužnost da bi se zaista duhovno napredovalo.
Bliska mi je misao filozofa Đura Šušnjića da je ono što je bilo zapisano u starozavjetnim knjigama o odnosu čovjeka prema prirodi, od strane zvaničnog hrišćanstva potpuno pogrešno protumačeno. "Rađajte se i množite, i napunite zemlju i vladajte njom, i budite gospodari od riba morskih i od ptica nebeskih i od svega zvjerinja što se miče po zemlji" (Prva knjiga Mojsijeva 1,2. Ako se pojmovi "vladajte i budite gospodari” razumije u smislu u kome to čini bahati čovjek današnjice, čovjek moći i nasilja, onda se on izdigao iznad svih bića i osiono ih koristi za sopstvene potrebe i želje. Ako se ovo - vladajte - razumije u smisli: upravljajte, a - budite gospodari - u smislu: starajte se i brinite (domaćinski odnos!) o svim bićima, onda se ide prema humanoj zajednici bića. Bog je čovjeku dao razum i imenovao ga za pastira koji čuva i vodi brigu o svom stadu: ne vladar nego sluga, ne gospodar već pastir. "Čovjek će da preživi samo ako sebe ne bude smatrao središtem svijeta i njegovim vlasnikom i gospodarem, nego samo srodnikom i prijateljem drugih bića. Mistični oblik vjerovanja cijelu prirodu vidi osvećenu, a sva bića u njoj u jednom jedinom zagrljaju".
Popriličan broj vegetarijanaca poznam koji veze nemaju sa duhovnosti, a bave se tzv. duhovnim radom na sebi.
Također ti ljudi znaju biti mnogo negativniji nego mesožderi.
Tako da mi ne drži baš vodu teorija sa vegetarijanstvom i duhovnošću te pozitivnom energijom
Oh, super !
Eto sad sam mirniji i neću se toliko gristi kad sljedeći put zagrizem pohano pileće krilce...uh što je ukusno...mmm.... (sarkazam)
Anand@...I ako je Bog tvorac...On je tvorac cijele kreacije...Duhovni tragalac ne treba da povrjeđuje bića...Istina i biljke osijećaju,ali ne tako intenzivno kao ribe i više životinnje....Vegetarijenstvo je presudno za duhovni napredak...
Duhovni tragalac bi trebao biti čovjek na duhovnom putu rasta.Tako sam shvatila napisane postove.
Na duhovnom putu svima je cilj ISTINA.To poimanje istine,se svakodnevno širi.
Kako je naš život jedna cjelina koja obuhvaća niz djelatnosti koje se isprepliću,prožimaju,sve te djelatnosti trebaju imati korjen-polazište u ljubavi prema svakom stvorenju i svemu stvorenome.
Ako težimo duhovnom rastu ka savršenstvu,onda moramo biti "operirani" od osjećaja mržnje prema bilo kome i li čemu,nego trebamo biti spremni i sposobni i najsičušnije živo biće "volit kao samoga sebe".
Zato onoga tko je nama sušta suprotnost ili nama se protivi do otvorenog neprijateljstva nastojimo shvatit,da bi za njega mogli imat više razumjevanja i ujedno ne propuštat radit dobro.To je vrlo zahtjevno.
Zato nam je na duhovnom putu potrebna pomoć.Jedan vid te pomoći je unošenje/ne unošenje hrane i pića u organizam.Ali,cilj/bit ovih odricanja i pročišćavanja su u snaženju vlastite volje.Ovo "operirenje" od naših navezanosti i ovisnosti se na duhovnom putu neprestano širi.
Meni je neprihvatljivo objašnjenje,da biljke osijećaju manje intenzivno od životinja,pa je s toga njihovo eksploatiranje posve nešto drugo.Ima ljudi koji npr. uzgajaju ruže i nikada ne bi ubrali niti jednu,jer osijećaju i imaju sučut za njihove krikove prilikom rezanja sa grane.
Ako imamo dijete sa posebnim potrebama ili sa retardacijom,da li ćemo mu posvećivat više vremena,pažnje...nego prosječno zdravom i inteligentnom djetetu?(Ovo pitanje sam postavila kao aluziju na osjećaje biljaka i životinja.)
Humanost bi trebala biti-ne propuštat niti jednu priliku radit dobro i odvratit dobrotom iz ljubavi prema svakom stvornju i svemu stvorenome i pri tom se ne obazirat hoće li te netko smatrat budalom,kukavicom ili klošarom ili...
Tako je za mene tvrdnja da je "vegetarijanstvo presudno za duhovni napredak"-zabluda.
"Neke kulture, posebice one istočne, su se to shvaćanje kolektivnog života-snagu energije i to proširiti na način na koji se priprema hrana. U Kini na primjer, mnoge životinje se drže na životu sve do neposredno prije nego što se o tome da se kuha i jede, uz uvjerenje ovom će se hraniti više života-snagu energije (chi) iz životinjskog u ljudsko da onda konzumira meso ili ribu. To bi bilo ispravno da životinje tretirane su s ljubavlju i poštovanjem. Međutim, kada životinje ili ribe se drže u skučenim uvjetima i uznemirenost ili okruženjima, onda životinje ili ribe, naravno će se osjećati uplašeni i / ili zbunjeni. Ovo je jako neuravnotežen i isti strah-based energije da je to tzv mudrost se vraća natrag u ljudi koji jedu ovo emotivno nevolji hranu - i tako mi i dalje zlostavljaju životinje.
"Nakon ovih razmatranja, on svibanj biti vremena za vegetarijance proširiti svoje poglede na zlostavljanje životinja za pokrivanje biljaka, povrća i voće također. Ta svijest o svijesti i osjećaja / emocija, koji nadilazi sve žive materije, izaziva potpuno novu paradigmu razmišljanja u vezi naše zdravlje, duhovnost i način na koji smo hraniti fizičko tijelo. Kao što je otkrio Vogel, biljke s većim sadržajem vode odgovorio emotivno najviše, a kao što smo otkrili tijekom tih članaka, voda je svijest u ovom fizičkom stvarnosti, jer se voda sprema podatke i što je najvažnije voda trgovina emocija - strah-based ili ljubavi-based ... "Molimo pogledajte ozdravljenja energije i vode i kupovinu za Duha članaka Dio 3 nadalje za više in-dubina istraživanja pamćenja vode i njezina uloga u duhovnom i fizičkom zdravlju. "
Anand@...I ako je Bog tvorac...On je tvorac cijele kreacije...Duhovni tragalac ne treba da povrjeđuje bića...Istina i biljke osijećaju,ali ne tako intenzivno kao ribe i više životinnje....Vegetarijenstvo je presudno za duhovni napredak...
Duhovni tragalac bi trebao biti čovjek na duhovnom putu rasta.Tako sam shvatila napisane postove.
Na duhovnom putu svima je cilj ISTINA.To poimanje istine,se svakodnevno širi.
Kako je naš život jedna cjelina koja obuhvaća niz djelatnosti koje se isprepliću,prožimaju,sve te djelatnosti trebaju imati korjen-polazište u ljubavi prema svakom stvorenju i svemu stvorenome.
Ako težimo duhovnom rastu ka savršenstvu,onda moramo biti "operirani" od osjećaja mržnje prema bilo kome i li čemu,nego trebamo biti spremni i sposobni i najsičušnije živo biće "volit kao samoga sebe".
Zato onoga tko je nama sušta suprotnost ili nama se protivi do otvorenog neprijateljstva nastojimo shvatit,da bi za njega mogli imat više razumjevanja i ujedno ne propuštat radit dobro.To je vrlo zahtjevno.
Zato nam je na duhovnom putu potrebna pomoć.Jedan vid te pomoći je unošenje/ne unošenje hrane i pića u organizam.Ali,cilj/bit ovih odricanja i pročišćavanja su u snaženju vlastite volje.Ovo "operirenje" od naših navezanosti i ovisnosti se na duhovnom putu neprestano širi.
Meni je neprihvatljivo objašnjenje,da biljke osijećaju manje intenzivno od životinja,pa je s toga njihovo eksploatiranje posve nešto drugo.Ima ljudi koji npr. uzgajaju ruže i nikada ne bi ubrali niti jednu,jer osijećaju i imaju sučut za njihove krikove prilikom rezanja sa grane.
Ako imamo dijete sa posebnim potrebama ili sa retardacijom,da li ćemo mu posvećivat više vremena,pažnje...nego prosječno zdravom i inteligentnom djetetu?(Ovo pitanje sam postavila kao aluziju na osjećaje biljaka i životinja.)
Humanost bi trebala biti-ne propuštat niti jednu priliku radit dobro i odvratit dobrotom iz ljubavi prema svakom stvornju i svemu stvorenome i pri tom se ne obazirat hoće li te netko smatrat budalom,kukavicom ili klošarom ili...
Tako je za mene tvrdnja da je "vegetarijanstvo presudno za duhovni napredak"-zabluda.
Da budem iskren, ovaj tvoj post mi je neshvatljiv. Sve što si pisao, što duboko podržavam, bilo je, suštinski, podržavanje vegetarijanstva, da bi sve onda to negirao zadnjom rečenicom. Pišeš o ljubavi prema svakom živom stvoru, dobroti, humanosti, čak o tome kako se ni biljke ne beru da im se ne nanese bol, a onda, posredno, podržavaš ubijanje i mučenje životinja???
Vegetarijanstvo, posmatrano sa duhovnog aspekta, najmanje je unošenje određene vrste hrane u organizam, to kao da stalno zaboravljamo. A duhovni napredak je moguć za nekoga ko nema ljubavi i saosjećanja za životinje (ubija ih ili plaća da budu ubijene)? Ili, nadam se da nijesi na to mislio, kad već ubijamo biljke(radi se o drugom obliku energije kad govorim o biljkama, ne o retardiranoj svijesti) zašto da onda ne ubijamo i životinje? A, tom logikom, zašto da ne ubijamo i jedemo i ljude? Medicinski razlozi ne postoje, ljudsko meso je jednako bilo kojem drugom.
Ivo Andrić divno reče: „Bog izbija kao svijetlo iz svake stvari stvorene, iz svakog života koji se miče...On je kao toplina u dahu svega što živi“. Ako je Bog stvorio svijet, onda nešto božansko postoji u svemu - svako biće je božansko. Čovjek, kao najsloženije biće, treba da čuva svako drugo. Da nadiđe sve doktrine, sve podjele. Samo tako ljubav postaje sveopšta: u svakom stvoru voliš stvoritelja i razumiješ sebe kroz njegova stvorenja. Ako je u svemu živa iskra svetog duha, onda je odgovornost prema svemu nužna. Ako smo svi, takoreći, krvno povezani, a jesmo, jer smo božja đeca, kako onda ubiti nekoga? Sve je međusobno povezano kroz sveti duh koji ujedinjuje sve u jednu veliku porodicu bića.
Sveti čovjek, bez obzira kojoj religiji pripadao ili ne pripadao, đe boravio, u svetim planinama ili u gradskoj vrevi, je uistinu ostvarivao duhovno zajedništvo i prijateljstvo sa svim bićima, jer je upoznavanjem svakom bića sebi otvarao put prema poznavanja Boga: išao je tragom Božje namjere. U cijeloj prirodi, među svim stvorenjima, nije našao sebi neprijatelja. Svako biće tiho je svjedočilo Boga. Sv. Franjo Asiški je vodio razgovor sa pticama, sv. Antun Padovanski propovijedao je ribama, a bilo je više svetih ljudi koji su se sporazumijevali sa divljim zvijerima. E. Kasirer dobro veli: „Za mitsko i religijsko osjećanje, priroda je jedna velika zajednica, zajednica života“. Naš novi vijek i zapadni duh izabrao je treći, najgori put. Priroda je shvaćena kao riznica za pljačkanje. Životinje su tu da budu ubijene, radi sporta, zabave, zadovoljstva. Ako čovjek svoj smisao nalazi u volji za moći i nadmoći, ako se odnosi prema vazduhu, vodi, životinjama, surovo i bez osjećanja, onda to ubrzo čini i prema svojoj vrsti. A čovjek se, ako je dosegao dovoljnu duhovnu dubinu, ne može osjećati srećnim ako pored njega pati bilo koji živi stvor.
Ekološka etika nadilazi antropocentričnu etiku, ona je univerzalna ili kosmička etika. Drugim riječima, sve što čovjek čini u svojoj prirodnoj, društvenoj i duhovnoj sredini, trebalo bi da bude vrjednovano i sa etičkog stanovišta: ekološki moral je sistem moralnih normi koji reguliše ne samo dužnost čovjeka prema čovjeku, nego i čovjekov odnos prema životinjama... Tako se, u stvari, moralni odnos proširuje i produbljuje sa odnosa čovjeka prema sebi i drugom čovjeku i na odnos prema svim živim i neživim bićima u svijetu. Svi oblici života na Zemlji moraju se poštovati i uvažavati, te o njima voditi briga. Moralna mjerila nijesu ograničena na osobe, ona su univerzalna. Albert Švajcer je zapisao: „Ja sam život koji hoće da živi usred života koji takođe hoće da živi“. Još je dodao: „Ko od nas zna kakvo značenje ima bilo koje živo biće po sebi u kosmosu?“
Čovjek se mora pridržavati normi ekološke etike kao regulativnih načela. Ove norme ga opominju da ne ubije životinju radi zadovoljavanja čula ukusa ili taštine, da ne siječe drvo bez velike potrebe, da ne kida cvijet da bi sam osjetio ugodan miris. Japanac ga pomiriše i ostavi nedirnutim, kako bi i idući prolaznik mogao da uživa u njegovom mirisu.
Čovjek pripada prirodi, ali priroda ne pripada samo njemu: i druge vrste imaju jednako pravo da žive u njoj. Ako različita bića borave u istom prostoru, onda ona tvore zajednicu bića: iako su različita, nijesu tuđa, jer im je isti dom. Prostorno jedinstvo svih oblika života nadmoćno stoji spram svih podjela i razlika među njima. Svi imaju isto porijeklo – sva su đeca Oca nebeskog!
A, sjetimo se, pomislimo samo kako izgleda život bilo koje životinje – žive kao u koncentracionim logorima, jedu kad im se da, piju kad dobiju vodu, bespomoćne su kad ih odvajaju od potomstva (koliko ima primjera da životinja ugine od tuge kada joj ubiju potomstvo: jer, svejedno da li je dijete ljudsko ili životinjsko, majka ljudska ili životinjska, ljubav među njima je neopisivo snažna sila), ne mogu da utiču na to hoće li ih vlasnik odvesti, ubiti ili ostaviti tu đe jesu, nemaju se kome požaliti kada ih ljudi tuku, muče, bacaju kada se razbole itd, itd...
"Neke kulture, posebice one istočne, su se to shvaćanje kolektivnog života-snagu energije i to proširiti na način na koji se priprema hrana. U Kini na primjer, mnoge životinje se drže na životu sve do neposredno prije nego što se o tome da se kuha i jede, uz uvjerenje ovom će se hraniti više života-snagu energije (chi) iz životinjskog u ljudsko da onda konzumira meso ili ribu. To bi bilo ispravno da životinje tretirane su s ljubavlju i poštovanjem. Međutim, kada životinje ili ribe se drže u skučenim uvjetima i uznemirenost ili okruženjima, onda životinje ili ribe, naravno će se osjećati uplašeni i / ili zbunjeni. Ovo je jako neuravnotežen i isti strah-based energije da je to tzv mudrost se vraća natrag u ljudi koji jedu ovo emotivno nevolji hranu - i tako mi i dalje zlostavljaju životinje.
"Nakon ovih razmatranja, on svibanj biti vremena za vegetarijance proširiti svoje poglede na zlostavljanje životinja za pokrivanje biljaka, povrća i voće također. Ta svijest o svijesti i osjećaja / emocija, koji nadilazi sve žive materije, izaziva potpuno novu paradigmu razmišljanja u vezi naše zdravlje, duhovnost i način na koji smo hraniti fizičko tijelo. Kao što je otkrio Vogel, biljke s većim sadržajem vode odgovorio emotivno najviše, a kao što smo otkrili tijekom tih članaka, voda je svijest u ovom fizičkom stvarnosti, jer se voda sprema podatke i što je najvažnije voda trgovina emocija - strah-based ili ljubavi-based ... "Molimo pogledajte ozdravljenja energije i vode i kupovinu za Duha članaka Dio 3 nadalje za više in-dubina istraživanja pamćenja vode i njezina uloga u duhovnom i fizičkom zdravlju. "