Alternativa Forum

Edukacija djece

Ovo je diskusija na temu Edukacija djece u podforumu Odgoj djece
Vittra , koja vodi 30 škola u Švedskoj, želi učenje provesti ...

Natrag   Alternativa Forum > Alternativna medicina za djecu > Odgoj djece

Alternativa Forum


Odgoj djece Pravilan odgoj djece

Odgovor
LinkBack Opcije Teme Način Prikaza
Nepročitano 23-09-12, 14:19   #1
Guru
 
simona's Avatar
 
Datum registracije: Jan 2010
Postovi: 6,567
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
Zadani Edukacija djece

Vittra, koja vodi 30 škola u Švedskoj, želi učenje provesti bilo gdje u školi pa su tako izbacili stari način učenja u redovima školskih klupa unutar četiri zida . Nakon što su se u Estoniji odlučili kako će u niže razrede uvesti programiranje, škole u Švedskoj imaju drugačije viđenje učenja, pa su tako izbacili klasične "dizajn" razreda.

Klupe i stolice u kakvima smo mi odrasli mogle bi postati povijest ako se novi model pokaže dobrim. Naime, Vittra, koja vodi 30 škola u Švedskoj, želi učenje provesti bilo gdje u školi pa su tako izbacili stari način učenja u redovima školskih klupa unutar četiri zida.

Arhitekt Rosan Bosch dizajnirao je školu kako bi djeca mogla raditi nezavisno u otvorenom prostoru prilikom opuštanja ili za vrijeme boravka u "selu" kako bi radili na grupnim projektima.

Sama škola netradicionalna je u svakom smislu, ističe Business Insider, te kaže kako ne postoji slovo razreda, a učenici uče u grupama na svojoj razini, a ne nužno prema dobi.

Upis u samu školu je besplatan, tako dugo dok dijete ima svoj osobni broj, nešto nalik na socijalni broj, odnosno tako dugo dok je roditelj djeteta porezni obveznik.


Kreativna



Podijeli post!

simona je offline   Reply With Quote
Hvala na korisnom postu!
angela (21-03-13), Bambina (20-07-13), Diana (21-11-12), Eorlan (27-11-12), Jesam (22-11-12), LIK (27-11-12), Moldercuker (23-09-12), Uoo (23-09-12)

Nepročitano 21-11-12, 11:27   #2
Guru
 
simona's Avatar
 
Datum registracije: Jan 2010
Postovi: 6,567
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
Zadani

Predstavljen novi model upisa u srednje škole

Novi sustav e-prijava i e-upisa u srednje škole učinit će sustav upisa transparentnijim, jednostavnijim i učinkovitijim te omogućiti da škole u Hrvatskoj od sada budu zaista jednako dostupne svima, izjavio je u Zagrebu ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović predstavljajući novi model upisa u srednje škole i novi prijedlog Odluke o elementima i kriterijima za upis.

Projekt će omogućiti da škole u Hrvatskoj od sada budu zaista jednako dostupne svima, naglasio je ministar, poručivši: Od sada će za upis u srednju školu biti potrebna samo jedna veza: dobra internet-veza.

Novi će sustav učenicima omogućiti prijavu na 10 programa obrazovanja u maksimalno pet škola. U svakom će trenutku moći pratiti kako stoje u pojedinim programima, a nakon potpisivanja i deponiranja završne liste želja, sustav će ih sukladno prioritetima automatski rasporediti prema navedenoj listi te upisati u najbolji mogući izbor.

Sustav će omogućiti bolju umreženost svih sudionika upisnog procesa, zajamčiti puno kvalitetniji nadzor upisnog postupka i bolju informiranost o cijelom postupku u svakom trenutku. Upisni će postupak prijavu učiniti učinkovitijom - škole će imati manje administrativnog posla jer je pojednostavnjena dokumentacija potrebna za upis, čime se štedi i vrijeme i novac, a sve će se obavljati preko sučelja za prijave, kazao je Jovanović.

Ključna promjena je vrednovanje prosjeka svih zaključnih ocjena na dvije decimale svih nastavnih predmeta u posljednja četiri razreda osnovne škole, a svaki razred nosit će četvrtinu maksimalnog broja bodova.

Voditelj projekta e-upisa Vedran Mornar s FER-a kazao je kako je takva odluka donijeta na temelju objektivne analize koja je pokazala da ukupan prosjek ocjena od 5. do 8. razreda daje kvalitetniju procjenu općeg znanja učenika. Utvrđeno je da će se tako izbjeći da velik broj kandidata ima jednak broj bodova, puno će objektivnije biti vrednovan uspjeh učenika u osnovnoj školi, te će biti omogućen upis u škole koje će odgovarati tome uspjehu i interesu učenika na temelju objektivnih kriterija.

Ograničit će se dodatno bodovanje natjecanja iz znanja na državnim i međunarodnim natjecanjima, a prvi put se uvodi i izravni upis u željenu školu učenicima koji su ostvarili prvo mjesto na tim natjecanjima. Sva ostala mjesta - prvo mjesto kao član skupine ili drugo i treće mjesto kao pojedinac ili član skupine nose od tri do jednog boda.

Mijenja se i vrednovanje vještina sportskih uspjeha tako da učenici koji osvoje prvo, drugo ili treće mjesto na državnom ili međunarodnom natjecanju ostvaruju od tri do jednoga boda, a osvajanje prvog mjesta na županijskom natjecanju donosi jedan dodatni bod. Iako za vrhunske sportaše i dalje vrijedi ista kategorizacija, promijenilo se bodovanje tako da vrhunski sportaši prve, druge ili treće kategorije dobivaju tri boda, vrhunski sportaši četvrte i daroviti pete kategorije dva, te daroviti sportaši jedan dodatni bod.

Što se tiče kandidata s teškoćama u razvoju jedina je promjena ta da su sve kategorije od sada spojene u dvije osnovne - kategoriju kandidata s težim zdravstvenim teškoćama i sve ostale. To znači da će biti potrebno više dokumentacije a slučajevi će se rješavati na višoj razini novog županijskog tijela Ureda državne uprave.

Također minimalni bodovni prag određivat će se samo za vrste škola, umjesto na razini same škole, a svi pragovi spušteni su za jedan bod. Predlaže se i ukidanje drugog upisnog kruga u ljetnom roku, koji je zbog automatskog popunjavanja listi postao nepotreban.

Odluka je od danas stavljena na javnu raspravu, te će tako u idućih 15 dana svi zainteresirani - roditelji, učitelji, nastavnici, sindikati, mediji i drugi, moći sudjelovati u raspravi o danas predloženim kriterijima.



Novi kriteriji za upis u srednje škole



Što sa onom djecom koja nemaju ineternet u svojim domovima? ( Razlog može biti nedostupnost ili nemogućnost financiranja jer roditelji recimo ne rade ili su slabijeg imovnog stanja)? Možda će poneki desk top biti na raspolaganju u školi, no sve više nastave će se odvijati interaktivno putem računala, .............

Za početak se predviđa omogućavanje upisa na 10 programa, kasnije se mogućnosti suzuju, kao što je kod upisa studenata( ove godine je omogućeno natjecanje na 10 programa, za slijedeću godinu je najavljeno 5 programa.........)

Što je sa djecom koja odskaču od 'prosjeka', bilo da se radi o izvrsnim postignućima na nekom području ili o zdravstvenim problemima zbog kojih dijete nije u stanju izraziti svoj potencijal?

Djeca će biti potencijalno neurotična i natjecateljski 'raspoložena' već od 5-tog razreda, jer se uzimaju ocjene od 5-8 razreda. Manje bezbrižnosti i vremena za igru i zdravu socijalizaciju. Dobiti će svoj e-identitet poput studenata, i veliku većinu vremena biti u interakciji sa ekranom( veliki problemi ako izgubi ili zaboravi PIN ili što već.....).
.......


Kreativna



Podijeli post!

simona je offline   Reply With Quote
Hvala na korisnom postu!
Diana (21-11-12), Eorlan (27-11-12), Jesam (21-11-12), Suncokret (21-11-12)
Nepročitano 27-11-12, 15:19   #3
Guru
 
simona's Avatar
 
Datum registracije: Jan 2010
Postovi: 6,567
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
Zadani

Organizacije civilnoga društva upozoravaju da je Zdravstveni odgoj utemeljen na znanstveno provjerenim informacijama, koji promiče odgovorno ponašanje, poštivanje i zaštitu ljudskih prava nužan iskorak u procesu stvaranja modernog obrazovnog sustava

Izjav organizacija civilnog društva udruženih oko Platforme 112 :

Uslijed mnoštva dezinformacija te paušalnih ocjena i interpretacija vezanih uz uvođenje Zdravstvenog odgoja u škole, organizacije civilnoga društva udružene oko Platforme 112 upozoravaju da je Zdravstveni odgoj utemeljen na znanstveno provjerenim informacijama, koji promiče odgovorno ponašanje, poštivanje i zaštitu ljudskih prava te suzbijanje svih vrsta diskriminacije, utječući na cjelokupan razvoj djece i mladih nužan iskorak u procesu stvaranja modernog obrazovnog sustava.

Organizacije civilnoga društva navedene u potpisu ovim putem pozdravljaju uvođenje Zdravstvenog odgoja u osnovne i srednje škole kao i sadržaj kurikuluma koji je donijelo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta. Zdravstveni odgoj utemeljen na znanstveno provjerenim informacijama koji promiče odgovorno ponašanje, poštivanje i zaštitu ljudskih prava te suzbijanje svih vrsta diskriminacije, utječući na cjelokupan razvoj djece i mladih, nužan je iskorak u procesu stvaranja modernog obrazovnog sustava. Zdravstveni odgoj treba provoditi na način koji potiče osjećaj sigurnosti, povjerenja, odgovornosti, (samo)poštovanja i poštivanja drugih i drugačijih - što su i ishodi učenja predviđeni Kurikulumom.

U posljednje vrijeme svjedočimo mnoštvu dezinformacija te paušalnih ocjena i interpretacija vezanih uz zdravstveni odgoj koje mogu utjecati na stvaranje pogrešnog dojma. S ciljem informiranja cjelokupne javnosti mreža organizacija civilnog društva želi ovim putem naglasiti nekoliko bitnih aspekata u svrhu jasnijeg shvaćanja važnosti Zdravstvenog odgoja:

· Kurikulum Zdravstvenog odgoja predviđa četiri temeljne cjeline: Živjeti zdravo, Prevencija nasilničkog ponašanja, Prevencija ovisnosti te Spolna/rodna ravnopravnost i spolno odgovorno ponašanje. U okviru Zdravstvenog odgoja cjelina Spolna/rodna ravnopravnost i spolno odgovorno ponašanje odnosi se na petinu sadržaja u osnovnoj školi i trećinu u srednjoj školi što ukazuje na veću zastupljenost sadržaja vezanih uz zdravlje, prevenciju nasilničkog ponašanja i prevenciju ovisnosti u cijelom programu.

· Pravobraniteljica za djecu, u svom mišljenju o zdravstvenom odgoju (Preporuka od 26. siječnja 2007.), ističe kako dijete ne smije biti uskraćeno za zdravstveni odgoj i obrazovanje jer je time uskraćeno u obrazovnim pravima, pravima sudjelovanja, zaštitnim pravima i, dugoročno, u pravu na preživljavanje. Kao što roditelji ne daju suglasnost za izvođenje programa hrvatskog jezika ili glazbenog odgoja, tako bi, prema mišljenju Pravobraniteljice, izvođenje programa zdravstvenog odgoja i obrazovanja trebalo biti obvezno s ciljem postizanja jednakosti odgojno-obrazovnih mogućnosti i sprječavanja odgojno-obrazovne diskriminacije i društvenog marginaliziranja.

· Konvencija o pravima djeteta naglašava odgovornost roditelja za djecu, ali i odgovornost države da štiti i pomaže obiteljima u ispunjavanju njihove ključne uloge u podizanju djece. Najbolji interes djeteta uvijek ima prednost pred svim ostalim interesima (čl.3.).

· Više od 80 posto mladih i preko 70 posto njihovih roditelja podupire ideju školskog programa seksualne edukacije (Štulhofer, Jureša i Mamula, 1999; 2000; 2004). Posljednje nacionalno istraživanje mladih o cjelovitoj seksualnoj edukaciji govori da je 83,8 posto mladih mišljenja kako bi seksualnu edukaciju trebalo uvesti u hrvatske škole (Modrić, Šoh i Štulhofer, 2011). Roditelji smatraju važnom ulogu škole u podučavanju tema koje se nalaze u zdravstvenom odgoju kao što su: osposobljavanje za nenasilnu komunikaciju, razvoj samostalnosti i samopouzdanja, zalaganje za svoja i tuđa prava te razvoj kritičkog mišljenja (Centar za ljudska prava, 2010.). Istraživanje Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Primorsko-goranske županije (veljača 2012.) o stavovima roditelja učenika/ca osnovnih škola o spolnom odgoju njihove djece također pokazuje da su roditelji zainteresirani za spolni odgoj kao dio školskog programa.

· Različita međunarodna istraživanja pokazuju kako spolno prenosive bolesti, neželjene trudnoće, pobačaji i seksualno zlostavljanje postaju značajan javno-zdravstveni problem te je rad na njihovoj prevenciji temeljni preduvjet očuvanja reproduktivnog zdravlja u zrelijoj dobi. Prikupljeni dokazi iz međunarodne prakse pokazuju da mladi kojima je pružena zadovoljavajuća informacija o seksualnim pitanjima naginju spolno odgovornijem ponašanju.

Budući da je proces donošenja kurikuluma bio ubrzan, bez prostora za kvalitetnu javnu raspravu, adekvatnu pripremu nastavnika/ca za provođenje kurikuluma te bez konzultacija s djecom i mladima kao izravnim korisnicima programa, što je kao preporuku istaknula Pravobraniteljica za djecu, pozivamo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta i Agenciju za odgoj i obrazovanje da se za učinkovitu implementaciju sadržaja usmjere na sljedeće:

1) Osigurati sustavnu podršku nastavnicima/ama kako bi ih se osnažilo za adekvatno provođenje kurikuluma kroz različite oblike stručnog usavršavanja te dostupnosti referenci i literature vezane uz temu, s posebnim naglaskom na pedagoški i metodički rad s učenicima/ama.

2) Organizirati sastanke s roditeljima u školi ili lokalnoj zajednici kako bi se roditelje informiralo o sadržaju i važnosti provođenja programa.

3) Osigurati sustavno praćenje i vrednovanje provedbe kurikuluma Zdravstvenog odgoja prvenstveno kroz dva postojeća mehanizma: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja i sustav samo-evaluacije škola.

4) Iskoristiti postojeće resurse organizacija civilnoga društva (seminare, edukacijske programe, priručnike, brošure, rezultate istraživanja i sl.) koje više od 15 godina provode različite programe, komplementarne predloženom kurikulumu zdravstvenog odgoja, neposredno s djecom, mladima, roditeljima i nastavnicima/ama, te u partnerstvu s njima osigurati podršku školama i nastavnicima/ama.

Organizacije koje potpisuju ovaj dopis su:

B.a.B.e., CESI - Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje
Centar za mirovne studije - CMS
Centar za građanske inicijative Poreč
Documenta - Centar za suočavanje s prošlošću
Domino (Oueer Zagreb)
Forum za slobodu odgoja
GONG
Hrvatsko debatno društvo
Iskorak - Centar za prava seksualnih i rodnih manjina
Koalicija udruga u zdravstvu
Koordinacija udruga za djecu
Kuća ljudskih prava
Mirovna grupa Oaza Beli Manastir
Mreža mladih Hrvatske
Projekt građanskih prava Sisak
RODA - Roditelji u akciji
Sjaj - udruga za društvenu afirmaciju osoba s duševnim smetnjama
Srpski demokratski forum
Socijalna politika i uključivanje SPUK
Status M
Transparency International Hrvatska
Udruga Protagora
Udruga za promicanje ljudskih prava i medijskih sloboda CENZURA PLUS
Udruga za samozastupanje
Volonterski centar Zagreb
Zelena akcija i Ženska soba
Attached Files
File Type: pdf 500_Platforma112.pdf (687.4 KB, 227 views)


Kreativna



Podijeli post!

simona je offline   Reply With Quote
Hvala na korisnom postu!
Eorlan (27-11-12), Jesam (27-11-12)
Nepročitano 29-01-13, 22:40   #4
Guru
 
simona's Avatar
 
Datum registracije: Jan 2010
Postovi: 6,567
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
Zadani

Školska psihopatologija


Može li se uopće govoriti o zdravstvenom odgoju bez da se govori o vjeronauku? Kako je moguće da isti klinac u istom danu u istoj ustanovi uči da je homoseksualnost jedna od seksualnih orijentacija bez psihopatoloških obilježja, da bi zatim bio "podučavan" da je to bolest koju treba psihodijagnostički obraditi?


Da me netko pita: "Jesi li za Zdravstveni odgoj?", a ja imam samo petnaest sekundi za odgovor, rekla bih bez sumnje - DA. Samo što taj "da" nije bez ograde, onako punokrvan i čist, ne dolazi sa sjajem u očima i entuzijazmom u glasu. Naravno da ne mogu biti protiv jer bi to značilo da mislim da homoseksualnost nije normalna varijanta ljudske seksualnosti, da masturbacija nije prirodni početak seksualnog života i da je kontracepcija čak početni stupanj abortusa. Naravno da ne mogu biti protiv na toj najosnovnijoj razini, protiv onoga što se za sada čini da ZO jest. Ali taj "da" me tako neodoljivo podsjeća na klasično emocionalno stanje prije velikih političkih izbora kada je glasovanje više izraz negodovanja protiv jednih, nego stvarne podrške drugima. Tako neodoljivo podsjeća i tako neopisivo rastužuje.

Ono što stvarno mislim kada malo produbimo stvar i ako imam više od 15 sekundi za odgovor je da ZO (u onom, nekima spornom, djelu) nije ništa više od "preko noći" sastavljenih naputaka za tolerantnije (tolerantnije?) stavove i djelovanje na koje je pečat stavila osoba kojoj nije istinski do tolerantnijeg, ispravnijeg društva i tolerantnijih, ispravnijih pojedinaca. ZO je samorazumljiva nužnost koju je ministar bez stvarnog sluha za obrazovanje pretvorio u osobni i Vladin uspjeh, u veliko postignuće. Zdravstvenim se odgojem "oni" svima "nama" rugaju.

Da ne ostane sve samo na optužbama i pesimizmu, jer nije u redu za nekoga reći da ima "krive" motive bez argumenata, pokušat ću objasniti zašto mislim da i za vladajuću garnituru političara (načula sam, lijevo-liberalne provenijencije?) ima toliko puno bitnijih stvari od toga da u budućnosti ima puno više djece koja se ne "rađa" sa alergijom na različitost, koju se kulturološki re-uvjetuje.

Stvari su ovakve: zdravstveni će odgoj biti u školama u kojima već postoji vjeronauk. Pitanje vjeronauka u školama nikada se nije ozbiljno otvorilo, a ovo malo medijskog prostora koji je ta tema zakupila rezultat je aktivističkih napora raznih udruga i inicijativa koje okupljaju ljude ireligioznog svjetonazora.

Kada se počelo govoriti o ZO-u, ireligiozne su osobe, uglavnom smatrale - a to znam pouzdano- da vjeronauk ne smije biti argument za ZO, jer da će to "ugroziti" taj isti ZO. Anticipirali su, naime, argument suprotne strane i smatrali da bi u slučaju potezanja vjeronauka Nepomireni i istomišljenici odmah rekli: "Vi biste o vjeronauku? Samo dajte, vjeronauk je i onako izborni predmet. Sve što mi tražimo je da ZO ne bude obavezan."

ZO je, dakle, bio ultimativni cilj, kojem je makijavelistički podređeno sve, nije bitno na koji je način uveden, jesu li ili nisu nastavnici pripremani, nije bitno što u tim istim školama postoji predmet koji je prirodan protuargument samom zdravstvenom odgoju. Predmet koji je Jovanovićevoj pumpi za rejting takva kontra da ZO "pod istim krovom" sa vjeronaukom može izazvati samo provalu gorkog smijeha ili bijesa kod iole svjesne osobe, a pljesak samo kod onih koji se ili umiju ili žele zavaravati.

Zbilja, kako je moguće govoriti o ZO-u bez da se govori o vjeronauku? Kako je moguće da isti klinac u istom danu (hipotetski) i u istoj ustanovi uči da je homoseksualnost jedna od seksualnih orijentacija bez psihopatoloških obilježja, da bi zatim bio "podučavan" da je to bolest koja se treba psihodijagnostički obraditi? Kako je moguće da se država toliko poziva na znanstvenost kada je riječ o ZO-u, da se ističe da su to znanstvene istine kojima je mjesto u nastavnom sadržaju, a u slučaju vjeronauka pušta se predmet u kojem se obrađuje sve samo ne znanstveni sadržaji, i čiji cilj nije informirati i obrazovati nego indoktrinirati? Kako je moguće da ta ista vlada koja se diči nečime što je samorazumljiva nužnost, a ne postignuće, (pogotovo s obzirom na dio političkog spektra kojem, kažu, pripadaju) uštrcava goleme novce (još i veće u 2013, po njihovoj odluci) u instituciju koja je u neraskidivoj vezi s onima koji vjerske dogme nameću kao činjenice, a da pritom ne vidi vlastito licemjerstvo?

Utjecaj religijski uvjetovanog odgoja i "obrazovanja" koje ponekad, a u kombinaciji s individualnim karakternim specifičnostima čini indoktrinaciju mogućom, jako je bitna, ali uglavnom zanemarena tema koja zaslužuje detaljnu, višestruku obradu. Jedina "indoktrinacija" o kojoj se govori, o kojoj govore protivnici ZO-a je "usađivanje" u djetetovu svijest onoga što je znanost odavno učinila neupitnim. Onoga o čemu se sa klerom ne bi trebalo ni raspravljati, na isti način na koji bi se trebalo reagirati ako netko u 2013. godini kaže da je evolucija "jedna od hipoteza" (list Vijenac, siječanj 2013, članak Imamo li pravo na blasfemiju?).

Vjerujem da društvo u jednom (jednom!) smislu uistinu ide naprijed, i da će za deset godina biti manje onih koji će biti u stanju reći "ne zamaraj svoju lijepu glavicu ekonomskim pitanjima" ili koji će homoseksualnost u raspravi izjednačiti sa pedofilijom. To je prirodni proces koji ZO, po meni, neće ni usporiti ni ubrzati ili barem ne u značajnijom mjeri. Ono što bi ga definitivno više ubrzalo je odluka o tome da se nastava vjeronauka prebaci samo i jedino u crkve. Ovo govorim sa pozicije ateistkinje koja poštuje vjeru kao nečiji privatni, unutarnji osjećaj, ali ne poštuje čitav niz štetnih naslaga koje sa tim osjećajem nerijetko čine cjelinu.

Zato, da imam više od 15 sekundi za odgovor, i da baš moram birati između toga da se uvede ZO uz vjeronauk, ili da se izbaci vjeronauk bez da se uvede ZO, moj bi stav bio da je druga opcija bolja. Kada se u psihologiji u srednjim školama obrađuju psihički poremećaji i govori o dijagnostičkim kriterijima, tu bi se sasvim lijepo priča mogla zaokružiti ubacivanjem homoseksualnosti, koja od 1973. zadovoljava kriterije normalnosti. To je, naravno, samo jedan primjer, stručnjaci bi znali kako ukomponirati ciljani sadržaj u postojeće predmete, a da se doimaju u skladu s cijelinom. Ne kažem da nije potrebno da ZO bude zaseban predmet nego samo da mislim da vjeronauk više "odmaže" nego što ZO "pomaže".

Gledam na to ovako: djeci koja dolaze iz (izrazito) religioznih obitelji neće puno značiti što će na nastavi čuti da se drukčije, u svim svojim pojavnostima, treba poštovati i tolerirati, da je bolest nešto što nema veze sa seksualnom orijentacijom. Što se tiče one djece koja takve stvari slušaju i u obitelji, za njih postoji realna šansa (kažem realna jer postoje i brojni drugi faktori osim odgojnog) da im stvari o kojima će slušati na ZO-u i onako neće predstavljati ništa pretjerano novo, neće izvršiti utjecaj ni u jednom ni u drugom smjeru.

Da je aktualna vlast pokazala karakter i, u skladu s deklarativnim svjetonazorskim postavkama, rekla NE vjeronauku u školama, ne bi samo napokon "lupila šakom o stol" nego i poslala snažnu poruku. Značilo bi to da su precizno definirali prostor školstva kao prostor znanstvenosti, a ne religioznosti i da se religije prakticiraju i upijaju u samo za to namijenjenim ustanovama. S obzirom na to, Nepomireni i drugi zapravo imaju "pravo" kada pozivaju na sukob vjerskog i drugog svjetonazora, jer to im je "pravo" dano onda kad je taj vjerski svjetonazor odobren u školi.

Ovako je već s vjeronaukom "zapisano" da je i vjerskim dogmama mjesto u školama. Pravila igre definirana su puno prije nego što je ZO postao pitanje od državne važnosti. Pravila igre postavljena su još za vrijeme drugih vladajućih garnitura, ali od lijevo-liberalne se koalicije ipak nije očekivalo toliko izjava i poteza koji su učvrstili staru sigurnost crkvenjaka. Sigurnost u to da se oni zapravo mogu miješati u svjetovna pitanja. Do sada nisu imali tako bitan povod da pokažu u kojoj su mjeri dobili krila, ali zdravstveni je odgoj samo posljedica ulizivačkog, ili u najmanju ruku preopreznog odnosa svih vladajućih stranaka prema kleru i izostanka pravih prosekularnih napora i dosega. Zdravstveni je odgoj samo simptom, a opća je klinička slika puno nepovoljnija.


Kristina Olujić, autorica ovoga priloga, završava diplomski studij talijanskog jezika i komparativne književnosti, a završila je preddiplomski studij novinarstva . Sudjeluje u radu udruge Upset, na projektu Upset teatar koji kombinira znanost (sociološko istraživanje), umjetnost (gluma, pisanje) i svojevrsni aktivizam (inkluziju stigmatiziranih pojedinaca u kazališne predstave, u kojima sudjeluju i diskriminirani i nediskriminirani). Posebno joj je blizak prosekularni aktivizam jer ne misli da je u svojoj srži radikalan i antiteistički i smatra da bi korigirao i mnoge druge aspekte stvarnosti koji su na ovaj ili onaj način sa time povezani. Od stvari koje joj bude intelektualnu znatiželju ističe psihologiju i psihoterapiju, književnost, kazalište, filozofiju, strane jezike. (op. ur.)


Kreativna



Podijeli post!

simona je offline   Reply With Quote
simona, hvala ti na korisnom postu!
Jesam (08-02-13)
Nepročitano 07-02-13, 15:33   #5
Guru
 
simona's Avatar
 
Datum registracije: Jan 2010
Postovi: 6,567
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
Zadani

Što će Finska sljedeće učiniti?

....

Postoje konkretne lekcije koje američki pedagozi i političari mogli naučiti od Finske. Budući da je standardizacija postala jedan od vodećih principa u američkoj obrazovnoj politici, predložio bih da umjesto standardiziranja učenja i podučavanja u školama propisanim nastavnim planovima i čestim testiranjima s velikim ulozima, trebalo bi standardizirati sljedeća tri aspekta obrazovanja.

Prvo, financiranje škola, tako da se resursi ulažu u škole prema stvarnim potrebama. To je neophodno ne bi li se unaprijedila pravednost i kvaliteta američkog obrazovanja.

Drugo, vrijeme provedeno u školi, omogućujući učenicima odgovarajući odmor između satova te uravnotežen kurikulum koji uključuje akademsko obrazovanje, umjetnost i tjelesni odgoj.

Treće, pripremu nastavnika koja slijedi standarde u drugim vrhunskim zanimanjima. Pokretanje državnog ispit za nastavnika jest korak ka višim profesionalnim standardima u nastavi.

....


Kreativna



Podijeli post!

simona je offline   Reply With Quote
simona, hvala ti na korisnom postu!
Jesam (08-02-13)
Nepročitano 09-02-13, 20:54   #6
New member
 
crni orah's Avatar
 
Datum registracije: Nov 2011
Postovi: 36
crni orah is a jewel in the rough
crni orah is a jewel in the rough
Zadani

Da li zna netko za neke web stranica gdje bi djeca mogla uz pomoć roditelja učiti neke općenite, ali i specifične stvari, ali na način da se njihov mozak stvarno razvija, i da trebaju razmišljati, a ne samo pratiti upute, i riješavati iste zadatke po tko zna koji put?

Hvala.


Nudim sadnice, te podove i sjeme crnog oraha iz vlastitog uzgoja(kontakt: 098/137-2403), cijena 10 kn/sadnica:
http://www.alternativa-forum.com/kup...tml#post222192



Podijeli post!

crni orah je offline   Reply With Quote
Nepročitano 10-02-13, 09:23   #7
Guru
 
simona's Avatar
 
Datum registracije: Jan 2010
Postovi: 6,567
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
Zadani

Citat:
Originally Posted by crni orah Pogledaj Post
Da li zna netko za neke web stranica gdje bi djeca mogla uz pomoć roditelja učiti neke općenite, ali i specifične stvari, ali na način da se njihov mozak stvarno razvija, i da trebaju razmišljati, a ne samo pratiti upute, i riješavati iste zadatke po tko zna koji put?

Hvala.


Dobar post. Obrazovnom sustavu se djeca trebaju prilagoditi i zadovoljiti forme. Inače imaju težava. No, upravo odgoj u roditeljskom domu u tome djeci može pomoći prvenstveno da se razviju i odrastu u emotivno stabilnu i neovisnu osobu, čime utjecaj sustava ne stvara ili stvara manje trauma.


Kreativna



Podijeli post!

simona je offline   Reply With Quote
Nepročitano 10-02-13, 13:17   #8
Guru
 
simona's Avatar
 
Datum registracije: Jan 2010
Postovi: 6,567
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
Zadani

Europski projekt PRECEDE

U Hrvatskoj će se u naredne dvije godine provoditi europski projekt PRECEDE koji bi putem izgradnje snažne mreže svih zainteresiranih subjekata trebao unaprijediti rani odgoj i obrazovanje djece.


Projekt je predstavljen u petak 1. veljače na konferenciji Centra za civilne inicijative (CCI) koji je zadužen za njegovo provođenje u našoj zemlji. Riječ je o udruzi koja sustavno i uspješno provodi europske projekte u Hrvatskoj financirane od strane Europske unije.

( Europska komisija dodijelila je u prosincu 2012. godine 18 potpora mrežama organizacija civilnog društva iz zapadnog Balkana, Turske, Islanda i zemalja Europske unije za ulazak u međusobno partnerstvo i s Komisijom s ciljem definiranja strategija u ključnim sektorima za razvoj civilnog društva.

PRECEDE – Partnerstvo za pomirenje kroz predškolski odgoj i obrazovanje u Europi, sastavljeno od šest partnera, organizacija civilnog društva i to: Pomoc deci – nositeljica projekta (Srbija), Early Years (Sjeverna Irska/UK), Centar za civilne inicijative (Hrvatska), Prva dječja ambasada u svijetu Megjashi (Makedonija), Balkanski suncokreti (Kosovo1) i Partneri za djecu (Albanija), prvo je od nagrađivanih partnerstava.

PRECEDE će iskoristiti ovu priliku za pomoć u izgradnji mira i pomirenja na Balkanu i u Europi razvijanjem nacionalnih i regionalnih mreža organizacija civilnog društva, povezujući ih s međunarodnom mrežom za izgradnju mira na razini predškolske dobi te kroz razvijanje i provedbu programa za izgradnju mira u ranom djetinjstvu u cijeloj regiji . )



U projekt je osim Hrvatske, uključeno još 5 zemalja. Dio članova udruge Hrvatski obrtnici i poduzetnici (HOP) prošli su početnu edukaciju CCI-i za sudjelovanje u projektima EU te namjeravaju podržavati sve kvalitetne europske projekte namijenjene edukaciji i kvalitetnom odgoju djece, posebno onom usmjerenom toleranciji prema različitostima kao što je spomenuti projekt PRECEDE. Naime, upravo je poduzetništvo grana gdje je različitost potrebna kako bi se proizveli najbolji mogući rezultati i inovacije, a za to je zaista potreban kvalitetan odgoj od malih nogu. Prema riječina predsjednice CCI-a Mirele Despotović očekuje se da će se u projekt uključiti mnogi roditelji, stručnjaci, udruge kao i predstavnici resornih ministarstava kako bi zajedno doprinijeli stvaranju novih politika za rani odgoj djece koji će voditi prema nenasilju, toleranciji i prihvaćanju različitosti. Projekt će se prvih 6 mjeseci baviti isključivo istraživanjem postojećih zakona i propisa kao i nacionalnih strategija te će se komparativnom analizom svih uključenih zemalja izraditi plan obuke stručnjaka koju će provoditi treneri iz Sjeverne Irske iz organizacije Early Years.

HOP vjeruje kako bi se u vrtiće i škole trebali što prije implementirati i programi za izgradnju poduzetničkih vještina kako bi djeca bila pripravna na svijet rada kad izađu iz školskih klupa. Ovom prilikom apeliramo na udruge koje imaju kapaciteta za pisanje EU projekata i druge istomišljenike da zajedno razvijemo projekte koji će naše najmlađe sugrađane na primjeren i zabavan način educirati potrebnim komunikacijskim i poduzetničkim vještinama u školama jer oni su nova Hrvatska i oni će biti ti koji će za deset do petnaest godina biti pokretači gospodarstva.


Kreativna



Podijeli post!

simona je offline   Reply With Quote
Nepročitano 10-02-13, 13:42   #9
Guru
 
simona's Avatar
 
Datum registracije: Jan 2010
Postovi: 6,567
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
Zadani

...
Domovinski rat ulazi na velika vrata u škole – nakon što je posljednjih 20-ak godina ta tematika uglavnom našla mjesta samo u udžbenicima povijesti, i to u završnim razredima osnovne i srednje škole, ministri Fred Matić i Željko Jovanović pripremaju nove projekte kojima će uvesti i praktično upoznavanje s tim poglavljem hrvatske povijesti, piše Slobodna Dalmacija.

Ministar Matić potvrdio je da se u Vukovaru planira osnivanje Memorijalnog centra, javne ustanove koja će se posebno baviti edukacijom učenika iz cijele Hrvatske o temama iz Domovinskog rata.

U centar bi svake godine na dva dana dolazili učenici osmih razreda osnovne škole i tu se na licu mjesta upoznavali sa svim pojedinostima bitke za Vukovar, ali i o ostalim bitkama i događajima iz Domovinskog rata. Zasad je plan da taj posjet za učenike osmih razreda bude obvezan, ali centar će dakako cijele godine biti otvoren i svim drugim zainteresiranim školama i uzrastima, ali i građanima, tvrtkama, ustanovama i organizacijama iz cijele Hrvatske.

...


Kreativna



Podijeli post!

simona je offline   Reply With Quote
Nepročitano 19-02-13, 21:18   #10
Guru
 
simona's Avatar
 
Datum registracije: Jan 2010
Postovi: 6,567
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
simona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond reputesimona has a reputation beyond repute
Zadani

Roditelji


Roditelji, kao i učenici, vrlo brzo u hrvatskoj školi nauče što se smije, a što ne. Vrlo su rijetke roditeljske pobune protiv loših učitelja. Ima ih, znam iz prve ruke za njih, nekada se roditelji izbore za promjenu učitelja, ali u odnosu na broj nastavnika koji rade ne poštujući ni minimum etičkih i profesionalnih kriterija roditeljskih je pobuna malo. Solo nastupi se razbiju na leđima djeteta, za pouku drugima, čemu i prosvjetne inspekcije daju svoj doprinos.


Ali roditelji će se vrlo organizirano i spremno pobuniti kad znaju da je protiv njih jedno bolesno dijete. Hrvatska je zemlja s 86 posto katolika, zemlja u kojoj se uči tolerancija prema svima, osim, kako vidimo ovih dana, prema onima prema kojima je najpotrebnija, bolesnoj djeci.


http://www.jutarnji.hr/ne-zele-da-im...oli--/1086158/


Bijedno. Izgleda da se moramo pomiriti sa svojom bijedom.


Ministar Jovanović daje velike izjave "Obrazovanje mora biti takvo da omogućuje učenicima razvoj velikog broja dobrih vještina, koje znači bolji posao i, u konačnici, kvalitetniji život."


Šteta što se slabo radi na postizanju tog hvalevrijednog cilja. Što se uopće radi? Jer još uvijek u mnogim školama i fakultetima vrijedi više " Hrvatsko školstvo je lobotomiziralo učenike. Ideal je bio stvoriti ljude koji će šutke puštati da ih se pljačka." Kvalitetniji život?! Pa mi već djeci učinimo život nekvalitetnim, idiotskim školskim programima od kojih neće imati nikakve koristi, suludom jurnjavom za ostvarivanjem programama napisanih za dvostruko veće satnice koji se zbog toga ne mogu ostvariti, odnosom s nastavnicima koji je u velikom broju slučaja bijedan. Zašto, na primjer, kod nas nema kontrole kvalitete nastave? Zato jer se zna kakva je.


Od ukupno 62 amandmana predložena za nacrt rezolucije o Hrvatskoj, najviše su dali Slovenci, 19, ali najboljih je onih sedam rumunjske zastupnice Monice Macovei. Svih sedam se odnosi na borbu protiv korupcije. Jer korupcija je svašta. Na primjer, meni je korupcija i održavanje 8 fakulteta na kojima se može studirati povijest u vrijeme kad većina diplomiranih povjesničara odlazi nakon diplome na burzu. No, dobro, nekome bi to mogla biti nesposobnost onih koji donose odluke. Ali u konačnici, efekt je isti. Meni je korupcija odobravanje udžbenika po kojima se ne može učiti. Korupcija je dati nekome da recenzira udžbenika ako taj nema blagog pojma o udžbeničkom standardu i razvojnim mogućnostima djeteta određene dobi. Korupcija je bila dijeliti honorare za stvari koje su ulazile u opis posla. Daleko od toga da smo rasčistili s korupcijom.


Kreativna



Podijeli post!

simona je offline   Reply With Quote
Odgovor

Opcije Teme
Način Prikaza

Pravila Pisanja Postova
Vi ne možete otvoriti novu temu
Vi ne možete odgovarati na postove
Vi ne možete pridružiti datoteku
Vi ne možete editirati Vaše postove

BB kod je On
Smajlići su On
[IMG] kod je On
HTML kod je Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



Vremenska Zona je GMT +1. Trenutno je 10:44 sati.












Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.3.0