Alternativa Forum

Alternativa Forum (http://www.alternativa-forum.com/)
-   Stres (http://www.alternativa-forum.com/stres/)
-   -   Kortizol (http://www.alternativa-forum.com/stres/9666-kortizol.html)

Edna 28-07-15 17:38

Kortizol
 
Molim savjete za njegovo snižavanje. Samo, molim vas, bez savjeta tipa - uredan san. Znam da je za kortizol bitan san, no ja već 4 mjeseca patim od nesnosne nesanice za koju očito nema lijeka.

chameleon 28-07-15 17:51

Probaj sa fizičkom aktivnošću.
Kortizol u fizičkoj aktivnosti igra igru u ravnoteži anabolizma i katabolizma.
Stres proizvodi kortizol a on traži da se organizam obnavlja.
Možda se kod tebe dogodio poremećaj da se on previše proizvodi i stalno traži obnavljanje a da organizam nema potrebe za to.

Možeš probat sa nekom vrstom tjelesnog stresa jer bi to mogao biti dobar razlog tj. odgovor kortizolu za obnavljanjem mišićih tkiva.
Dala bi mu instrukciju gdje da djeluje.

Jesam 29-07-15 13:51

Evo par savjeta vezanih uz kortizol ovdje:

http://tuzlanski.ba/smanjite-nivo-ko...rirodan-nacin/

Načini za prirodno snižavanje nivoa kortizola:

1. Koristite prirodne suplemente koji smanjuju nivo kortizola: bosiljak, zlatni korijen, magnoliju, glutamin, vitamin C. Također folna kiselina i vitamin B5 mogu smanjiti nivo kortizola. Mogu se naći u hrani poput ribe, mahunarkama, integralnim žitaricama, sjemenu suncokreta.

2. Jedite u regularnim intervalima tokom dana. Izbjegavajte preskakanje obroka jer ovo dovodi do oslobađanja kortizola.

3. Hranite se zdravo, sa dosta voća i povrća. Hrana sa niskim glikemijskim indeksom kao što su jaja će smanjiti nivo kortizola dok će hrana od cijelog zrna žitarice kontrolirati proizvodnju kortizola u tijelu.

4. Koristite tehnike za smanjenje stresa kad god je to potrebno: joga, meditacija, hipnoza. Čak i jednostavno ležanje na podu sa gledanjem u jednu tačku pri čemu se koncentrišete na disanje vam može pomoći. Kad god je moguće, izađite napolje i prošetajte.

5. Izbjegavajte stimulanse. Klonite se energetskih pića koja sadrže mnogo šećera i kofeina. Stimulansi navikavaju organizam na dominaciju simpatikusa. Stimulansi takođe mogu ometati šablone spavanja. Ako morate popiti kafu, nemojte da to bude u poslijepodnevnim satima.

6. Ne pretjerujte sa vježbanjem. Treniranje od više od dva dana u nizu će poremetiti vaš ritam i povećati nivo kortizola. Ako vam se tijelo ne oporavi od prethodnog vježbanja, odmarajte se još jedan dan od vježbanja ili to radite manjim intenzitetom.

7. Idite na vrijeme u krevet (optimalno je lijeganje u 22 sata jer je najbitniji san između 22-24:30 kada se luči melatonin). Za one koji rade noću, kupite tamne zavjese i trudite se da održite isti ritam spavanja i buđenja kao i kad radite danju.

Jesam 29-07-15 13:54

Načini opuštanja i lakšeg podnošenja stresa:

Odmarajte se. Ranije odlazite na spavanje. Možda će Vam trebati 9 sati sna, čak i više – nema veze. San nije trošenje vremena. Ništa ne može zamijeniti kvalitetan odmor.

Svakodnevna meditacija i povezano disanje (vježbe disanja) - već i nekoliko minuta pokazati će rezultate.

Smijte se! Smijeh je najbolji lijek. Gledajte komedije – ako treba, svaki dan! Birajte društvo optimističnih osoba. Smanjite na minimum gledanje uznemiravajućeg sadržaja na TV-u i Internetu.

Lagano vježbajte. Hodanje, yoga, tai chi, rastezanje, vježbe disanja povoljno djeluju na rad nadbubrežnih žlijezda. Izbjegavajte iscrpljujuće vježbe.

Pijte dovoljno vode. Zamijenite vodu iz pipe sa filtriranom ili izvorskom vodom.

Pripazite da unosite dovoljno kalija. Kalij je od iznimne važnosti za rad adrenalnih žlijezda. Voće i povrće su dobar izvor kalija. Uključite u svoju dijetu mrkvu, kukuruz, avokado, paradajz, šparoge, špinat, jabuke, marelice, banane, naranče, kruške, jagode i alge.

Vitamin B5 (pantotenska kiselina) je također važan za rad nadbubrežnih žlijezda. Sadrže ga cjelovite žitarice, leća, grah, cvjetača, brokula, paradajz, kikiriki. Ako ne konzumirate redovito ove namirnice, kupite tablete sa kompleksom B vitamina, koje sadrže najmanje 50mg vitamina B5.

Pripazite na unos ostalih vitamina i minerala poput vitamina A, C i E, cinka, kroma, magnezija, mangana, esencijalnih masnih kiselina i aminokiselina. Neke biljke (astralgus, ginseng, sladić, rhodiola, boražina i ashwagandha) pomažu radu nadbubrežnih žlijezda i preporučuju se osobama koje su izložene stresu.

Provedite godišnji odmor bez mobitela, uživajući u lijepoj prirodi sa svojim bliskima.

Jesam 29-07-15 14:00

Nadalje, savjetujem da napraviš sve pretrage da se vidi uzrok povišenog kortizola, ako je nejasan. Bitno je adresirati i ukloniti pravi uzrok.

Jesi li radila 24-satni kortizol iz sline da se vidi ritam kortizola?

Za sve IMA lijeka, samo je važno biti discipliniran i poduzeti sve što je potrebno za iscjeljivanje. To može biti dugotrajan proces, nema čarobne pilule, ali lijeka svakako ima! :thumbs:

Jesam 29-07-15 14:14

Još malo savjeta o kortizolu s drugog foruma:

Dvije stvari mogu pomoci za snižavanje kortizola, a to su pravilna prehrana i odmor (ukljucujuci spavanje min. 8 sati, a i vise ako je potreba veca).

Kortizol se pojacano izlucuje prigodom pada secera u krvi. Inzulin supresira kortizol i zato bi trebao nastojati drzati razinu secera u krvi, odnosno inzulina, stabilnom tijekom dana. To se moze ciniti pravilnom prehranom, odnosno konzumiranjem 6 ili vise malih obroka, koji sadrze ugljikohidrate iskljucivo niskog GI (ugljikohidrati visokog GI provociraju inzulin, koji naglo fluktuira, sto ima negativne posljedice na razinu secera u krvi, te posljedicno kortizola, akumulira se masno tkivo, a dugorocno pada inzulinska osjetljivost misica) proteine i zdrave masti. Ne zaboravi na vitamine i minerale, posebno one sa antioksidativnim svojstvima. Iznimka u odnosu na ostale obroke su obroci u vrijeme i poslije vjezbanja. Vjezbanjem se trose glikogenske rezerve i pada secer u krvi. Razina inzulina pada, a razina katabolickih hormona (ukljucujuci kortizol) raste. Da bi usporio katabolicki proces, neposredno prije i za vrijeme treninga trebas piti izotonicnu otopinu, koja sadrzi glukozu, minerale (magnezij, kalij, natrij), antioksidanse (vitamine C i E) i Whey (5-10 g). Odmah nakon treninga obavezno popiti PWM (glukoza u velikoj kolicini, proteini, glutamin zbog imunosustava, leucin ako ga mozes nabaviti), cime ces stimulirati inzulin u trenutku najvece inzulinske osjetljivosti misica, inzulin ce djelovati supresivno na kortizol i preokrenut ce katabolizam u anabolizam. Zbog PWM-a ce inzulinska osjetljivost misica ostati visoka jos neko vrijeme, stoga 1-2h nakon vjezbanja pojedi (ili popij) drugi PWM, koji bi trebao sadrzavati dosta proteina, manje glukoze (nekih 4-5g) i glutamin. Time ce misici dulje vremena zadrzati povecanu inzulinsku osjetljivost, te ce inzulin biti optimalno stimuliran za visesatno zadrzavanje razine, sto uz pravilnu prehranu i odmor u ostatku dana znaci anabolizam.

Jesam 29-07-15 14:17

Savjeti kod poremećaja kortizola:

http://www.ordinacija.hr/halo-doktor...nja-kortizola/

http://www.ordinacija.hr/halo-doktor...ezna-zlijezda/

Adamina 29-07-15 14:54

Probaj 10 tjedana uzimati 340 mg Rhodiole Rosea dnevno.

To je adaptogen, a oni pomažu u nošenju sa stresom. http://www.lifeextension.com/Magazin...rtisol/Page-01

Ovaj je članak baziran na hrpi istraživanja i mislim da bi svakako trebala to probati.


Ovdje možeš kupiti http://alternativa-webshop.com/rhodiolin-calivita.html

ne znam 01-09-15 11:03

Sve o kortizolu
 
Na forumu ima po nekim temama i sa različitih aspekata napisano po nešto o kortizolu.

http://www.alternativa-forum.com/str...-kortizol.html

http://www.alternativa-forum.com/psi...esanica-6.html (i dalje na istoj temi)

Bilo bi korisno, s obzirom na kompleksnost funkcije, djelovanja, poremećaja i slično, ovdje dodati šta već nije rečeno u navedenim temama.

Pogledajte i na:

https://hr.wikipedia.org/wiki/Kortikosteroidi

Često ljudi ne znaju o čemu se radi, niti gdje što spada, posebno ako se radi o liječenju. Imala sam prilike da čujem prijateljicu (koja se liječila od lupusa) kako se raduje što umjesto Medrola počinje s Pronizonom (misleći da se riješila hormonske terapije)

Adamina 02-09-15 11:06

Mislimo da nema potrebe za 2 teme jer se o svemu tome može pisati na temi kortizol, tako da su spojene,

Edna 06-09-15 10:40

Mojih postova imate dosta na temi nesanica, tamo sam se dotaknula i kortizola koji mi je po prvi puta u životu povišen odkad patim od nesanice.
Na temeljno pitanje - je li kortizol uzrok nesanice ili njegova posljedica, liječnici mi daju različite odgovore. No činjenica je da sam uvijek imala kortizol 110 (donji referentni interval 100) a sada mi je blizu gornje granice.
Prije par dana išla sam kod psihoterapeuta koji mi je dao jedan zanimljiv primjer žene koja je dugo vremena imala čudne probleme, svi hormoni koje je radila bili su u granicama normale, no blizu gornje granice. Radilo se o hormonima štitnjače.
Nitko nije znao kako da joj pomogne.
Onda je jedan mudri i stari liječnik zaključio da upravo to što je hormon štitnjače u gornjem levelu, ali u dopuštenom rasponu, njoj pravi probleme, i da referentni interval uopće ne mora biti prihvatljiv za svaku osobu. Nekome je normalno da ima hormon blizu gornje granice, netko drugi to ne podnosi.

Pa se mislim, što ako je to slučaj i kod mene s kortizolom? O tome sam jednom čitala i članak profesora Koršića, vrsnog endokrinca koji je sad u mirovini, i koji je napisao da neki ljudi, kojima je kortizol u "normali" jednostavno ne podnose taj normalni nivo i treba ga sniziti.
Strah me išta raditi na svoju ruku, jer to nije nešto sa čime se zeza, no s druge strane ikakva pomoć liječnika u ovih pola godine otkad ne spavam je izostala.
Iskreno, ne znam je li problem u neurotransmiterima ili u kortizolu, a ispada da ni medicina o tome nema pojma. Ono što mi je čudno i što me najviše plaši jeste što tablete za spavanje koje djeluju kod običnih insomničara kod mene nikad nisu djelovale. Moj suprug veli da je upravo to dokaz da je problem hormonski. Ne znam što da mislim.

Edna 06-09-15 10:43

Također bih rekla još nešto - ono što je prethodilo svemu ovome su moji odlasci na shiatzu kod jedne terapeutkinje (koja radi na crno, iako ima mnoštvo diploma po zidu). Ti tretmani su trajali oko godinu dana i bili su ponekad jako neugodni. Žena me je pošteno izgnječila, uz napomenu da bi se moglo dogoditi da mi kortizol malo pojačano radi. Kada sam u desetom mjesecu prošle godine, neposredno nakon tretmana, mjerila kortizol bio je 160, uvijek do tada 110. Razmišljam da li je možda nešto povrijedila u mom tijelu sa tim tretmanima, da li bi to bio uzrok svega ovoga.

Jesam 25-09-15 09:41

Citat:

Originally Posted by Edna (Post 450149)
Također bih rekla još nešto - ono što je prethodilo svemu ovome su moji odlasci na shiatzu kod jedne terapeutkinje (koja radi na crno, iako ima mnoštvo diploma po zidu). Ti tretmani su trajali oko godinu dana i bili su ponekad jako neugodni. Žena me je pošteno izgnječila, uz napomenu da bi se moglo dogoditi da mi kortizol malo pojačano radi. Kada sam u desetom mjesecu prošle godine, neposredno nakon tretmana, mjerila kortizol bio je 160, uvijek do tada 110. Razmišljam da li je možda nešto povrijedila u mom tijelu sa tim tretmanima, da li bi to bio uzrok svega ovoga.

Ne znam kako si mjerila kortizol, no bitno je raditi ritam kortizola iz sline - uzima se uzorak u 8 - 12 - 16 i 20 sati. Tek se iz takvog nalaza nešto konkretno može vidjeti jer nadbubrežna ne luči jednaku količinu kortizola tijekom dana.

S obzirom da meni ne bi loše došao malo viši kortizol, možda da odem na shiatzu? Imaš neki kontakt te osobe? Pod uvjetom da je iz Zg.

Edna 25-09-15 11:03

Osoba nije iz Zg. I mislim da nije baš toliko stručna koliko je rekla da jeste.
Kortizol uvijek mjerim iz 24-satnog urina, jer je to najpouzdanija metoda. Rekoše mi tako endokrinci iz Vinogradske.

Jesam 25-09-15 11:13

Citat:

Originally Posted by Edna (Post 451282)
Kortizol uvijek mjerim iz 24-satnog urina, jer je to najpouzdanija metoda. Rekoše mi tako endokrinci iz Vinogradske.

Nažalost, krivo su ti rekli. Jer se tako ne vidi kretanje kortizola unutar 24 sata. Nije svejedno kada je kortizol niži a kada viši a to se iz ukupne mase ne vidi. Ukupna masa daje samo prosječnu vrijednost tokom 24 sata, što ne govori puno o stanju našeg organizma niti funkcioniranju nadbubrežnih žlijezda.

Kortizol mora biti najviši ujutro i podne i onda lagano padati prema večeri Također i unutar pojedinih parametara se zna gdje na skali koja vrijednost u kojem trenutku u idealnim okvirima treba biti. Ako je taj ritam poremećen, onda i zdravlje trpi a to se ne može vidjeti niti znati iz 24-satnog urina.

Edna 28-09-15 09:47

Citat:

Originally Posted by Jesam (Post 451286)
Nažalost, krivo su ti rekli. Jer se tako ne vidi kretanje kortizola unutar 24 sata. Nije svejedno kada je kortizol niži a kada viši a to se iz ukupne mase ne vidi. Ukupna masa daje samo prosječnu vrijednost tokom 24 sata, što ne govori puno o stanju našeg organizma niti funkcioniranju nadbubrežnih žlijezda.

Kortizol mora biti najviši ujutro i podne i onda lagano padati prema večeri Također i unutar pojedinih parametara se zna gdje na skali koja vrijednost u kojem trenutku u idealnim okvirima treba biti. Ako je taj ritam poremećen, onda i zdravlje trpi a to se ne može vidjeti niti znati iz 24-satnog urina.

Ne znam je li to relevantno, no vadim i kortizol u krvi, najprije u 8 a zatim u 4 popodne.
Po tome su ocijenili da mi je dnevni ritam očuvan, iako je ujutro kortizol povišen.
Zanima me je li netko uzimao adaptogene i kako to izgleda?
također na jednom portalu mi je dr. psihijatrica navela da je kortizol povišen kod depresije i da to može biti uzrok nesanice, no nije mi jasno kako kod mene depresija može biti u pitanju kad osim nesanice nemam ni jednu drugu osobinu depresivne osobe???

ono što mi je najčudnije jeste što tablete za spavanje na mene ne djeluju, eventualno cerson me uspije uspavati na dva sata, no izbjegavam ga uzimati zbog utjecaja na krv i razvoja ovisnosti

eh, i da ne zaboravim, radili su mi i dekstamezonski test koji je bio ok

Jesam 28-09-15 12:59

Citat:

Originally Posted by Edna (Post 451518)
Ne znam je li to relevantno, no vadim i kortizol u krvi, najprije u 8 a zatim u 4 popodne.
Po tome su ocijenili da mi je dnevni ritam očuvan, iako je ujutro kortizol povišen.
Zanima me je li netko uzimao adaptogene i kako to izgleda?
također na jednom portalu mi je dr. psihijatrica navela da je kortizol povišen kod depresije i da to može biti uzrok nesanice, no nije mi jasno kako kod mene depresija može biti u pitanju kad osim nesanice nemam ni jednu drugu osobinu depresivne osobe???

ono što mi je najčudnije jeste što tablete za spavanje na mene ne djeluju, eventualno cerson me uspije uspavati na dva sata, no izbjegavam ga uzimati zbog utjecaja na krv i razvoja ovisnosti

eh, i da ne zaboravim, radili su mi i dekstamezonski test koji je bio ok

OK, taj ritam kortizola je već malo bolji pokazatelj - barem se vidi u 2 doba dana.

Što znači da ti je ujutro povišen? Da li je totalno izvan zadanog područja? Vidiš, bilo bi ti jako dobro napraviti test iz sline jer bi još preciznije pokazao u koje doba dana stvari ne štimaju.

Kortizol može biti povišen uslijed čitavog niza uzroka - ne znam baš da li je depresija na prvom mjestu.

Ja uzimam adaptogene. Morala bih ponoviti test da vidim konkretan utjecaj na nalaz.

Edna 28-09-15 13:09

Kakvi su ti simptomi bili povišenog kortizola i jesi li ih uopće imala?
Osjećaš li se barem subjektivno bolje od adaptogena?
Ta pretraga u slini se, čini mi se, kod nas u šb ne radi, pogledat ću radili se u splitu

edit: sad vidim da si u replici na moj raniji komentar napisala da bi ti dobro došao viši kortizol, pa zaključujem da je kod tebe manjak problem

Jesam 28-09-15 14:25

Kortizol iz sline se radi u privatnim laboratorijima, npr. Synlabu.

Moj kortizol je nešto niži ujutro i podne (iako nije van zadanih parametara ali je ipak indikativno) - baš kad bi trebao biti viši.

Mystique 09-04-16 09:39

Odlično za regulaciju kortizola je ovo:
https://www.tripleclicks.com/1629972...il?item=116241

Adamina 09-04-16 13:23

Jesi li isprobala?


Vremenska Zona je GMT +1. Trenutno je 02:42 sati.

Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.3.0