Ovo je diskusija na temu Što znači "humanost"? u podforumu Duhovnost Citat: Originally Posted by RED PILL možda ovo malo pomogne:
http://www.alternativa-forum.com/veg....html#post3691
...
da biljke imaju razvijeni nervni sustav i organe govora tj. artikulacije, mogli bismo govoriti o pravom pravcatom mučenju, kao što je to slučaj s klanjem životinja...
no, stvoritelj (priroda ili kajtijaznamveć) je vjerojatno znao zašto ih je napravio upravo takvima, bez tih organa
Mislim da je ovo gore uvjerenje pošto su biljke u pokusima pokazale reakcije na emocije ljudi...
Nije mi jasno kako to rade bez mozga i živčanog sustava
Ljudi vole na sve gledati kroz ljudska mjerila, koja nisu mjerodavna ni za promatranje svih ljudi, a kamoli drugih bića.
si čitala kad Steiner-a?
interesantno mi je kako se danas bez problema prihvaća skeniranje finijih tijela u theti i nekim bioenergoterapijama kao nešto sasvim normalno i mogućno, a kada o ovakvim stvarima piše čovjek koji je svojim sposobnostima vidio i predvidio puno više, zaključujemo ovo što si gore napisala ili ovo dolje o uvjerenju što je lik napisao
Citat:
Originally Posted by lucy
Čini mi se da bi bilo dobro da možemo živjeti samo od prane i ne dirati u druge, ali to je isto samo idealiziranje. Mi se hranimo nizim nivoima, visi nivoi se hrane nama...
nigdje ne piše da to mora biti biće koje osjeća bol i bori se za opstanak...
moram priznat da mi se još nije dogodilo da mi mrkva pobjegne...
no, kao što rekoh, nema nikakvog smisla tjerati ljude na to, ukoliko sami nisu svjesni što se čini životinjama...par sati u klanici bi mnogo koristilo uvidima...
ja sam odrastao uz mesara, pa imam mnogo iskustava iz prve ruke...
dok ne shvatimo da je batak koji se spremamo pojesti bio dio tijela uz pomoću kojega je živo biće hodalo (da, ono je zbilja kost što viri i za što ga držimo), džaba priče i uvjeravanja i pokušaj usporedbe rezanja vrata žive kokoši ili recimo, rezanja mrkve...probaj, razlika je velika...sumnjam da buš mogla kokoš zaklat...
vegetarijanstvo ima smisla samo ako je ono čin svijesti...
Citat:
Originally Posted by LIK
Mislim da je ovo gore uvjerenje pošto su biljke u pokusima pokazale reakcije na emocije ljudi...
Nije mi jasno kako to rade bez mozga i živčanog sustava
mislim da je u tekstu ipak lijepo objašnjeno...
a razlika između reakcije životinje i biljke na klanje ti je svakako jasna...nema tu puno mudrosti...razlika je ogromna...
postoje biljni i životinjski svijet...2 potpuno različita stanja svijesti...
da se još razumijemo, nemam namjeru niti potrebu nikoga uvjeravati u neophodnost vegetarijanstva...
ako vi sami ne vidite razliku između ubijanja i konzumiranja biljaka i životinja i pa vam argument da i biljka osjeća isto kao i životinja daje olakšanje konzumiranja izmrcvarenih tijela (btw, ste primjetili da biljka osim što se ne otima i ne viče, nema tzv. krv, toplu krv, dok ju životinja ima slično kao i čovjek, a da, ima i noge i oči i uši, jbte skoro pa ko čovjek)...
a ne znam, što bih vam više rekao...
razmislite malo sami za sebe, nisu vam usporedbe baš, baš
Sativa@....da li ti stvarno misliš da za pravi napredak vegetarijanstvo nije potrebno,ili to kažeš jer ti se ne da....recimo organizirat si jelovnik,više se trudit,biti ismijan/a?....Ne mora biti presudno,nego bi rekao da je možda potrebno.....
Čini mi se,da je svatko od nas u ovoj diskusiji dao i odgovor na pitanje.
Najprije ću ti reći ono kako ja ....Volim kuhat i kod raznih smetnji/poremećenih vrijednosti (u nalazima) ukućana,prilagođavala sam način ishrane njihovim potrebama,da bi bez medikamenata te vrijednosti došle u normalu.Neću sada nabrajat što sve,ali je toga bilo dosta.
...Biti ismijan/a...Ismijavanje bilo koga zbog bilo čega, je u potpunoj suprotnosti sa duhovnim rastom i problem ima onaj koji ismijava.
Kome je to važno,hoću li se ja hranit bubama,skakavcima i zmijama,ili možda medom,glivama i mišancom?
A sada o duhovnom rastu,još jedan pokušaj.
Utvrdimo kriterije i ono što smo svrstali kao dobro,nastojimo razvit do recimo savršenstva.Da bi to postigli,potrebna nam je "dresura".
Ako smo "slobodni strijelci" procjenjujemo/vrednujemo sami sebe prema sposobnosti našega "vida".Proces rasta je neprekidan i ovisi o želji pojedinca dokle želi ići.
Ti si u svom postu lijepo rekao:"ne mora biti presudno,nego bi rekao da je možda potrebno...."
Ja sam zapravo rekla isto,samo sam obrazložila zašto je ono presudno-zabluda,jer je presudno težište na drugom mjestu.
Ne isključujem ja životinje,čak ni biljke i filozofija vegetarijanstva mi je poznata.Ako u duhovnom rastu težimo savršenstvu u ljubavi,vegetarijanstvo možemo odabrati kao put,jer dobro si rekao da to nije ishrana,nego filozofija
Evo nešto o biljkama i čini mi se da nije OT.Vezat ću post,na rečenicu R.Steinera-Ako biće reagira na vanjski podražaj,to ne znači da ga ono osijeća.
Na sajmu cvijeća,kupila sam nekoliko posađenih biljčica,i 2-3 sam stavila na lođu i njegovala ih oubičajeno,a jednu sam stavila u sobu,na kalvir,na kojemu se svakodnevno sviralo po nekoliko sati.
Cijelu godinu dana,dakle 365 dana nisam ulila niti kap vode ni bilo što drugo,a zrake sunca nisu dolazile kroz prozor do biljčice.
Vjerovali ili ne,ova je vidno bolje napredovala,od onih na lođi iako je zemlja bila posve već odvojena od teglice.Potpuno suha.(zemlja)
Da li je ta biljka rasla samo, jer je imala vanjski podražaj,primajući energiju iz glazbe,ili je osijećala,pa tako proizvodila energiju da bi rasla?????
Primala je nematerijalno,a bilo joj je dostatno za vidnu materijalnu manifestaciju-rast.
Na ovo ja samo mogu dodat Sokratovu misao:
Ja znam da ništa neznam.
Anand, ako se svega što si do sada rekao zbilja i pridržavaš, imaš moje iskreno divljenje.
Međutim, forsiranje dobrog u smislu citata gore, da je čovjekova dužnost da bude zaštitnik, nikako ne drži vodu. Ako se osvrneš oko sebe, vidiš da ništa nije apsolutno crno ili apsolutno bijelo, da jedno stalno traži drugo i teži balansu, takva je i naša priroda.
Bilo bi (valjda) ljepše da ne jedemo meso, da nismo ljubomorni, posesivni, zlobni, ali tada to ni ne bi bili mi (ljudi).
A po pitanju duhovnog razvoja i vegetarijanstva, ima itekako veze, čak i ako isključimo plemenitu namjeru ne jedenja mesa samo zato da se živo biće ne bi ubijalo.
Ako netko radi ap, sigurno zna da je lakše "izaći" kad se posti ili se ne jede meso... vjerujem da to ne staje samo na ap, nego se tiče i vizija i spoznaja...
Nije u redu prosuđivati da biljke manje osjećaju, nitko od nas nije biljka da bi to znao.
Ne rade li Japanci bonzaie? Pa to i nije baš "obazrivo", štoviše, biljku se sakati i muči...
Na svom putu evolucije ka savršenstvu biće je pokupilo impresije svih oblika u kojima je bilo. Na tom točku, čovjek je najviša stepenica u razvoju. Ljubomora, zloba, posesivnost, agresija, pohlepa, pripadaju nižim oblicima svijesti, pohranjene su u našem nesvjesnom i odatle djeluju, i rukovode našim postupcima. To nesvjesno mora da se pročisti da bi čovjek spoznao svoju pravu prirodu.
Čovjek je božanski po svojoj prirodi. Bez obzira da li je stvoren po liku Božijem, ili je tek njegova iskra, ili je jedno sa njim, suštinska priroda čovjeka nikada ne gubi svoje savršenstvo. Nema tako nečega kao što je grijeh koji može promijeniti kvalitet duše. Loše akcije mogu samo prekriti velom božansku prirodu čovjeka, ali je ne mogu nikada uništiti. Bog postoji u svima nama kao potencijal i mogućnost. Naše djelovanje se naziva dobrim i moralnim ako nam pomaže da ponovo otkrijemo skrivenu božanstvenost, a lošim i nemoralnim ako nas udaljava od toga. Zbog neznanja mi se ponašamo kao da smo nesavršeni i ograničeni i da postojimo u prostoru i vremenu, da smo podložni zakonu uzročnosti. Cilj religije, izvorni cilj izvorne religije, je da se dehipnotišemo i postanemo svjesni svog božanskog nasljeđa.
Ako bi čovjek bio samo biće čije su potrebe jelo, hrana, spavanje i razmnožavanje, po čemu bi se razlikovao od životinje? Beskrajna priroda ljudske duše nikada ne može biti zadovoljna samo sa tim. Ima svoje dužnosti i svoje odgovornosti. A za onoga ko poštuje sebe, svoju okolinu, društvo, prirodu i sva bića, sve je sveto. Manastir i laboratorija, hram i kancelarija, ćelija i pijaca, sve je podjednako dobro kao mjesto obožavanja. Prihvatiti život poslije transcendiranja njegovih ograničenja je konačna božanska žrtva. Raditi znači moliti se. Sam Život je Religija. Kada je mladi Svami Vivekananda molio svog učitelja da mu preda dar spiritualne ekstaze u kojoj je mogao da održava svoj um nekoliko dana u stanju nadsvijesti, kosmičke svijesti, Učitelj mu je odgovorio: “Zašto si toliko nestrpljiv da vidiš Boga sklopljenih očiju? Zar ga ne možeš viđeti i kad su ti oči širom otvorene? Obožavaj Boga u čovječanstvu koje posvuda pati?”
Zašto bi nam djela R.Steinera bili krajnji autoritet po pitanju humanosti?
, ali ne razumijem.
Da, nisam ih čitala, samo želim obratit pozornost na "svjetonazor i izvor" koji leži u pozadini svakoga od nas koji ovdje komentiramo.
p.s.Ako je karma rigorozni princip bez oproštenja, zašto je biljka baš morala biti biljka, a (neka)životinja ta koja će na svirep način biti uništena?Je li im to zadano karmom ili?
oprostite na pitanju.Možda ono izvire iz nedovoljnog poznavanja stvari...
naftali@...Zašto bi nam djela R Steinera bili krajnji autoritr po pitanju humanosti?
Spomenula sam R.Ssteinera,samo zato,što je već ranije spominjan na temi,ne zato da bi ga povezala sa humanosti uopće,nego da bi iz iskustva u vlasitom eksperimentu bilo što očitije koliko je naše znanje
slabašno.
Zato sam i navela poznatu Sokratovu izreku,jer je i on znao koliko nezna,ali je znao da Bog zna.
Žao mi je,ako se iz moga posta spominjanje R.Steinera moglo shvatit kao krajni autoritet po pitanju humanosti.
Činilo mi se,da sam u prethodnim postovima jasno izložila svoje razmišljanje i stavove na temu humanosti i duhovnog rasta.