Koji je vas dominantni Identitet i mehanizam odbrane od sebe, drugih, zivota...
Identitet Mucenika ili mucenistvo
Mucenik predstavlja Identitet gde su dominantne emocije ambivalencija, griza savest, separacioni strah, uslovljenost moralnom ispravnoscu, sumnjicavost, ljubomora i krivica. Njegova uslovljenost je u vezivanju za druge potpuno automatska i snazna toliko da ostaju u kontaktima i odnosima sa osobama i po ceni solidarnosti s njihovim negativnim emotivnim stanjima.
Identitet Mucenika i Mucitelja nedozvoljava osobi da izrazi kreativnost, individualnost i razlicitost. Porodica u kojoj se razvio ovakav identitet je takva da svoje duhovne i religiozne ideje i potrebe temelji na grehu i iskupljenju, ostvarivanju moralnosti putem postiskivanja prirodnih ljudskih potreba, gde se patnja i uzdrzavanje percipiraju kao vrhunsko dobro, a izazivanje grize savesti sredstvo komunikacije/manipulacje u medjujudskim odnosima.
Evo tipicnih ponasanja Mucenika:
• stvara sebi lazne izbore i nemogucnost da se jedan izabere jer onda se iskljucuje drugi, ukoliko se i odabere jedan oseca se krivica u vezi drugog
• izbegava donosenje odluka i ni za sta se ne opredeljuje do kraja, nedovrsava zapoceto, i ne ispoljava svoje kapacitete
• ne preuzima isto kao Zrtva odgovornost za svoje izbore (Zrtva ipak ne vidi izbore) i nema jasnu sliku sta je njegova uloga u odredjenom odnosu
• kontrolise svoje emocije i ne izrazava naglas svoje potrebe
• oseca se krivim zbog toga sto se neko drugi oseca lose oko nje
• sledbenici su religije i duhovnih pravaca gde se naglasava mucenistvo i askeza
• skloni verskom, politickom fanatizmu i sledbenistvu
• puna je verskih, nacionalnih i ostalih predrasuda
• nema jasan odnos prema realnosti, i svojoj ulozi u njoj
• puna je moralnih dilema a svet vidi dosta sturo – crno/belo kao poriste dobra i zla
• mucena je unutrasnjim suprotnostima i konfliktima, dilemama
• paranoidna, u strahu od kazne, nesreca i zavera
• telo odrazava dvostrukost – ruke su neartikulisane, telo je asimetricno, i cesto komunicira dve razlicite poruke,
• u ostvarivanju postavljenog cilja osoba nailazi stalno na prepreke i konflikte
• uvek pronadje "pogresnog" partnera nekoga sa kime ce moci da ostvari svadje ili ne razumevanje
• vrednosni sistem nije utvrdjen i nema prioriteta, a biti "ispravan" tj "u pravu" (da drugi potvrde da je ona u pravu) kod Mucenika je zahtev kao kod identiteta Zrtve da se "bude dobar". U odnosu na Zrtvu ima vise vitalne energije i mentalne i emocionalne snage i prihvata deo odgovornosti.
• odbrambeni mehanizam – projekcija, moralna rigidnost, perfekcionizam....
• neumerenost pri ostvarivanju bazicnih potreba kao i u trosenju novca
• seksualnost je blokirana i ne postize se zadovoljstvo
Odnosi koje Mucenik gradi su> tuzitelj – okrivljeni – iskupitelj kao glavni akteri igara.
Uzroci:
1. dvostruke poruke ili dvosmislena komunikacija koja se ogleda u vaspitanju deteta od strane roditelja
a) dete je bilo kaznjavano jer je ispravno percipiralo stvari npr Oca je percipiralo kao nasilnika ali je majka to negirala i ocekivala od deteta da ne vidi tako svog oca;
b) ispravan nacin interpretacije – koji se ogleda u tome da dete nema osecanja koja ima npr od deteta se trazi da uziva u necemu sto ne voli da radi pa se dete oseca krivim jer je izneverio ocekivanja oca a posledica toga je sumnjicavost posebno kad je drugi uveravaju u koncepte koji njemu nisu bliski;
c) kada roditelj u isto vreme nesto zahteva ali i zabranjuje npr trazi iskrenost ali i uspeh u isto vreme
2. negativna identifikacija sa roditeljima gde su roditelji u sukobu pa se dete identifikuje cas sa 1 cas sa 2 roditeljem
3. ceste svadje u porodici
Konflikt identiteta kao posledica dvostruke negacije tj komunikacije opisao je kao Model Karlos Sluzki i predstavlja sjajan opis sustine Identiteta Mucenika, a psihijatar Gregori Betson u njemu vidi uzroke kako on kaze "poremecajima kojima je uzrok akutni psihicki rascep".
Bolesti – vezane za parne organe, posebno kod zena jajnici, duge i hronicne bolesti, frigidnost, promiskuitet, konjuktivitis, nizak krvn pritisak, SIDA,
Poslovi – ekstremni sportovi, vatrogasci, spasioci, sportisti u teskim sportovima, ronioci, cirkuski igraci, veterinari....
I ovaj kao i svi Identiteti predstavljaju samo "programe" sa kojima smo se identifikovali, nase negativne odbrane, i kao takvi mogu da se menjaju jednom kada se uoce, razumeju. U osnovi Mucenistva osoba je necega Gladna - i to kada razume i osvesti - izlazak je vrlo brzo moguc.
Prevazilazenjem ovog identiteta - mi vrcamo sopstvenu zarobljenu kreativnost, entuzijazam, snagu i zadovoljstvo.
Danas, svako od nas ukoliko mu nije Identitet Mucenika glavni identitet, ipak se nalazi u ulozi Mucenika u nekim situacijama u svom zivotu.
Psiho-energetski treninzi nas uce da odbacimo ove Identitete i Uloge, i krenemo putem samo-realizacije.
Zagrljaj,
Manja Grubac Stefanovic
Identitet Mucenika ili mucenistvo
Mucenik predstavlja Identitet gde su dominantne emocije ambivalencija, griza savest, separacioni strah, uslovljenost moralnom ispravnoscu, sumnjicavost, ljubomora i krivica. Njegova uslovljenost je u vezivanju za druge potpuno automatska i snazna toliko da ostaju u kontaktima i odnosima sa osobama i po ceni solidarnosti s njihovim negativnim emotivnim stanjima.
Identitet Mucenika i Mucitelja nedozvoljava osobi da izrazi kreativnost, individualnost i razlicitost. Porodica u kojoj se razvio ovakav identitet je takva da svoje duhovne i religiozne ideje i potrebe temelji na grehu i iskupljenju, ostvarivanju moralnosti putem postiskivanja prirodnih ljudskih potreba, gde se patnja i uzdrzavanje percipiraju kao vrhunsko dobro, a izazivanje grize savesti sredstvo komunikacije/manipulacje u medjujudskim odnosima.
Evo tipicnih ponasanja Mucenika:
• stvara sebi lazne izbore i nemogucnost da se jedan izabere jer onda se iskljucuje drugi, ukoliko se i odabere jedan oseca se krivica u vezi drugog
• izbegava donosenje odluka i ni za sta se ne opredeljuje do kraja, nedovrsava zapoceto, i ne ispoljava svoje kapacitete
• ne preuzima isto kao Zrtva odgovornost za svoje izbore (Zrtva ipak ne vidi izbore) i nema jasnu sliku sta je njegova uloga u odredjenom odnosu
• kontrolise svoje emocije i ne izrazava naglas svoje potrebe
• oseca se krivim zbog toga sto se neko drugi oseca lose oko nje
• sledbenici su religije i duhovnih pravaca gde se naglasava mucenistvo i askeza
• skloni verskom, politickom fanatizmu i sledbenistvu
• puna je verskih, nacionalnih i ostalih predrasuda
• nema jasan odnos prema realnosti, i svojoj ulozi u njoj
• puna je moralnih dilema a svet vidi dosta sturo – crno/belo kao poriste dobra i zla
• mucena je unutrasnjim suprotnostima i konfliktima, dilemama
• paranoidna, u strahu od kazne, nesreca i zavera
• telo odrazava dvostrukost – ruke su neartikulisane, telo je asimetricno, i cesto komunicira dve razlicite poruke,
• u ostvarivanju postavljenog cilja osoba nailazi stalno na prepreke i konflikte
• uvek pronadje "pogresnog" partnera nekoga sa kime ce moci da ostvari svadje ili ne razumevanje
• vrednosni sistem nije utvrdjen i nema prioriteta, a biti "ispravan" tj "u pravu" (da drugi potvrde da je ona u pravu) kod Mucenika je zahtev kao kod identiteta Zrtve da se "bude dobar". U odnosu na Zrtvu ima vise vitalne energije i mentalne i emocionalne snage i prihvata deo odgovornosti.
• odbrambeni mehanizam – projekcija, moralna rigidnost, perfekcionizam....
• neumerenost pri ostvarivanju bazicnih potreba kao i u trosenju novca
• seksualnost je blokirana i ne postize se zadovoljstvo
Odnosi koje Mucenik gradi su> tuzitelj – okrivljeni – iskupitelj kao glavni akteri igara.
Uzroci:
1. dvostruke poruke ili dvosmislena komunikacija koja se ogleda u vaspitanju deteta od strane roditelja
a) dete je bilo kaznjavano jer je ispravno percipiralo stvari npr Oca je percipiralo kao nasilnika ali je majka to negirala i ocekivala od deteta da ne vidi tako svog oca;
b) ispravan nacin interpretacije – koji se ogleda u tome da dete nema osecanja koja ima npr od deteta se trazi da uziva u necemu sto ne voli da radi pa se dete oseca krivim jer je izneverio ocekivanja oca a posledica toga je sumnjicavost posebno kad je drugi uveravaju u koncepte koji njemu nisu bliski;
c) kada roditelj u isto vreme nesto zahteva ali i zabranjuje npr trazi iskrenost ali i uspeh u isto vreme
2. negativna identifikacija sa roditeljima gde su roditelji u sukobu pa se dete identifikuje cas sa 1 cas sa 2 roditeljem
3. ceste svadje u porodici
Konflikt identiteta kao posledica dvostruke negacije tj komunikacije opisao je kao Model Karlos Sluzki i predstavlja sjajan opis sustine Identiteta Mucenika, a psihijatar Gregori Betson u njemu vidi uzroke kako on kaze "poremecajima kojima je uzrok akutni psihicki rascep".
Bolesti – vezane za parne organe, posebno kod zena jajnici, duge i hronicne bolesti, frigidnost, promiskuitet, konjuktivitis, nizak krvn pritisak, SIDA,
Poslovi – ekstremni sportovi, vatrogasci, spasioci, sportisti u teskim sportovima, ronioci, cirkuski igraci, veterinari....
I ovaj kao i svi Identiteti predstavljaju samo "programe" sa kojima smo se identifikovali, nase negativne odbrane, i kao takvi mogu da se menjaju jednom kada se uoce, razumeju. U osnovi Mucenistva osoba je necega Gladna - i to kada razume i osvesti - izlazak je vrlo brzo moguc.
Prevazilazenjem ovog identiteta - mi vrcamo sopstvenu zarobljenu kreativnost, entuzijazam, snagu i zadovoljstvo.
Danas, svako od nas ukoliko mu nije Identitet Mucenika glavni identitet, ipak se nalazi u ulozi Mucenika u nekim situacijama u svom zivotu.
Psiho-energetski treninzi nas uce da odbacimo ove Identitete i Uloge, i krenemo putem samo-realizacije.
Zagrljaj,
Manja Grubac Stefanovic
Comment