Alternativa Forum

Antikrist-F.Nietzsche

Ovo je diskusija na temu Antikrist-F.Nietzsche u podforumu Duhovnost
Friedrich Nietzsche P ogledajmo se u lice. Mi smo Hiperborejci — ...

Natrag   Alternativa Forum > Metafizika i duhovnost > Duhovnost

Alternativa Forum


Duhovnost Duhovni put

Odgovor
LinkBack Opcije Teme Način Prikaza
Nepročitano 14-04-11, 14:23   #1
.
 
DeteSvetla6's Avatar
 
Datum registracije: May 2009
Lokacija: .
Postovi: 8,566
DeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond repute
DeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond repute
Hi! Antikrist-F.Nietzsche

Friedrich Nietzsche
Pogledajmo se u lice. Mi smo Hiperborejci — vrlo dobro znamo kako živimo u prikrajku. "Put k Hiperborejcima nećeš naći ni kopnom ni vodom": to je već i Pindar znao o nama. Onkraj sjevera, leda, smrti — naš život, naša sreća... Otkrili smo sreću, znamo put, našli smo izlaz iz svih tisućljeća labirinta. Tko ga je drugi našao? Možda moderni čovjek? "Ja ne znam kamo da se okrenem; ja sam sve što ne zna kamo da se okrene" — uzdiše moderni čovjek... Bolovali smo od te modernosti — od nečasna mira, od kukavičkoga kompromisa, od sve vrle nečistoće modernoga Da i Ne. Ta trpeljivost i largeur1 srca, koja sve "oprašta" jer sve "shvaća", za nas je scirocco2. Bolje živjeti u ledu negoli među modernim vrlinama i dru-gim južnim vjetrovima!... Bili smo dovoljno hrabri, nismo štedjeli ni sebe ni druge: no dugo nismo znali kamo sa svojom hrabrošću. Postali smo mračni, nazvali su nas fatalistima. Naš fatum — bijaše to punina, napinjanje, gomilanje snaga. Žudjeli smo za blijeskom i djelima, ostali najdalje od sreće slabića, od "predaje"... Oluja bijaše u našem zraku, priroda, koja jesmo, potamnjela je — jer nismo imali put. Formula naše sreće: jedno Da, jedno Ne, jedna ravna crta, jedan cilj.

Što je dobro? — Sve što jača moć, volju za moć, samu moć u čovjeku.
Što je loše? — Sve što potječe od slabosti.
Što je sreća? — Osjećaj da moć raste, da se svladava prepreka.
Ne zadovoljstvo nego veća moć; ne mir općenito nego rat, ne vrlina nego vrsnoća (vrlina u renesansnom stilu, virtů, vrlina bez moralina3).
Slabi i neuspješni trebaju propasti: prvo načelo naše ljubavi prema čovjeku. A pritom im treba još i pomoći.
Što je štetnije od ikojeg poroka? — Djelatno suosjećanje sa svim neuspješnima i slabima — kršćanstvo...

Problem koji ovdje postavljam ne svodi se na to što čovječanstvo treba smijeniti u redoslijedu bića (— čovjek je kraj), nego na tip čovjeka koji treba uzgojiti, htjeti, kao viševrijednoga, dostojnijega života, sigurnijega u budućnost.
Taj viševrijedni tip već je prilično često postojao: ali kao sretan slučaj, kao iznimka, nikada kao nešto što je netko htio. Štoviše, upravo su se njega najviše bojali, dosada je bio gotovo ono strašno; — a od straha htjeli su, uzgojili, dobili obrnuti tip: domaću životinju, životinju u krdu, bolesnu životinju čovjeka — kršćanina...

Čovječanstvo nije razvitak u bolje ili jače ili više, kako se to danas vjeruje. "Napredak" je samo moderna ideja, to jest lažna ideja. Današnji je Europljanin svojom vrijednošću daleko ispod renesansnoga Europljanina; napredak u razvitku nije bezuvjetno, bez obzira na potrebu, uzdizanje, uspon, jačanje.

U drugom smislu na najrazličitijim mjestima na zemlji i iz najrazličitijih kultura stalno uspijevaju pojedinačni slučajevi, s kojima se zapravo predstavlja viši tip: nešto što je u odnosu na svekoliko čovječanstvo vrsta nadčovjeka. Takvi sretni slučajevi veličanstvena uspijevanja oduvijek su bili mogući i možda će uvijek biti mogući. Pa i čitavi rodovi, plemena, narodi mogu u nekim okolnostima biti takav zgoditak.

Kršćanstvo ne treba kititi i dotjerivati: ono je vodilo rat na život i smrt protiv toga višeg tipa, ono je izopćilo sve temeljne instinkte toga tipa, ono je iz tih instinkata izdestiliralo zlo, zloga jak je čovjek tipični pokvarenjak, "pokvareni čovjek". Kršćanstvo je stalo na stranu slabih, niskih, neuspješnih, od oprečnosti s instinktima za održanje jakoga života stvorilo je ideal; iskvarilo je um i duhovno najjačih priroda poučavajući da najviše vrijednosti duhovnosti treba smatrati griješnima, varavima, iskušenjima. Najbjedniji primjer — izopačenost Pascala, koji je mislio da mu je um izopačen istočnim grijehom, a izopačilo ga je samo njegovo kršćanstvo! —

Bolna je, jeziva drama koja mi puca pred očima: pomaknuo sam zavjesu s čovjekove pokvarenosti. Ta je riječ, u mojim ustima, barem zaštićena od sumnje da sadrži čovjekovu moralnu optužbu. Zamišljena je — htio bih to još jednom naglasiti — bez moralina; i to do onoga stupnja na kojemu tu pokvarenost najjače osjećam, baš tamo gdje je čovjek najsvjesnije težio k "vrlini", k "božanskomu". Razumijem pokvarenost, to se već pogađa, u smislu dekadencije: tvrdim da su sve vrijednosti u kojima čovječanstvo sada obuhvaća ono najpoželjnije vrijednosti dekadencije.
Životinju, vrstu, pojedinca nazivam pokvarenima ako izgube instinkte, ako izaberu, ako daju prednost onome što im škodi. Povijest "viših osjećaja", "idealâ čovječanstva" — i možda ću je morati ispričati — bila bi gotovo objašnjenje zašto je čovjek tako pokvaren.
Sam život za mene je instinkt rasta, trajanja, nakupljanja snage, moći: gdje nema volje za moć, dolazi propast. Tvrdim da svim najvišim vrijednostima čovječanstva nedostaje ova volja, da vrijednosti propasti, nihilističke vrijednosti prevladavaju pod najsvetijim imenima.

Kršćanstvo nazivaju religijom samilosti. Samilost je u suprotnosti s afektima koji krijepe, koji povećavaju energiju životnoga osjećaja: ona djeluje depresivno. Gubi se snaga kad se suosjeća. Supatništvo još povećava i umnogostručuje gubitak snage, koji već sama patnja donosi životu. Sama patnja biva zaražena supatništvom; ovisno o okolnostima, njome se može doseći ukupni gubitak života i životne energije, koji je u apsurdnom odnosu prema kvantumu uzroka (— smrt Nazarećanina). To je prvo gledište; no, postoji još jedno važnije. Mjeri li se sućut prema vrijednosti reakcija što ih ona obično stvara, njezin se životno opasni karakter javlja u još jasnijem svjetlu. Suosjećanje općenito koči zakon razvitka, koji je zakon selekcije. Ono održava što je zrelo za propast, opire se u korist onoga što je život razbaštinio i osudio, obiljem svakakvih promašaja, koje održava na životu, daje samom životu mračan i dvojben vid. Usudili su se suosjećanje nazvati vrlinom (— u svakom otmjenom moralu smatra se slabošću — ); otišli su i dalje, pa su ga pretvorili u vrlinu, u podlogu i podrijetlo svih vrlina — dakako, samo ono što stalno treba imati na oku, sa stajališta filozofije koja je nihilistička, koja je na sebi nosila natpis nijekanje života. Schopenhauer je imao pravo kad je rekao da samilost niječe život, čini ga još dostojnijim nijekanja — samilost je praxis
nihilizma. Ponavljam: taj depresivni i kužni instinkt onemogućava one instinkte koji teže k održanju i podizanju vrijednosti života: on je i kao multiplikator bijede i kao konzervator svega bijednoga glavno oruđe jačanja dekadencije — samilost navodi na Ništa! ... Ne kaže se "Ništa": umjesto toga kaže se "Onostranost"; ili "Bog"; ili "pravi život"; ili nirvana, spasenje, blaženstvo... Ta nevina retorika iz carstva religijsko-moralne idiosinkrazije čini se mnogo nevinijom čim se shvati koja se tendencija krije pod plaštem uzvišenih riječi: tendencija neprijateljstva prema životu. Schopenhauer je bio neprijatelj života: stoga mu se samilost pretvorila u vrlinu... Aristotel je, kako je poznato, vidio u samilosti bolesno i opasno stanje, koje bi bilo dobro povremeno rješavati purgativom; tragediju je shvaćao kao purgativ. Polazeći od životnoga instinkta, trebalo bi zapravo tražiti sredstvo da se probode takvo bolesno i opasno gomilanje samilosti kao u Schopenhauera (a, nažalost, i u našoj sveukupnoj književnoj i umjetničkoj dekadenciji od Petrograda do Pariza, od Tolstoja do Wagnera) kako bi prsnula... Ništa nije nezdravije, usred naše nezdrave modernosti, od kršćanske sućuti. Tu treba biti liječnik, tu treba biti nepopustljiv, tu treba zarezati nožem — to je naša zadaća, to je naš način ljubavi prema čovjeku, time smo mi filozofi, mi Hiperborejci —
Potrebno je reći koga osjećamo kao svoju suprotnost — teologe i sve što u tijelu ima krv teologa — svu našu filozofiju... Treba valjda vidjeti sudbinu izbliza, još bolje, sam je doživjeti, treba valjda od nje gotovo propasti, kako se ovdje više ne bi dopustila šala (— slobodoumlje naše gospode prirodoslovaca i fiziologa u mojim je očima šala, njima nedostaje strasti u tim stvarima, patnje zbog njih —). To se otrovanje proteže mnogo dalje negoli se misli; pronašao sam teološki instinkt preuzetnosti posvuda gdje se čovjek danas osjeća kao "idealist", gdje čovjek, svojim visokim podrijetlom, uzima sebi pravo da na zbilju gleda nadmoćno i strano... Idealist ima, poput svećenika, sve velike pojmove u ruci (— i ne samo u ruci!), s dobrohotnim prezirom iskorištava ih protiv "razuma", "osjetila", "časti", "lagodna života", "znanosti", vidi ih ispod sebe, poput štetnih i zamamnih sila iznad kojih lebdi "duh" u čistoj zasebosti: — kao da poniznost, čednost, siromaštvo, jednom riječju svetost, nisu životu dosad nanijeli neizrecivo više štete od svih strahota i poroka... Čisti duh čista je laž... Sve dotle dok se svećenik još smatra višom vrstom čovjeka, taj profesionalni odricatelj, klevetnik, trovatelj života, nema odgovora na pitanje: što jest istina? Istinu su već postavili naglavce ako se svjesni zagovaratelj ničega i negiranja smatra zastupnikom "isti-ne"...

Ratujem protiv toga teološkog instinkta: posvuda sam nalazio njegov trag. Tko u tijelu ima teološku krv, ima od početka prema svemu pogrešan i nečastan stav. Patos koji se iz toga razvija naziva se vjera: a to znači, jednom zauvijek zatvoriti oči pred sobom kako se ne bi patilo od pogleda na neizlječivu himbenost. Od te pogrešne optike na sve, u čovjeku se razvija moral, vrlina, svetost, čista se savjest povezuje s lažnim gledanjem — zahtijeva se da ni jedna druga optika ne smije imati veću vrijednost kad se vlastita proglasila sakro-sanktnim imenima "Bog", "otkupljenje", "vječnost". Posvuda sam iskopao teološki instinkt: to je najrašireniji, zapravo podzemni oblik himbe, koji postoji na zemlji. Što teolog osjeća kao istinito, mora biti himbeno: u tome je gotovo kriterij istine. Njegov najdublji instinkt samoodržanja zabranjuje da realnost u bilo kojoj točki dođe do ugleda ili pak barem do riječi. Dokle god dopire teološki utjecaj, prosudba o vrijednosti postavljena je naglavce, pojmovi "istinit" i "lažan" neizbježno su obrnuti: što je za život najštetnije, ovdje se zove "istinitim", što ga bodri, uzdiže, potvrđuje, opravdava i potiče na pobjedu, zove se "lažnim"... Dogodi li
se da teolozi zbog "savjesti" vladara (ili narodâ...) pruže ruku prema moći, ne dvojimo što se zapravo svaki put zbiva: volja za kraj, nihilistička volja hoće moć...


Nijemcima je odmah jasno kad kažem da je filozofija iskvarena teološkom krvlju. Protestantski je pastor djed njemačke filozofije, a sam protestantizam njezin je peccatum originale4. Definicija protestantizma: hemipareza kršćanstva — kao i uma... Dovoljno je samo izgovoriti riječi "tubinška škola"5 kako bi se shvatilo što je zapravo njemačka filozofija — podmukla teologija... Švabi su najbolji lašci u Njemačkoj, lažu i ne znajući da lažu... Odakle likovanje kojim je pojavu Kanta pozdravio cijeli njemački učeni svijet što se sastoji od tri četvrtine pastorskih i učiteljskih sinova —, odakle njemačko uvjerenje, koje još ima odjeka, da s Kantom počinje promjena nabolje? Teološki instinkt u njemačkom učenjaku otkrio je ono što je sada ponovno moguće...

DeteSvetla6 je offline   Reply With Quote
DeteSvetla6, hvala ti na korisnom postu!
egzorcist (15-02-12)

Nepročitano 14-04-11, 14:28   #2
.
 
DeteSvetla6's Avatar
 
Datum registracije: May 2009
Lokacija: .
Postovi: 8,566
DeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond repute
DeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond reputeDeteSvetla6 has a reputation beyond repute
Hi!

Tajni put prema starom idealu bio je otvoren, pojam "pravi svijet"; pojam morala kao biti svijeta (— te dvije najopakije pogreške koje postoje!) sada se, zbog svoje prepredene skepse, ipak više ne može pobiti, ako se već ne može dokazati... Um, pravo uma ne dopire tako daleko... zbilja je pretvorena u "privid"; potpuno lažni svijet, ono što jest, pretvoreno je u zbilju... Kantov uspjeh samo je teološki uspjeh: Kant je, poput Luthera, poput Leibnitza, još jedna kočnica u njemačkoj čestitosti, već po sebi klimavoj —

Još jednu riječ protiv Kanta kao moralista. Krepost mora biti naš izum, naša najosobnija nužna obrana i nužna potreba: u svakom drugom smislu ona je samo opasnost. Što ne uvjetuje naš život, škodi mu: krepost samo iz osjećaja poštovanja prema pojmu "krepost", kako je to htio Kant, štetna je. "Krepost", "dužnost", "dobro po sebi", dobro s obilježjem bezličnosti i općenite vrijednosti — tlapnje su u kojima se izražava propast, posljednje slabljenje života, konigsberška nerazumljivost. Zakoni najosnovnijega održanja i rasta zahtijevaju obrnuto: da svatko izumi svoju krepost, svoj kategorički imperativ. Narod propada ako pobrka svoju dužnost s pojmom dužnosti općenito. Ništa ne uništava temeljitije, ništa toliko iznutra, koliko svaka "bezlična" dužnost, svako žrtvovanje molohu apstrakcije. — Kako se Kantov kategorički imperativ nije osjetio kao životno opasan?... Samo ga je teološki instinkt uzeo u zaštitu! — Djelovanje, na koje prisiljava instinkt života, dokazuje se radošću da je pravo djelovanje: a onaj nihilist s kršćansko-dogmatskom utrobom shvatio je radost kao prigovor... Što razara brže negoli raditi, misliti, osjećati bez unutarnje potrebe, bez duboko osobnoga izbora, bez radosti? kao automat "dužnosti"? Upravo to je recept za dekadenciju, čak za idiotizam... Kant je postao idiot. — I to je bio suvremenik Goethea! Toga pauka zloslutne mreže smatrali su njemačkim filozofom — i još ga smatraju!... Pazim da ne kažem što mislim o Nijemcima... Nije li Kant u francuskoj revoluciji vidio prijelaz neorganskoga oblika države u organski? Nije li se on pitao postoji li događaj koji se uopće ne može objasniti drukčije nego moralnom sklonošću čovječanstva kako bi se njome jednom zauvijek dokazala "tendencija čovječanstva prema dobrome"? Kantov odgovor: "To je revolucija." Promašeni instinkt u svemu i svakomu, protupriroda kao instinkt, njemačka dekadencija kao filozofija — to je Kant!
Izuzimam nekoliko skeptika, pristojni tip u povijesti filozofije: no, ostatak ne poznaje primarne zahtjeve intelektualnoga poštenja. Svi se zajedno ponašaju kao babe, svi ti veliki sanjari i čudesne životinje — za njih su "lijepi osjećaji" već argumenti, "uzdignuta prsa" mijeh božanstva; uvjerenje kriterij istine. Kant još na posljetku, u "njemačkoj" nevinosti, pokušava taj oblik pokvarenosti, taj nedostatak intelektualne savjesti, pretvoriti u znanost pod pojmom "praktički um". Upravo stoga izmislio je nekakav um, a um nas ne bi trebao zabrinjavati kad se oglasi moral, kad se oglasi uzvišeni zahtjev "moraš". Ako se uzme o obzir da je u svih naroda filozof tek daljnji razvitak svećeničkoga tipa, više ne iznenađuje to svećeničko naslijeđe, to krivotvorenje pred samim sobom. Ako imamo svete zadaće, na pri-mjer poboljšati, spasiti, izbaviti ljude, ako u njedrima nosimo božanstvo, ako smo glasno-govornici onostranih imperativa, onda smo s takvom misijom već izvan svih samo razumskih vrijednosti — već sami posvećeni takvom zadaćom, već sami tip višega reda! ... Što se svećenika tiče znanost! On je previsoko da bi za to mario! — A svećenik je dosad vladao! On je određivao pojam "istinit" i "neistinit"!...

Nemojmo ovo podcijeniti: mi sami, mi slobodni duhovi, već jesmo "prevrednovanje svih vrijednosti", živa objava rata i svim starim pojmovima "istinitog" i "neistinitog" i pobjede nad njima. Najvrednije spoznaje otkrivaju se najkasnije; ali najvrednije su spoznaje metode. Sve metode, sve pretpostavke naše sadašnje znanstvenosti navlačile su na sebe tisućljetni prezir, zbog njih je čovjek bio isključen iz druženja s "čestitim" ljudima — smatrali su ga "neprijateljem Boga", prezirateljem istine, "opsjednutim". U znanstvenom značaju bio je čandala6... Imali smo protiv sebe sav patos čovječanstva — njihov pojam o tome što treba biti istina, što treba biti dužnost istine: svaki "trebaš" bio je dosada okrenut protiv nas... Naši objekti, naše prakse, naš mirni, oprezni nepovjerljivi način — sve je to njemu bilo potpuno nedostojno i prezira vrijedno. — Možda bismo se na posljetku smjeli pitati, donekle primjereno, nije li zapravo estetski ukus držao čovječanstvo u takvoj dugoj sljepoći: ono je od istine tražilo pitoreskni učinak, od spoznavatelja je istodobno tražilo da on snažno djeluje na osjetila. Naša mu skromnost najdulje nije bila po ukusu... O, kako su to pogodili, ti Božji purani —

Naučili smo drukčije misliti. Postali smo u svemu skromniji. Podrijetlo čovjeka više ne izvodimo iz "duha", iz "božanstva", ponovno smo ga smjestili među životinje. Smatramo ga najjačom životinjom, jer je najlukaviji: odatle njegova duhovnost. S druge strane, branimo se od ispraznosti, koja bi i ovdje htjela ponovno biti glasna: kao da je čovjek bio velika skrivena namjera životinjskoga razvitka. On nipošto nije kruna stvaranja, svako je biće, uz njega, na istom stupnju savršenstva... I tvrdeći to, tvrdimo još previše: čovjek je srazmjerno najneuspjelija životinja, najbolesnija, koja je najopasnije odlutala od svojih instinkata — premda je, uza sve to, i najzanimljivija! — Što se tiče životinja, Descartes se prvi usudio iznijeti misao, sa smjelošću vrijednom poštovanja, da životinju smatra mehanizmom: naša se cijela fiziologija trudi da dokaže tu tvrdnju. Mi, logično, i ne stavljamo čovjeka u pozadinu, kako je to činio još Descartes: ono što se danas općenito shvaća o čovjeku, ne ide dalje od
mehanicističkoga poimanja čovjeka. Nekoć su čovjeku u miraz višega reda dali "slobodnu volju", danas smo mu i volju uzeli, u smislu da se to više ne smije shvaćati kao sposobnost. Stara riječ "volja" služi samo za označavanje rezultante, vrstu individualne reakcije koja nužno slijedi niz dijelom proturječnih, dijelom skladnih poticaja: — volja više ne "djeluje", više ne "motivira"... Prije se u čovjekovoj svijesti, u "duhu", vidio dokaz njegova višeg podrijetla, njegova božanskoga podrijetla; kako bi postigao savršenstvo, savjetovali su mu da poput kornjače uvuče u sebe osjetila, da prekine druženje sa zemaljskim, da odbaci smrtni omotač tako da od njega ostane glavnina, "čisti duh". I tome smo promijenili mišljenje: osvješćivanje, "duh", smatramo upravo simptomom relativne nesavršenosti organizma, iskušavanjem, napipavanjem, promašajem, mukom za koju je potrošeno nepotrebno mnogo živčane snage — poričemo da se bilo što može učiniti savršenim sve dok se to čini još svjesno. "Čisti duh" čista je glupost: odbijemo li živčani sustav i osjetila, "smrtni omotač", tada smo se preračunali — ništa drugo!...

Ni moral ni religija ne dodiruju se u kršćanstvu ni sa jednom točkom stvarnosti. Sami imaginarni uzroci ("Bog", "duša", "ja", "duh", "slobodna volja" — ili također "neslobodna"); same imaginarne posljedice ("grijeh", "izbavljenje", "milost", "kazna", "oprost grijeha"). Općenje imaginarnih bića ("Bog" "duhovi" "duše"); imaginarna prirodna znanost (antropo-centrična; potpuni nedostatak pojma prirodnih uzroka) imaginarna psihologija (sami ne-sporazumi sa samima sobom, tumačenja ugodnih i neugodnih općih osjećaja, na primjer stanja nervusa simpatikusa uz pomoć sporazumijevanja znakovima religijsko-moralne idiosinkrazije — "kajanje", "grižnja savjesti", "iskušavanje đavla", "Božja blizina"); imaginarna teleologija ("kraljevstvo Božje", "posljednji sud", "vječni život"). — Taj svijet čiste fikcije razlikuje se, na njegovu veliku štetu, od svijeta snova time što potonji odražava stvarnost, dok on stvarnost krivotvori, obezvrjeđuje, niječe. Tek kad je pronađen pojam "prirode" kao protupojam "Bogu", riječ "prirodan" morala se poistovjetiti s riječju "opak" — sav onaj svijet fikcije ima korijene u mržnji prema prirodnome (— stvarnosti! —), on je izraz duboka nezadovoljstva sa stvarnim... Ali time se sve objašnjava.

http://www.4shared.com/file/11531860...st__1888_.html
DeteSvetla6 je offline   Reply With Quote
DeteSvetla6, hvala ti na korisnom postu!
egzorcist (15-02-12)
Nepročitano 14-02-12, 07:39   #3
lucy
Guest
 
lucy's Avatar
 
Postovi: n/a
Zadani

Iz "Antikrista":
"Što je dobro? - Što god pojačava osjećaj moći, volje za moći, same moći, u čovjeku.

Što je zlo? - Što god izranja iz slabosti. Što je sreća? - Osjećaj da se moć povećava - da se otpor nadvladao. "

Odlična mi je njegova teorija o Kršćanstvu kao religiji robova, koji su osnutkom religije samilosti, prikazali mane kao prednosti i prebacili palicu moći iz ruku gospodara u svoje ruke.
Kršćanstvo promatrano kroz nihilizam, stvarno se je odmaknulo od stvarnog čovjeka kakav je on bio (i kakav jeste), totalno negirajuči realan život fokusira se na iluzoran, obećan kao nagradu za isticanje mana (samilosti, krotkosti, siromaštva...).

No, nije se ni priklonio suvremenim biolozima njegova doba, koliko god na prvu djelovalo da je priklonjen teoriji prirodnog odabira. Njegov koncept je bio više egzistencijalan, nego biološki predodređen i smatrao je da želja pojedinca za življenjem nije samo borba za preživljavanje (po Darwinu) već da je pogonjena željom za moći.
  Reply With Quote
Hvala na korisnom postu!
alison (14-02-12), egzorcist (15-02-12)
Nepročitano 14-02-12, 08:16   #4
urug
 
RED PILL's Avatar
 
Datum registracije: Apr 2009
Postovi: 15,340
RED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond repute
RED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond repute
Zadani

Citat:
Originally Posted by lucy Pogledaj Post
Iz "Antikrista":
"Što je dobro? - Što god pojačava osjećaj moći, volje za moći, same moći, u čovjeku.

Što je zlo? - Što god izranja iz slabosti. Što je sreća? - Osjećaj da se moć povećava - da se otpor nadvladao. "

Odlična mi je njegova teorija o Kršćanstvu kao religiji robova, koji su osnutkom religije samilosti, prikazali mane kao prednosti i prebacili palicu moći iz ruku gospodara u svoje ruke.
Kršćanstvo promatrano kroz nihilizam, stvarno se je odmaknulo od stvarnog čovjeka kakav je on bio (i kakav jeste), totalno negirajuči realan život fokusira se na iluzoran, obećan kao nagradu za isticanje mana (samilosti, krotkosti, siromaštva...).

No, nije se ni priklonio suvremenim biolozima njegova doba, koliko god na prvu djelovalo da je priklonjen teoriji prirodnog odabira. Njegov koncept je bio više egzistencijalan, nego biološki predodređen i smatrao je da želja pojedinca za življenjem nije samo borba za preživljavanje (po Darwinu) već da je pogonjena željom za moći.
nije dao baš najbolji primjer želje za životom koja je pogonjena željom za moći...

puko je k'o kokica na kraju...

RED PILL je offline   Reply With Quote
Hvala na korisnom postu!
egzorcist (15-02-12), naftali (14-02-12)
Nepročitano 14-02-12, 08:31   #5
lucy
Guest
 
lucy's Avatar
 
Postovi: n/a
Zadani

Citat:
Originally Posted by RED PILL Pogledaj Post
nije dao baš najbolji primjer želje za životom koja je pogonjena željom za moći...

puko je k'o kokica na kraju...

Ne bih rekla da je pukao, ma koliko god se pričalo da mu se um totalno pomračio... malo pred smrt je pozvao Vatikan da na smrt osudi njemačkog kralja i sve antisemite.
S pojavom Hitlera par desetljeća kasnije, jasno je da to nije bila ideja pomračenog uma, već uma bitno ispred svog vremena.

Navodno da je umro od tumora na mozgu...
  Reply With Quote
Hvala na korisnom postu!
egzorcist (15-02-12), imagine (14-02-12), RED PILL (14-02-12)
Nepročitano 14-02-12, 08:56   #6
urug
 
RED PILL's Avatar
 
Datum registracije: Apr 2009
Postovi: 15,340
RED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond repute
RED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond repute
Zadani

ma ja se slažem da je u razmišljanjima bio ispred svoga vremena, i da nije svako lud, ako se za njega veli da je lud

no, ostaje priča da ga je prizor s maltretiranjem životinje pogodio više nego što bi to neko očekivao od osobe koja toliko priča o volji za moć

RED PILL je offline   Reply With Quote
Hvala na korisnom postu!
Diana (14-02-12), egzorcist (15-02-12), naftali (14-02-12)
Nepročitano 14-02-12, 09:04   #7
lucy
Guest
 
lucy's Avatar
 
Postovi: n/a
Zadani

Citat:
Originally Posted by RED PILL Pogledaj Post
ma ja se slažem da je u razmišljanjima bio ispred svoga vremena, i da nije svako lud, ako se za njega veli da je lud

no, ostaje priča da ga je prizor s maltretiranjem životinje pogodio više nego što bi to neko očekivao od osobe koja toliko priča o volji za moć
Zašto? Njegova filozofija ga ne čini sadistom.
Stoji da je mučenje slabijeg od sebe okarakterizirao kao jačanje osobne moći, ali je bio protivnik mučenja životinja.

Koliko sam ga proučavala, po meni je korijen sve njegove filozofije u patnji bića, a možda i potaknuto patnjom njegovog bolesnog oca.
  Reply With Quote
Hvala na korisnom postu!
egzorcist (15-02-12), RED PILL (14-02-12)
Nepročitano 14-02-12, 09:21   #8
urug
 
RED PILL's Avatar
 
Datum registracije: Apr 2009
Postovi: 15,340
RED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond repute
RED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond repute
Zadani

Citat:
Originally Posted by lucy Pogledaj Post
Zašto? Njegova filozofija ga ne čini sadistom.
Stoji da je mučenje slabijeg od sebe okarakterizirao kao jačanje osobne moći, ali je bio protivnik mučenja životinja.
pa tko je rekao da je sadista??

osobno sam se uz oca mesara nagledao patnje životinja, pa se nisam "oduzeo" zbog toga...daleko od toga da sam imun na te stvari, i da mi nije bolno takvo što gledati ili čuti

njegova reakcija govori o krhkosti njegove duše...

mislim da je on bio vizionar i da je govorio o novom tipu čovjeka...

možemo do sutra naklapati o tomu što mislimo o Niče-u

RED PILL je offline   Reply With Quote
RED PILL, hvala ti na korisnom postu!
egzorcist (15-02-12)
Nepročitano 14-02-12, 09:27   #9
lucy
Guest
 
lucy's Avatar
 
Postovi: n/a
Zadani

Citat:
Originally Posted by RED PILL Pogledaj Post
pa tko je rekao da je sadista??

osobno sam se uz oca mesara nagledao patnje životinja, pa se nisam "oduzeo" zbog toga...daleko od toga da sam imun na te stvari, i da mi nije bolno takvo što gledati ili čuti

njegova reakcija govori o krhkosti njegove duše...

mislim da je on bio vizionar i da je govorio o novom tipu čovjeka...

možemo do sutra naklapati o tomu što mislimo o Niče-u
Da, Uebermensch.. koji će na nas gledati kao što mi gledamo na majmune.

Meni se sviđa, o nekim stvarima sam razmišljala i prije nego sam to pročitala iz njegova pera. I volim trabunjati o njemu (do sutra).
Nije da se slažem sa svime i prihvaćam tu filozofiju, ali da je jako zanimljiv, jeste.
  Reply With Quote
Hvala na korisnom postu!
egzorcist (15-02-12), RED PILL (14-02-12)
Nepročitano 14-02-12, 09:30   #10
urug
 
RED PILL's Avatar
 
Datum registracije: Apr 2009
Postovi: 15,340
RED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond repute
RED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond reputeRED PILL has a reputation beyond repute
Zadani

Citat:
Originally Posted by lucy Pogledaj Post
ali da je jako zanimljiv, jeste.

to valjda zbog ove izjave:

"Ideš ženama? Ponesi bič!"

Friedrich Nietzsche

RED PILL je offline   Reply With Quote
RED PILL, hvala ti na korisnom postu!
egzorcist (15-02-12)
Odgovor

Opcije Teme
Način Prikaza

Pravila Pisanja Postova
Vi ne možete otvoriti novu temu
Vi ne možete odgovarati na postove
Vi ne možete pridružiti datoteku
Vi ne možete editirati Vaše postove

BB kod je On
Smajlići su On
[IMG] kod je On
HTML kod je Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



Vremenska Zona je GMT +1. Trenutno je 23:18 sati.



Iz ponude izdvajamo:











Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.3.0