Alternativa Forum

Budizam

Ovo je diskusija na temu Budizam u podforumu Religija
Svi koji su barem malo koketirali s budizmom znaju koliko budizam ...

Natrag   Alternativa Forum > Metafizika i duhovnost > Religija

Alternativa Forum


Religija Trajna egzistencijalna karakteristika ljudskog bića

Odgovor
LinkBack Opcije Teme Način Prikaza
Nepročitano 21-03-11, 16:51   #11
New member
 
floopy's Avatar
 
Datum registracije: Aug 2010
Postovi: 32
floopy has a spectacular aura aboutfloopy has a spectacular aura aboutfloopy has a spectacular aura aboutfloopy has a spectacular aura aboutfloopy has a spectacular aura aboutfloopy has a spectacular aura aboutfloopy has a spectacular aura aboutfloopy has a spectacular aura aboutfloopy has a spectacular aura aboutfloopy has a spectacular aura aboutfloopy has a spectacular aura aboutfloopy has a spectacular aura aboutfloopy has a spectacular aura about
Zadani

Svi koji su barem malo koketirali s budizmom znaju koliko budizam ima drugačiji pogled na svijet i na pojmove kao što su "sreća" i "nesreća" od svih drugih religija koje se baziraju na premisi da je Bog taj koji upravlja svijetom. Buda se, s druge strane, ne bavi pitanjem Boga nego praktičnim stvarima kao što su kako da si pomogmemo u svakodnevnom životu i sl. Buda je zapravo prije 2 500 godina dijelio savjete kakve niti jedan self-help uđbenik danas nema niti blizu.
I ja sam napisao jedan osvrt na budizam, točnije na temu "Kako biti sretan?", a tekst obuhvača 4 plemenite istine (pojam iz budizma, mada mislim da je "plemenite" loš prijevod, da bi trebale biti univerzalne istine).


Kreni zdravo! | Meditacija



Podijeli post!

floopy je offline   Reply With Quote
floopy, hvala ti na korisnom postu!
Tina (22-03-11)

Nepročitano 12-07-11, 14:05   #12
Guru
 
Anand's Avatar
 
Datum registracije: Nov 2010
Lokacija: Crna Gora
Postovi: 1,111
Anand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond repute
Anand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond repute
Zadani

Sidarta

Većina istraživača slaže se da se budući Buda najvjerovatnije rodio u aprilu ili maju 558. prije Hrista (ili, prema drugom predanju, ~567) u Kapilavastuu, kao sin Šudhodane (Šuddhodana), kralja jedne male države i njegove prve žene Maje (Maya), da se oženio u šesnaestoj godini, napuštio dvor u dvadeset devetoj, doživio vrhunsko i potpuno buđenje aprila ili maja ~523 (ili ~532) i da je, provodeći ostatak života u molitvi, umro novembra ~478 (ili ~487) u osamdesetoj godini života..

Kažu da je budući Buda, zapravo bodhisatva ("biće koje će se probuditi"), za vrijeme svog boravka na nebu Tušita sam izabrao svoje roditelje. Začet je bezgrešno, prodrijevši u obličju slona ili đeteta od šest mjeseci kroz desnu slabinu svoje majke (po starim verzijama mati je samo usnila kako je slon ušao u njeno tijelo). I njena trudnoća je bila bezgrešna, budući da je bodhisatva boravio u kovčegu od dragog kamenja a ne u materici. Rođen je u vrtu; mati je, umjesto da osjeća bolove, imala čistu viziju kako stoji uspravno, držeći se desnom rukom za granu drveta, dok bogovi Brama i Indra vade dijete iz njene utrobe. Zatim su ukazali počast đetetu prinoseći mu ritualno kupanje.

Čim je ugledao svijet, bodhisatva se okrenuo sjeveru, načinio sedam koraka i poput lava "zarikao": "Ja sam najviši, najbolji i najstariji na svijetu; ovo je moje poslednje rođenje; ubuduće za mene neće biti novog života". Mit o rođenju, dakle, objavljuje da budući Buda od samog svog rođenja prevazilazi Kosmos (dostiže "vrhunac svijeta"), da poništava prostor i vrijeme (u stvari, postaje "prvi" i "najstariji na svijetu"). Mnogobrojna čuda najavila su ovaj događaj. Kada se pojavio u jednom brahmanističkom hramu, predstave bogova "pokrenuvši se sa svojih mjesta, pale su ničice pred njim" i "otpjevale himnu (u njegovu čast)". Otac je đetetu dao ime Sidharta ("Postignuti cilj"). Proroci su, pregledavši novorođenčetovo tijelo, na njemu otkrili 32 osnovna i 80 manje važnih znakova "Velikog čovjeka" i izjavili da će postati Vladar svijeta ili Buda. Jedan stari riši, Asita, preletio je od Himalaja do Kapilavastua da bi vidio novorođenče, i pošto ga je uzeo u ruke i shvatio da će postati Buda, rasplakao se pri pomisli da on, Asita, neće doživjeti da ga slijedi.

Sedam dana nakon Sidhartina rođenja Maja je umrla da bi se, potom kao boginja, ponovo rodila na nebu Tušita. Sedam sljedećih godina dijete je odgajala tetka, a onda je dobilo obrazovanje dostojno pravog indijskog princa, i za kratko vrijeme zablistalo kako u naukama tako i u fizičkim disciplinama. U šesnaestoj godini Sidharta se ženi princezom iz susjedne zemlje, Jašodharom (Yašodhara), i nakon trinaest godina ona mu je rodila sina Rahula (Rahul). Svi ovi detalji se smatraju autentičnim. Uostalom, ubrzo poslije Rahulovog rođenja Sidharta napušta dvor, u skladu sa tadašnjim indijskim običajem po kojem se niko nije mogao odreći svijeta dok ne dobije sina ili unuka.

Oko tog njegovog "Velikog odlaska" satkan je čitav scenario. Prema najstarijim tekstovima, Buda je svojim učenicima izjavio da je poslije razmišljanja o bolesti, starosti i smrti izgubio želju da živi i riješio da čovječanstvo spasi od ta tri zla. Legenda, međutim, događaj predstavlja na dramatičniji način. Upozoren predskazanjem proroka, Šudhodana se pobrinuo da svoga sina izoluje od svijeta zadržavši ga u dvoru i svojim raskošnim vrtovima. Ali bogovi osujećuju očev plan. Prilikom svoja tri uzastopna izlaska u vrt, Sidharta sreće najprije oronulog starca sa štapom, zatim "bolesnika, ispijenog, modrog i sasušenog groznicom" i najzad mrtvaca koga odvoze na groblje. Kočijaš mu tom prilikom otkriva da od bolesti, starosti i smrti niko ne može pobjeći. Konačno, pri poslednjem izlasku, princ ugleda jednog monaha-prosjaka, smirenog i vedrog i ta ga slika utješi, jer u istom času shvati da religija može ublažiti ljudske patnje.
Anand je offline   Reply With Quote
Anand, hvala ti na korisnom postu!
Tree (12-07-11)
Nepročitano 12-07-11, 22:21   #13
Guru
 
Anand's Avatar
 
Datum registracije: Nov 2010
Lokacija: Crna Gora
Postovi: 1,111
Anand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond repute
Anand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond repute
Zadani


Veliki odlazak


Da bi ga učvrstili u njegovoj riješenosti da se odrekne svijeta, bogovi bude Sidhartu usred noći i odvode ga da posmatra naga i ružna tijela usnulih konkubina. Nakon toga, princ poziva konjušara Ćhandaku, penje se na konja i, prošavši kroz jugoistočne dveri grada, napušta Kapilavastu, koji su bogovi prethodno uspavali. Na desetak milja od grada zastaje, odsijeca kosu, odjeću razmjenjuje s nekim lovcem, a Ćhandaku, zajedno s konjem, šalje natrag u dvor. Tu raspušta i družinu bogova koja ga je dotle pratila. Od tog trenutka oni više neće igrati nikakvu ulogu u Budinom životopisu. Domoći će se postavljenog cilja bez ikakve natprirodne pomoći, sopstvenim sredstvima.

Postavši lutajući asketa, pod imenom Gautama (porodično ime klana Sakja) upućuje se u Vaišali (Vaišali) (na paliju: Vesali) brahmanskom učitelju Arada Kalami koji u to vrijeme predaje neku vrstu pretklasične sankhje. Doktrinu savladava veoma brzo, ali, ocijenivši je nedovoljnom, napušta Aradu i odlazi u Rađagrihu (Rajagfha), prijestonicu Magadhe. Očaran mladim asketom, kralj Bimbisara mu nudi polovinu svog kraljevstva, no Gautama odolijeva iskušenju i postaje učenik učitelja Rudrake. Sa istom lakoćom s kojom je izučio doktrinu sankhje, savladava i jogističke tehnike, koje uči Rudraka, ali nezadovoljan njime, napušta ga i zajedno sa svojih pet učenika odlazi u Gaju (Gaya). Njegovo filozofsko i jogističko obučavanje ukupno je trajalo godinu dana.

U mirnoj okolini Gaje provodi šest godina izlažući se najsurovijim mučenjima. S jednim jedinim zrnom prosa izdržava po cijeli dan, a potom se odlučuje i na potpuno gladovanje; nepomičan, pretvorivši se u skelet, počinje da liči na pravo priviđenje. Nakon svih tih muka, dobija ime Sakjamuni (Sakyamuni) (»asketa među Sakjima«); međutim, dospjevši do krajnjih granica svoje izdržljivosti, s hiljaditim delom još preostale životne snage, uviđa svu beskorisnost askeze kao načina oslobađanja i odlučuje da prekine s gladovanjem. Ipak, s obzirom na to koliki je ugled tapas uživao širom Indije, ovo njegovo iskustvo nije se pokazalo uzaludnim. Izdržavši i to, budući Buda je mogao da izjavi kako je nakon sankhje i joge, savladao i askezu, kao što je, prije napuštanja svijeta, iskusio i sve slasti prinčevskog života. Ništa mu više od beskrajno raznovrsnih oblika ljudskog iskustva nije ostalo strano - od blagostanja i razočaranja u kulturu, ljubav i moć do krajnjeg odricanja vjernika lutalice, predanog kontemplaciji, jogističkim »transovima« i isposničkom životu, ispunjenom najvećim asketskim mučenjima.

Kada je Gautama od jedne pobožne žene primio na poklon skuvani pirinač, njegovi učenici bili su zgranuti; svih pet ga je istog trena napustilo i krenulo u Benares, a on, na čudotvoran način povraćen hranom, uputio se u šumu, odabrao mjesto pod jednim smokvinim drvetom (Ficus religiosa) i čvrsto odlučio da odatle ne ustane dok ne postigne »buđenje«. Ali, prije no što se predao meditaciji, Sakjamuni je morao da izdrži i napad Maraa, »Smrti«, jer je ovaj veliki bog naslutio da će predstojeće neizbježno otkriće spasenja, pošto zaustavi vječni ciklus rađanja, smrti i ponovnog rađanja, okončati i njegovu vladavinu. Mara započinje napad zastrašujućom armijom demona, utvara i čudovišta, ali prethodne Sakjamunijeve zasluge i njegova »plemenitost« (maitri) stvaraju oko njega zaštitnu zonu, tako da odolijeva napadu.

Mara onda, pozivajući se na svoje prethodno stečene zasluge, zahtijeva mjesto pod drvetom. Sakjamuni, koji takođe posjeduje dosta zasluga, stečenih u prethodnim egzistencijama, samo nema svjedoka koji bi ih potvrdio, priziva »nepristrasnu majku svih bića« i pokretom, koji je kasnije postao klasičan u budističkoj ikonografiji, desnom rukom dodiruje zemlju. Zemlja se pomalja s tijelom do polovine i jemči za Sakjamunijeve riječi. Međutim, Mara, Smrt, istovremeno je i Kama, Eros, u krajnjoj liniji Duh života, što znači da je spasenjem, kojim Bodhisatva namjerava da obdari svijet, ugrožen i sam život. Zato se tog trenutka oko askete okuplja mnoštvo žena koje svojom golotinjom i drugim čarima pokušavaju da ga navedu na iskušenje. No, i njihov pokušaj ostaje bez uspjeha i poraženi Mara se povlači prije smiraja dana.
Anand je offline   Reply With Quote
Nepročitano 13-07-11, 12:12   #14
Guru
 
Anand's Avatar
 
Datum registracije: Nov 2010
Lokacija: Crna Gora
Postovi: 1,111
Anand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond repute
Anand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond repute
Zadani

Buđenje. Propovijed zakona

Ova mitologija Maraovog napada i iskušavanja potvrđuje Sakjamunijevu apsolutnu moralnu čistotu. Posijle toga on može da sve svoje duhovne snage usredsrijedi na glavni problem: oslobođenje od patnje. Pri prvom bdijenju on prolazi kroz četiri stadijuma meditacije, koji mu omogućuju da, zahvaljujući svom »božanskom oku« , obuhvuli tolalitet svjetova i njihovo vječno postajanje, odnosno zastrašujući ciklus rađanja, umiranja i ponovnog rađanja kojim upravlja karma. Pri drugom bdijenju rekapitulira svoje bezbrojne prethodne živote i kratko vrijeme kontemplira i beskonačni niz tuđih egzistencija. Treće bdijenje predstavlja bodhi, Buđenje, jer tom prilikom shvata zakon, koji taj pakleni ciklus rađanja i ponovnog rađanja čini mogućim, nazvan kasnije zakonom dvanaest »međusobno zavisnih uzroka«, a istovremeno otkriva i uslove koji su neophodni da bi se dalje nastajanje tih »uzroka« obustavilo. Stekao je četiri »Plemenite istine«: postao je »Probuđen« i to u istom trenu kada je dan svanuo.

»U stanju Probuđenosti« Buda ostaje sedam neđelja. Od legendarnih događaja, koje je sačuvala tradicija, zapamtimo poslednje Maraovo kušanje, tj. pokušaj da Blaženog naćera da odmah uđe u paranirvanu, odnosno, prije nego što svijetu objavi doktrinu spasenja do koje je upravo došao. Buda mu na to odgovara da će u paranirvanu ući tek kada bude obrazovao učenu i dobro organizovanu zajednicu. Malo kasnije koleba se i pita da li je uopšte vrijedno truda nekoga podučavati tako teškoj doktrini. Da se na kraju ipak na to odluči, navodi ga intervencija Brahme i prije svega uvjerenost da postoji izvjestan broj ljudi koji mogu biti spaseni. Odmah potom odlazi u Benares đe, zahvaljujući svom »božanskom oku«, uspijeva da nađe onih pet učenika koji su ga bili napuštili. Zatiče ih u jednoj pustari, današnjem Sarnathu i objavljuje im da je postao Buda. Izlaže im četiri »Plemenite istine« - o patnji, o porijeklu patnje, ukidanju patnje i putu koji ka tom ukidanju vodi.

To prvo njegovo izlaganje predstavlja »pokretanje točka Zakona«. Sva petorica se preobraćaju i postaju »sveti« (arhati). Malo kasnije dolazi do pokrštavanja sina nekog bankara iz Benaresa, a zatim i drugih članova njegove porodice. Za vrlo kratko vrijeme zajednica (samgha) počinje da broji oko 60 monaha, koje Buda razašilje na razne strane da propovijedaju doktrinu, a on sam odlazi u Uruvilvu đe, poslije niza počinjenih čuda, uspijeva da preobrati tri brata Kašjapa, brahmana, vatrenih poklonika boga Agnija. Potom se obraća hiljadi učenika Kašjapa dokazujući im da je čitav Kosmos u ognju strasti i svi oni prihvataju njegovu doktrinu i postaju arhati.

Od toga vremena, preobraćanja se nižu jedna za drugim. Mladi kralj Magadhe, Bimbisara, Budi i zajednici poklanja jedno pusto mjesto za monahe u Rađagrihi. U istom gradu Buda preobraćuje dva značajna vjerska poglavara, Šariputru i Maudgalajanu, i asketu Mahakašjapu, koji će kasnije svi odigrati značajne uloge u razvoju budizma. Poslije izvjesnog vremena, na poziv svoga oca, Blaženi pristaje da sa velikom grupom monaha ode u Kapilavastu. Ta posjeta bila je prilika za mnogobrojne dramatične događaje i nevjerovatna čuda. Zu vrijeme svog boravka u Kupilavustuu, Buda uspijeva da preobrati oca kao i veći broj rođaka, mcđu kojima svog budučeg glavnog i »najvjernijeg učenika«, Anandu, i Devadalu koji će mu ubrzo postati suparnik.

Poslije kraćeg boravka u Kapilavastuu, vraća se u Rađagrihu, Obilazi Sravasti i Vaišali, a preobraćanja, manje ili više značajna, postaju sve brojnija. Saznavši da mu je otac teško bolestan, vraća se u Kapilavastu i uvodi ga među svece. Obudovjela kraljica moli svog pastorka da i nju primi u zajednicu. I pored njegovog odbijanja, ona ga s čitavom svitom dvorskih dama, željnih da postanu monahinje, pješice prati do Vaišalija. Na kraju, na Anandino zauzimanje, Buda udovoljava njenoj molbi, ali monahinjama postavlja strože propise od monaških.

Pošto su i neki od njegovih učenika počeli da čine čuda, Buda ustaje protiv ispoljavanja »čudotvornih moći«. Međutim, upravo u to vrijeme, da bi se razračunao sa »šestoricom učitelja«, svojih suparnika, lično je bio primoran da počini mnogo veća čuda od svih prethodnih: da iščupa iz zemlje veliko drvo mango, da šeta po dugi od istoka do zapada, da se prikazuje u bezbroj obličja, ili da po tri mjeseca provodi na Indrinom nebu podučavajući svoju majku. Međutim, najstarija tradicija ne pominje ovakve priče, što ide u prilog zaključku da zabrane sidhija i pridavanje velikog značaja »mudrosti«, kao načinima preobraćanja, čine dio Budinog izvornog učenja.

Kao što se moglo i očekivati, učiteljevi suparnici, ljubomorni na uspjehe Blaženog, nastojali su da ga gnusnim klevetama omalovaže. Još opasnijim su se pokazale sitne zađevice među monasima, poput one koja je, devet godina nakon Buđenja, izbila u Kaušambiju povodom jednog beznačajnog monaškog propisa. Učitelj je pokušao da izmiri protivnike, ali pošto je bio zamoljen da se u takve stvari ne miješa, napustio je Kaušambi. Laici, ozlojeđeni ovakvim ponašanjem monaha, koje je uzrokovalo odlazak Blaženog, odbili su da im daju milostinju, pa su onda i tvrdoglavi monasi bili prinuđeni da popuste.
Anand je offline   Reply With Quote
Nepročitano 14-07-11, 00:16   #15
Guru
 
Anand's Avatar
 
Datum registracije: Nov 2010
Lokacija: Crna Gora
Postovi: 1,111
Anand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond repute
Anand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond repute
Zadani

Otcjepljenje Devadate. Poslednja preobraćanja. Buda ulazi u paranirvanu

Izvori veoma maglovito obavještavaju o srednjem periodu Budinog životnog puta. U toku kišnih sezona propovijedi je držao po viharama (manastirima) u blizini gradova; ostatak godine provodio je, zajedno sa svojim najbližim učenicima, obilazeći razne krajeve i propovijedajući Dobri Zakon. Godine ~509. sa dvadeset godina definitivno mu se zamonašio sin Rahul. Iz tog perioda biografi pominju još neka značajnija preobraćanja: preobraćanje nekog Jakše, postavljača zagonetki, zatim jednog čuvenog razbojnika i jednog bogatog bengalskog trgovca, što dokazuje da se Učiteljev ugled rasprostirao mnogo dalje od oblasti u kojima je držao propovijedi.

Kada je Buda već imao 72 godine (486. pre Hr.), ljubomorni rođak Devadata zatražio je da mu prepušti upravljanje zajednicom. Pošto je on to odbio, Devadata je pokušao da ga ubije, i to najprije uz pomoć plaćenih ubica, a zatim, bacivši na njega stijenu, ili, po drugim verzijama, pustivši opasnog slona. S jednom grupom monaha koji su propovijedali strožu askezu Devadata se onda otcijepio od zajednice - ali su Šariputra i Maudgalajana uspjeli da zavedene odmetnike uhvate i vrate i, prema većem broju izvora, Devadatu je živog progutao pakao

Kišni period ~478. Buda je proveo zajedno sa Anandom, u Selu bambusa (Venugrama) i tu dobio tešku dizenteriju. Uspio je da prebrodi krizu i Ananda se tome radovao »jer Blaženi neće otići sa ovoga svijeta dok Zajednici ne ostavi potrebna uputstva«. Na to mu je Buda odgovorio da je o Zakonu već sve rekao, ne prećutavši nijednu istinu, kao što to možda neki čine; sada je on »izlapeli starac« čiji se život primakao kraju i učenicima ostaje jedino da se uzdaju u Zakon.

Tog trenutka pojavljuje se Mara podsjećajući ga na obećanje da će ući u paranirvanu kada bude dovoljno učvrstio sanghu. »Ne brini, o, zlobniče«, odgovara mu Blaženi, »nećeš još dugo čekati.« I odriče se svojih preostalih dana. Istoga časa zemlja se zatrese. Ananda pita Učitelja za razlog ove neobične pojave i kada shvati šta se dogodilo, preklinje Blaženog da ne odlazi prije završetka kosmičkog perioda. Ali, ono što je Marau obećao, Buda mora da ispuni. Zatim od svoga učenika traži da sakupi monahe iz Vaišalija, a njih dvojica odlaze u Papu đe ih kovač Ćunda poziva na večeru koja se sastojala od nekih gljiva. To jelo izaziva kod Blaženog krvavu dijareju, očito povratak bolesti od koje jedva da se bio oporavio. I tako bolestan ipak nastavlja putovanje prema Kušinagari, prestonici Mala, no iscrpen od napornog pješačenja, leže u jedan šumarak, između dva drveta, na svoj desni bok, lica okrenuta zapadu, glavom ka sjeveru, lijeve noge ispružene udesno. Ananda počinje da plače, ali ga samrtnik tješi: »Prestani, Ananda, prestani da plačeš i jadikuješ ... Kako je moguće da ono što se rodi jednom i ne umre? To nije moguće.« Zatim pred svima hvali Anandinu odanost i uvjerava ga da će postati svetac.

Na Anandinu vijest, gomile Mala pohrlile su Blaženom. Preobrativši nekog Subhadru, Buda saziva vjernike i pita ih da li još sumnjaju u Zakon i Disciplinu. Svi do jednoga ostaju nijemi. Onda im on upućuje ove poslednje riječi: »Vama govorim, o, monasi, prosjaci: prolaznost je zakon stvari; istrajte u svojim naporima!« Potom, pri trećem i poslednjem noćnom bdjenju, prolazi kroz četiri stadijuma meditacije i gasi se. Bilo je to u noći punog mjeseca kartika, novembra 478. prije Hrista (odnosno, prema drugom predanju, 487.)

Kao da se željela postići neka ravnoteža u odnosu na Budinu toliko ljudsku smrt, oko njegovog pogreba isplelo se bezbroj legendi. U želji da mu prirede pogreb, dostojan pravog kralja, ćakravartina, Mali su tokom čitavih sedam dana muzikom i igrom odavali počast umrlome, umotanom u bezbroj plahti i potopljenom u korito sa uljem. Njegovo tijelo, prije nego što će biti kremirano na lomači od sandalovog drveta, nošeno je s kraja na kraj Kušinagare, a lomača se nije mogla potpaliti prije dolaska učenika Mahakašjape koji je putovao istim putem kojim i Učitelj, samo u razmaku od osam dana. Kako je trebalo da stupi na čelo zajednice, neophodno je bilo da prisustvuje bar kremiranju Blaženog. Prema legendi, u stvari, Budina stopala su izvirivala iz kovčega sve dotle dok im veliki učenik nije odao počast dodirnuvši ih svojim čelom. Poslije tog čina, lomača se upalila sama od sebe. Pošto je Blaženi umro na njihovom području, Mali su pokupili i odnijeli sve njegove kosti. Međutim, i susjedni narodi su zatražili svoj dio posmrtnih ostataka da bi na njima mogli podići stupe (stupas). U prvom trenutku Mali su im se suprotstavili, ali, zaplašeni njihovim savezom, na kraju su pristali da kosti podijele na osam djelova. Nad tim relikvijama, nad urnom i pepelom lomače podignute su stupe.
Anand je offline   Reply With Quote
Nepročitano 14-07-11, 07:45   #16
lucy
Guest
 
lucy's Avatar
 
Postovi: n/a
Zadani

Je li tko proučavao Jainizam? Tu prastaru religiju se još naziva i religijom suosjećaja, a starija je od hinduizma i budizma.
Buda potječe iz Jainističke obitelji.
  Reply With Quote
, hvala ti na korisnom postu!
alison (14-07-11)
Nepročitano 14-07-11, 10:17   #17
Guru
 
Anand's Avatar
 
Datum registracije: Nov 2010
Lokacija: Crna Gora
Postovi: 1,111
Anand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond repute
Anand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond repute
Zadani

Đainska kosmologija gleda na vrijeme i na kosmos kao na cikličan proces i smatra da su ideje đainizma postojale oduvijek. U sadašnjem ciklusu kosmičke istorije, živjela su dvadeset četiri velika učitelja, koji su pokazali ljudskom rodu način za postizanje oslobođenja iz okova materijalne prinude.

Mahavira, dvadeset četvrti i posljednji iz te loze dvadeset četiri učitelja, koji je živio u Budino doba, smatra se najznačajnijim predstavnikom đainizma. Njegovo rođenje ne odudara od rođenja drugih "izbavitelja svijeta" - voljom bogova inkarniran je u utrobi Devanande, supruge jednog bramana, da bi, opet voljom bogova, njegov embrion bio prenijet u utrobu princeze Magadhe.

Dijete dobija ime Vardhamana i, poput Bude, živi najprije prinčevskim životom, ženi se ženom prinčevskog roda i ona mu rađa sina. Ali, poslije smrti roditelja, sa trideset godina, Vardhamana rezdjeljuje svu svoju imovinu, napušta svijet i oblači odjeću lutajućeg askete, a trinaest mjeseci kasnije odbacuje i tu odjeću. Nag, "odjeven u vazduh", trinaest mjeseci provodi u najstrožijoj askezi i meditaciji i, poslije dugotrajnog samomučenja, jedne ljetnje noći, na obali rijeke pod drvetom sala, postiže "sveznanje" i dobija ime đina (pobjednik), po kojem će se kasnije njegovi vjernici prozvati đainima. Njega će najčešće i dalje nazivati Mahavirom ("Velikim Junakom").

Karakteristična odlika đainizma jeste panpsihizam: sve što na svijetu postoji, ne samo ljudi i životinje, već i biljke, kamenje, kapi vode i sl, ima dušu. A budući da je poštovanje života u đainizmu bila prva i najvažnija zapovijest, to vjerovanje u panpsihizam povlačilo je za sobom mnogobrojne tegobe. Zbog toga je monah morao, dok hoda, da nosi malu metlu i čisti ispred sebe put kojim ide i uklanja sva živa stvorenjca koja bi mogla da nastradaju pod njegovim nogama, a zabranjeno mu je bilo i da izlazi prije zalaska sunca, da se ne bi izložio opasnosti da usmrti neku životinjicu. A neki đainistički svještenici su nosili masku na lice da ne bi disanjem ubijali ona živa bića koja se golim okom ne mogu viđeti.

Đainizam smatra da ne postoji Bog, ali da postoje bogovi koji nijesu besmrtni. Svaka pojedinačna duša je zasebni entitet, odvojen od drugih. To znači da duše nijesu potekle iz zajedničkog izvora niti će se ikad stopiti u Jedno. Zamku materijalne egzistencije čini karma, a ona se nagomilava kao rezultat aktivnosti, bilo da je riječ o fizičkom ili mentalnom djelovanju. U tom smislu se ljudsko tijelo shvata kao nagomilana karma u čijem središtu se nalazi bestjelesan duša. Neaktivnošću i askezom se spaljuje karma i duša se oslobađa robovanja materijalnom svijetu i uzdiže do najviših sfera univerzuma i tamo ostaje vječno u urođenom savršenstvu.

Inače, i Gandi potiče iz đainističke porodice.
Anand je offline   Reply With Quote
Nepročitano 14-07-11, 12:39   #18
lucy
Guest
 
lucy's Avatar
 
Postovi: n/a
Zadani

Da, i Ghandi potječe iz Jainističke obitelji.

Ima jako malo materijala na hrv. dostupnih za proučavanje jainizma, a navodno da su jainistički sistemi najdjelotvorniji pri oslobađanju od straha.
Ono što me još fascinira kod njih je činjenica da nema dogme i da nema vrhovnog entiteta, tj. sami kreiramo svoju sudbinu i svi imamo jednake mogućnosti riješiti se karme.

Imaš li kakav dobar link ili knjigu za preporučiti?

EDIT: našla sam i mogu preporučiti svima:
http://www.jainworld.com/JWSerbia/ja...avira/pred.asp
  Reply With Quote
Nepročitano 14-07-11, 15:01   #19
Guru
 
Anand's Avatar
 
Datum registracije: Nov 2010
Lokacija: Crna Gora
Postovi: 1,111
Anand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond repute
Anand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond reputeAnand has a reputation beyond repute
Zadani

Citat:
Originally Posted by lucy Pogledaj Post
Da, i Ghandi potječe iz Jainističke obitelji.

Ima jako malo materijala na hrv. dostupnih za proučavanje jainizma, a navodno da su jainistički sistemi najdjelotvorniji pri oslobađanju od straha.
Ono što me još fascinira kod njih je činjenica da nema dogme i da nema vrhovnog entiteta, tj. sami kreiramo svoju sudbinu i svi imamo jednake mogućnosti riješiti se karme.

Imaš li kakav dobar link ili knjigu za preporučiti?

EDIT: našla sam i mogu preporučiti svima:
http://www.jainworld.com/JWSerbia/ja...avira/pred.asp
Najbolja knjiga iz oblasti istorije religije, po meni, a i po većini onih kojima je to struka, je trotomna "Istorija vjerovanja i religijskih ideja", čiji je autor Mirča Elijade. Izuzetan naučnik i priznati autoritet u svojoj oblasti. Izvanredno i kristalno jasno, a praktično sve na jednom mjestu.

O đainizmu možeš da nađeš još i u knjigama: "Enciklopediji živih religija" (grupa autora), "Istorija religija istoka i zapada" (Trevor Ling) i "Sedam velikih religija" (Ani Besant). A preporučio bih i "Istoriju indijske filozofije" (Radakrišnan).

Što se tiče konkretnoga, svaki sistem ima praktične vježbe koje upućuju na to kako se osloboditi straha i karme, đainizam nije tu nikakav izuzetak.
Anand je offline   Reply With Quote
Nepročitano 14-07-11, 15:16   #20
lucy
Guest
 
lucy's Avatar
 
Postovi: n/a
Zadani

Citat:
Originally Posted by Anand Pogledaj Post

Što se tiče konkretnoga, svaki sistem ima praktične vježbe koje upućuju na to kako se osloboditi straha i karme, đainizam nije tu nikakav izuzetak.
Kažu da jeste izuzetak, po pitanju učinkovitosti.
  Reply With Quote
Odgovor

Opcije Teme
Način Prikaza

Pravila Pisanja Postova
Vi ne možete otvoriti novu temu
Vi ne možete odgovarati na postove
Vi ne možete pridružiti datoteku
Vi ne možete editirati Vaše postove

BB kod je On
Smajlići su On
[IMG] kod je On
HTML kod je Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



Vremenska Zona je GMT +1. Trenutno je 15:39 sati.





Iz ponude izdvajamo:













Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.3.0