Ovo je diskusija na temu Sri Swami Satyananda Saraswati u podforumu Yoga Citat: Originally Posted by Bamakhepa Gdje je Madhavananda ikada spominjao kakve ...
Gdje je Madhavananda ikada spominjao kakve hata jogicke tehnike?
Ne govorim o jogi u sirem smislu.
S druge strane kod Maheshwaranande je ocita Satyananda linija, kao i preko nje Sivanandino zaledje po koncepciji cijele price i po detaljima poput Joga Nidre (praksa koju su u prinicipu Biharci profurali i nije bas tradicionalno uobicajena)...
To što ti ne znaš da je Madhavananda negdje spominjao jogijske tehnike ne znači da nije. Samo to nije sačuvano u pisanom obliku. On nije pisao knjige kao Satyananda ili Shivananda, osim biografije svog gurua i njegovog gurua. Svoje učenje je uvijek iznosio u bhajanima, baš kao i njegov guru. A te bhajane je netko ili zapisao ili nije. Postojali su zapisi bhajana o različitim jogijskim tehnikama, pa čak i o asanama. Nažalost, zbog ljudske pohlepe i ljubomore netko je negdje popalio sve te zapise. I odakle ti da je YIDL Satyanandimo i Shivanandino zaleđe "po koncepciji cijele priče"? Šta podrazumijevaš pod "koncepcijom cijele priče"? Satyananda ima svoj sustav, a Maheshwarananda svoj. Sličnosti postoje, ali daleko od tohga da bih rekao da se jedan temelji na drugom. Čak ni Satyanandina škola nema sličnosti sa Shivanandinom. Kad već spominješ Shivanandu i joga-nidru, tehniku i znanje joga nidre je ponovno "oživio" Sri Devpuriji. Upravo on je Shivanandu naučio tu tehniku, u nekoj prilici kad su se susreli negdje na Himalaji. O tome sam i čitao negdje.
To što ti ne znaš da je Madhavananda negdje spominjao jogijske tehnike ne znači da nije. Samo to nije sačuvano u pisanom obliku. On nije pisao knjige kao Satyananda ili Shivananda, osim biografije svog gurua i njegovog gurua. Svoje učenje je uvijek iznosio u bhajanima, baš kao i njegov guru. A te bhajane je netko ili zapisao ili nije. Postojali su zapisi bhajana o različitim jogijskim tehnikama, pa čak i o asanama. Nažalost, zbog ljudske pohlepe i ljubomore netko je negdje popalio sve te zapise. I odakle ti da je YIDL Satyanandimo i Shivanandino zaleđe "po koncepciji cijele priče"? Šta podrazumijevaš pod "koncepcijom cijele priče"? Satyananda ima svoj sustav, a Maheshwarananda svoj. Sličnosti postoje, ali daleko od tohga da bih rekao da se jedan temelji na drugom. Čak ni Satyanandina škola nema sličnosti sa Shivanandinom. Kad već spominješ Shivanandu i joga-nidru, tehniku i znanje joga nidre je ponovno "oživio" Sri Devpuriji. Upravo on je Shivanandu naučio tu tehniku, u nekoj prilici kad su se susreli negdje na Himalaji. O tome sam i čitao negdje.
Sve sto se danas radi pod klasicnom hatha jogom je iz Sivanandine "masinerije" i tu su slicnosti ocite bez obzira na individualne preinake. No odmah ces vidjeti kada je nesto iz te loze ili kada je iz Krishnamachariyine ili pak neke od ovih drugih malo manje rasirenih na zapadu. Maheshwarananda je takodjer tipican "Sivananda-klasicar", samo malo preuredio i stupnjevao.
Yoga Nidru je pak samostalno izmislio Satyananda, nije ju od Sivanande naucio pa ova prica sa Devpurijem nema smisla. Navodno je bazirana na nekim njegovim osobnim iskustvima dok je jos bio u Shivanandinom ashramu pa je kasnije na tome radio i pokusao naci tradicionalne izvore, ali s obzirom da su tehnike istovjete zapadnim relaksacijskim i hipnotickim ne bih se cudio da je to samo dobra reklama za nesto sto je ipak malo banalnije. No kako bilo sto se danas pod tim imenom radi potjece od Satyanande, Maheshwarananda je boravio u njegovom ashramu pa si zakljuci.
To da je Devpuruji nesto poducavao Sivanandu tvridis iz nekih objektivnih izvora, zato sto je to rekao Sivananda i njegovi ucenici ili zatos to je to napricao neko u JUSZ ili mozda pise u onoj ne bas uvjerljivoj bajkici od Lile Amrit (vec sam zaboravio sto je tamo pisalo pa ...)? Ne bi bio prvi puta da sam naletio na razne gurue koji se na neki nacin referiraju na ultrapopularnog Sivanandu (a i neke druge gurue povezujuci se izmisljenim pricama jednostrano sa kojima sebi daju na vrijednosti), a da najbliskiji zivuci mu ucenici isto opovrgavaju te nema apsolutno nikakve zabiljezbe nigdje da se nesto slicno desilo.
Kako je Yoga Nidra nastala nije nikakva tajna, procackaj malo izvore biharske skole joge.
Bilo je zapadnjaka koji su boravili u Madhavanandinom ashramu dok je jos bio ziv pa nadji jedan slucaj da je ikada radio ili spominjao hatha jogu, iako je imao s druge strane saljive reference na to da se za takve stvari obrate Maheshwaranandi i da to nije njegov "film". Uostalom nije da je Mahshwarananda bas previse postovao Madhavanandu ionako (opet, ako mozes doci do najblizeg kruga ucenika koji su istome svjedocili u indiji) kao sto javno prikaciju. Otprilike slicno onome kad javno organizira dogadjanja u spomen na Gandhia, a privatno kao i vecina religijskih indijskih desnicara sere po njemu :rofl:
Nije previse vjerovat izjavama vjerskih vodja i javnoj paradi namjenjenoj samoreklami. Ili jos gore racionalizacijama i bajkama sljedbenika koje ponekad razviju i same svoje nadodane price. Ipak je tu u igri prije svega interes i biznis sa guruovskih i potreba da se opravdava i samopotvrdjuje kroz "dokazivanje" vjerodostojnosti i vrijednosti odabranih filmova sa ucenickih strana pa se onda izmisljaju bajkice na sve strane :)
Učenje bez razmišljanja je uzaludno, razmišljanje bez učenje je opasno.- Kineska
Upravo si svojim zadnjim postom sebe diskvalificirao kao imalo relevantnog sugovornika. Takvu hrpetinu gluposti odavno nisam pročitao na jednom mjestu. Očigledno ne poznaješ duhovno nasljeđe Maheshwaranande više od onoga što si popamtio letimičnim pregledavanjem poneke knjige, a usudio bih se reći ni nasljeđe Shivanande ni Satyanande. Da, nešto si čitao, spremio si informacije u neke ladice u glavi. Ali nisi shvatio ništa. Doslovno pričaš budalaštine, upakirane u neko pseudo-intelektualno pakiranje. Za takve kao ti Hare krišne imaju lijep naziv - umni špekulatori. Zbilja nemam namjeru nastaviti sa daljnjom konverzacijom na temu, besmisleno je. Nemoj se uvrijediti, ali mlaćenje prazne slame me ne zanima.
Ocemo se takmiciti u tome tko je koliko od koga procitao ili proveo recimo u Shivanandinom glavnom ashramu u Indiji?
Necemo se igrati vrtica. Imas odgovore na postavljenja pitanja, mozes mi naci te tehnike prije Satyanande (posebno kada on sam kaze da ih je on i izmislio iako se pri tome poziva na tradiciju) i hatha yogu kod Madhavanande?
Ne vrjedjam se nista, samo primjecujem da nisi dao nikakav instrument osim "necu se vise igrati i bas si bezveze".
Učenje bez razmišljanja je uzaludno, razmišljanje bez učenje je opasno.- Kineska
Da se takmičimo tko je više pročitao? Pa o tome ti i govorim, pun si knjiškog znanja i misliš da si jako pametan i mjerodavan za donijeti sud. Bitno ti je da ovo piše ovdje a ono ondje. Kolike tisuće jogija su bili nepismeni? Kolke tisuće jogija su bili i otišli, bez ijedne zapisane rijeći. Zašto bi, na kraju krajeva, uzimali Satyanandu kao neki etalon za sve ostale škole joge? Jer je objavio puno knjiga? Bio sam u Shivanandinom ašramu u Rishikeshu, i u Maheshwaranandinim ašramima u Indiji. Više puta. Neke stvari ne pišu u knjigama ali ih ako imaš sreće saznaš kad si na izvorištu, kad živiš s ljudima koji su život proveli na tom mjestu. Kao što rekoh, u onom pretprošlom postu si nadrobio toliko budalaština da zbilja nemam volje ići kroz njega, citirati jedno po jedno i raspravljati. Naprosto mi tvoje mišljenje nije relevantno. Vidim da si puna čaša u koju ne stane ništa novo. Pa onda budi to što jesi, nek ti je sa srećom.
Satyananda napise da je on to izmislio. Nigdje drugdje toga nema. Kod Maheshwaranande ima. Maheshwarananda ucio kod Satjanande.
Treba zaistia gurati glavu pod pjesak da se ne vidi ocito.
Imao sam situaciju kod vrlo poznatih ucitelja joge u indiji kojima je nidra bila potpuna nepoznanica iako su u pravilu u cisto tehnickom (hata) jogickom djelu uvijek siri, potkovaniji i bolji od onoga sto pogresno nazivamo klasicnom jogom (a uglavnom se odnosi na Sivanandin neohindu hibrid i srodnike poput JUSZ gdje je hata joga samo jedna ukljucena stavka na dosta bazicnoj razini).
Dakle drugi i cesto bolji jogicari o tome ne znaju, nema nigdje nicega sto ne vodi do Satjanande, a on sam priznaje da je on i smislio.
S druge strane za tvrdnju da nije tako imamo - veliko nista?
Učenje bez razmišljanja je uzaludno, razmišljanje bez učenje je opasno.- Kineska
Nisam pratila celu diskusiju, ali,me iznenadjuje, ta zestina i nesmirenost gumiflexa,kao nekoga kod koga bi jogicka ucenja,
podrazumevala smirenost u izmenjivanju argumenata sa nekim ko je u najmanju ruku ravan,,a nikad nismo sigurni da nije i bolji...
Ne vidim niti zasto bi nas diralo ako je nesto "novokomponovano".
Ideja da je nesto bolje jer je drevno je uobicajena i prirodna, to nam daje osjecaj vaznosti, no sustinski nije realna. Sve sto je drevno je nekada bilo novo te se i tada vjerojatno dozivljavalo kao sto bi se i danas neki modernizam.
Ako Yoga Nidra ima uspjeha sporedno je sto nije nesto tisucama godina staro. Uostalom vecina povjesnicara ima malo kriticnije misljenje prema puno toga u jogi u odnosno na tradicionalna mitoloska uvjerenja i pripisivanja izvora.
Imamo i u novije vrijeme vise primjera takvih "kukavicijih jaja" kod inovacija u jogi koje su forisirano prikazane tradicionalnim da bi se prihvatile (recimo Krishnamachariyina Yoga Rahasya prije stotinjak godina), a vjerojatno drugacije nije bilo niti ranije u povijesti, ionako jedino sto tradicionalno imamo od hatha yoge jest par spisa iz srednjeg vijeka, sto je bilo prije i kako je uopce do necega doslo ionako je tek nagadjanje i igra vjerojatnosti po indirektnim pokazateljima - gdje su se, kada i kako uopce izmjesale tantricke i shramana tradicije te u Hinduizmu (ima i budizam jogicku tradiciju) ucjepile u vedsku kulturu, kada je asketska kontemplativna tradicija potpala pod jaci utjecaj tantre, kada su se razvile asane u svemu tome kao vjerojatno zadnja faza, a po nekima pokupljena iz vonih vjezbi itd..?
Mislim, osim ako vjerujemo da je sve to neki rishi izbacio niodkuda prije par tisuca godina :zubo:
Sve religije imaju takve price i uglavnom nikad nisu tocne, a stvarna povijest je puno obicnija.
STo se joga nidre tice kao princip zaista jest nesto dosta prisutno u ljudskom iskustvu. Radovi sa snovima su prisutni u najosnovnijim plemenskim kulturama i njihovim samanskim praksama. Formaliziraniji oblici postoje recimo i u tibetnanskoj tantrickoj budistickoj jogi, u zapadnom okultizmu pa cak i psihoterapiji.
Medjutim specificne relaksacijske metode kakve vidjamo prvenstveno u metodama izvedenim iz hipnoze su dosta tipicno zapadnjacke bez obzira na srodnost sa drugim "meditativnim" praksama. Prakticki su svi ovi radovi na snovima koristili nacine srodne metodama postizanja lucidnog sna i dalje po tome, a ne stvaranje pseudospavajuceg "transa" hipno-relaksacijskim tehnikama kakve vidimo kod biharaca i JUSZovaca, cak bih rekao da je Yoga Nidra pomalo pogresan naziv za tu praksu, ali jednom kad se nesto primi i zazivi nema smisla pokusavati mjenjati.
Ono sto sam radio (prva dva "stupnja" ) kod JUSZ joga nidre sam radio jos samo na hipnozi, autogenom treningu i tome slicno. Cesto i inace insturktori ukljucuju hipno-relaksacijske vjezbe danas u jogu, uostalom to i ja radim, no nisam naletio na nesto takvo kod klasicnih, pa cak i modernih verzija joge u indiji a da je vezano za neki lokalan joga razvoj te nije povratak utjecaja sa zapada ili namjenjeno zapadnom trzistu, tj da nije bilo direktno u vezi sa zapadnim utjecajem bilo Satjanandom dok samo ime Joga Nidre vidjeh iskljucivo gejde se na ovaj ili onaj nacin izvor moze pratiti do Satjanande.
Naravno uvijek je moguce da sam u krivu, no volio bih da mi se onda jasno dokaze kako i gdje, nije dovoljno samo vikati da nije tako, nismo Karamarko i Milanovic da se optuzujemo u prazno radi predstave za birace.
Učenje bez razmišljanja je uzaludno, razmišljanje bez učenje je opasno.- Kineska