Alternativa Forum

On bjese zrtva

Ovo je diskusija na temu On bjese zrtva u podforumu Religija
meni je ovo kul za procitat, fora informacije...

Natrag   Alternativa Forum > Metafizika i duhovnost > Religija

Alternativa Forum


Religija Trajna egzistencijalna karakteristika ljudskog bića

Odgovor
LinkBack Opcije Teme Način Prikaza
Nepročitano 15-06-15, 11:06   #41
Išpricavam se :)
 
bojamunje's Avatar
 
Datum registracije: Jul 2011
Lokacija: Osijek
Postovi: 662
bojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond repute
bojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond reputebojamunje has a reputation beyond repute
Pošalji poruku preko Skype™ za bojamunje
Zadani

meni je ovo kul za procitat, fora informacije


sjedi mirno zatvorenih ociju i ravne kicme bar 20 minuta



Podijeli post!

bojamunje je offline   Reply With Quote
bojamunje, hvala ti na korisnom postu!
Jesam (15-06-15)

Nepročitano 15-06-15, 11:57   #42
Dandapani
 
Jesam's Avatar
 
Datum registracije: Mar 2011
Postovi: 14,067
Jesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond repute
Jesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond reputeJesam has a reputation beyond repute
Zadani

Citat:
Originally Posted by RahatLokum Pogledaj Post
Ma ne izlazem ja ovo zbog onoga sto je Jesam rekla. Ovo sam ja planirao otvoriti posto nisam otvorio do sad nijednu temu. Ovo je moja prva tema od kako sam se registrovao na forumu (a ima 3 godine). Da me uporedis sa Uoom bas ne ide jer Uoo je tek sad obolio od vjere, a ja bolujem preko 2 decenije. :)

Isto tako, ja ipak ne donosim ovdje neke dokaze o izduzenim lobanjama i slikama dzinovskih kosturova sumnjivog porijekla. Ovo je tekstualno (literarno) istrazivanje Biblije koje, po mom misljenju ima jaku poentu za one koji imalo vjeruju u Bibliju. Za one koji ne vjeruju ovo vjerovatno nece imati nekog odzvuka.

PS: tema je tek zapocela!
Samo ti izlaži, koga ne zanima ne treba čitati.
Ovo nije niti malo slično Uoovom "izlaganju".


slobodni.net za slobodni svijet



Podijeli post!

Jesam je offline   Reply With Quote
Nepročitano 17-06-15, 01:43   #43
Guru
 
RahatLokum's Avatar
 
Datum registracije: Mar 2012
Postovi: 688
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
Zadani

I Sara vidje sina Agare Misirke, koja ga rodi Avramu, gdje se potsmijeva; Pa reče Avramu: otjeraj ovu robinju sa sinom njezinijem, jer sin ove robinje neće biti našljednik s mojim sinom, s Isakom. A to Avramu bi vrlo krivo radi sina njegova. (Postanak 21:9-11)



Po Bibliji prvorodjeni sin dobija dvostruki dio nasljedstva od drugih sinova. Ukoliko covjek ima dvije zene pravilo nalaze da bez obzira kakav status koja imala, prvorodjeni dobiva najveci udio. (Ponovljeni zakon 21:15-17). Da je Ismael imao ovo pravo nasljedstva i u Abrahamovo vrijeme pokazuju rijeci Sare: -“sin ove robinje nece biti nasljednik s mojim sinom" Dakle, Sara nije zeljela Ismaela u bilo kakvom nasljedstvu te zahtijeva da se Ismael eliminise iz ovoga.


Abrahamu je bilo krivo zbog ovoga, ali Bog intervenise i govori Abrahamu da poslusa Saru. Svakako, ovo ne znaci da Bog odobrava Sarine rijeci i postupak prema Hagari i Ismaelu. Poenta je u tome da je Bog imao plan za Isaka, ali isto tako i za Ismaela.


Medjutim Sarine rijeci: -”Otjeraj ovu robinju i njezina sina”, ce povuci posljedice koje ce se vratiti Sarinom potomstvu kao bumerang, jer upravo ce njeno potomstvo postati ono sto je egipatska robinja Hagara bila, tj. postace i oni roblje u Hagarinoj zemlji tj. u Egiptu. I to nije sve! Kako je Hagara sa sinom Ismaelom lutala sa kruhom i mjesinom vode pustinjom i kako su ostali bez vode, tako ce i Sarino potomstvo lutati 40 godina pustinjom i vapiti za hranom i vodom. Cak sta vise, po izlasku iz Sinaja lutace pustinjom Paran, a to je upravo Ismaelova pustinja (uporedi Postanak 21:21 i Brojevi 10:12 i 13:1). Prvi koji ce ropstva dopasti bice Josip koga ce (cudnog li providjenja) upravo Ismaelci kupiti kao roba i prodati ga u Egipat (Postanak 37:27-28 i 39:1).


Kako je Ismaelovo pravo prvorodstva oduzeto, tako ce Bog oduzimati Sarinom potomstvu pravo prvorodjenih do treceg i cetvrtog koljena. Prvo ce Jakov nadmudriti brata Ezava i prevariti oca Isaka i odnijece to pravo prvorodjenog. Onda ce i Jakov biti prevaren te ce mu Laban umjesto voljene Rahele dati Liju i naglasice da neide mladja prije prvorodjene. Onda ce isto tako Rubenu sinu Jakovljevu biti oduzeto prvenstvo, i na kraju ni Josipov stariji sin Menashe nece dobiti to pravo.


Ruben i Josip su trece koljeno od Abrahama i Sare. Josipova djeca su cetvrto koljeno i onda se prekida ova igra oduzimanja prava prvorodjenima. Zasto? Pa jasno ce biti ako procitamo da Biblija na tri mjesta navodi da Bog kaznjava grijehe na djeci do treceg i cetvrtog koljena. (vidi Izlazak 20:5; 34:6 i Ponovljeni zakon 5:9)


Kako je Isakova akeda ponovljena prica Ismaelove akede, tako isto jos jedna temeljna Biblijska prica, zvana Egzodus (Izlazak), ponovljena je Ismaelova prica. A to planiram obraditi sljedece, ako Bog da.


Da ne bi klikao uvijek, hvala vam svima!



Podijeli post!

RahatLokum je offline   Reply With Quote
RahatLokum, hvala ti na korisnom postu!
Jesam (17-06-15)
Nepročitano 19-06-15, 04:20   #44
Guru
 
RahatLokum's Avatar
 
Datum registracije: Mar 2012
Postovi: 688
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
Zadani

Naveo sam da su zbog izbacivanja prvorodjenog Ismaela i njegovog prava, Sarinom potomstvu do treceg i cetvrtog koljena izbacivani prvorodjeni s njihovim blagoslovima.

Isakov sin Jakov nadmudruje starijeg brata Ezava i uzima pravo prvorodstva. Kasnije vara oca Isaka i uzima i blagoslov prvorodjenog.

Jednom Jakov kuhaše jelo. Ezav stigne s polja, gladan.Reče Ezav Jakovu: "Daj mi toga crvenog variva da pojedem jer sam izgladnio." Stoga mu je ime Edom.A Jakov odgovori: "Ustupi mi prije svoje prvorodstvo!"Ezav reče: "Evo me skoro na smrti; što će mi prvorodstvo!"Jakov nastavi: "Prije mi se zakuni!" On mu se zakune, i tako proda Jakovu svoje prvorodstvo.Tada Jakov dade Ezavu kruha i čorbe od sočivice. Jeo je i pio, onda se digao i otišao. Tako Ezav pogazi svoje prvorodstvo. (Postanak 25:29-34)

Tek što se Jakov udaljio od svoga oca Izaka - pošto je Izak podijelio blagoslov Jakovu - njegov brat Ezav dođe iz lova. I on priredi ukusan obrok i donese ga svome ocu. I reče svome ocu: "Ustani, oče moj, i blaguj od lovine svoga sina da me onda mogneš blagosloviti!" A njegov ga otac Izak zapita: "Tko si ti?" On odgovori: "Ja sam tvoj prvorođenac Ezav!" Izak se silno prepadne: "Pa tko je onda bio onaj što je divljači ulovio i meni već donio? Blagovao sam je prije nego si ti došao; onoga sam blagoslovio i blagoslovljen će ostati." Kad je Ezav čuo riječi svoga oca, kriknu glasno i gorko zaplaka pa reče svome ocu: "I mene blagoslovi, oče!" A on odvrati: "Brat tvoj dođe na prijevaru i odnese tvoj blagoslov." "Zato valjda što mu je ime Jakov, dvaput me već prevario", reče Ezav. "Oduzeo mi prvorodstvo, a sad mi evo oduze i blagoslov." Onda doda: "Zar za me nisi sačuvao nikakva blagoslova?" Izak odgovori Ezavu: "Njega sam već postavio za tvoga gospodara; njemu sam svu njegovu braću predao za sluge; žitom sam ga i vinom opskrbio. A što sad za te mogu učiniti, sine moj?" (Postanak 27:30-37)

Jakov po ovome dogadjaju bjezi u Haran kod Labana i zaljubljuje se u Labanovu cerku Rahelu. Dogovara da ce 7 godina sluziti za Rahelu, ali mu Laban varkom daje drugu cerku Liju. Uskoro iza nje mu daje i Rahelu, ali ce zato morati sluziti jos 7 godina Labanu. Kako vidimo varanje oca i brata, oduzimanjem prava Ezavovog prvorodjenstva, Jakovu se vraca kroz ovu Labanovu varku. Interesantno je da rijeci Labana po nekim prevodima Biblije upravo ovo istice:

Kad bi ujutro, a to, gle, Lea! Tada Jakov reče Labanu: "Zašto si mi to učinio! Zar te ja nisam služio za Rahelu? Zašto si me prevario?" Laban odgovori: "U našem mjestu nije običaj da se mlađa udaje prije starije. (Postanak 29:25-26)

U prevodu Biblije od Tomislava Dretara ovako glasi Postanak 29:26:Laban odgovori: "Nije kod nas običaj davati mlađu prije prvorođene".

Jakov (koji je kasnije imenovan Izrael) stice 12 sinova i najstariji sin tj. prvenac bjese Ruben. Ruben je isto tako prevario oca legavsi sa njegovom prileznicom Bilhom:

Dok je Izrael boravio u onom kraju, ode Ruben i legne s Bilhom, priležnicom svoga oca. Sazna za to Izrael. Izrael je imao dvanaest sinova. (Postanak 35:22)

Zbog toga mu kasnije Jakov (Izrael) oduzima pravo prvorodjenog prilikom blagoslova svojih 12 sinova:

Okupite se, čujte, sinovi Jakovljevi, čujte oca svoga Izraela! Ti Rubene, moj prvorođenče, snaga ti si moja, prvenac moje muškosti. Ističeš, se ponosom, snagom se ističeš,no, poput vode nabujao, nećeš više imati prvenstva, jer na ležaj oca svog se pope, moj tad oskvrnu krevet. (Postanak 49:2-4)

Rubenov brat Josip, nije nikoga na ovaj nacin prevario, ali mu otac Jakov na cudan nacin stavlja mladjeg sina Efraima ispred prvorodjenog Menaseha. U prici se govori kako je Josip doveo svoja dva sina pred Jakova da ih on blagoslovi:

Nato ih uze Josip obojicu - Efrajima svojom desnicom, Izraelu nalijevo, a Manašea svojom ljevicom, Izraelu nadesno - te ih k njemu primače.Ali Izrael ispruži svoju desnicu i stavi je na Efrajimovu glavu, premda je bio mlađi, a svoju ljevicu na glavu Manašeovu - tako je držao ruke unakrst - iako je Manaše bio prvorođenac.Tako je davao svoj blagoslov Josipu govoreći: "Bog, čijim su putovima hodili oci moji Abraham i Izak, Bog, koji mi je pastir bio otkako postah pa do danas, anđeo koji me od svakog zla izbavljao - djecu ovu neka blagoslovi! Neka se ime moje i mojih pređa Abrahama i Izaka po njima spominje! U mnoštva se mnogobrojna po zemlji razmnožili!"Kad je Josip vidio da je njegov otac položio desnicu na Efrajimovu glavu, njegovim se očima to učini krivo; zato posegne za rukom svoga oca da je pomakne s Efrajimove glave na glavu Manašeovu."Ne tako, oče moj," reče Josip svome ocu, "jer ovo je prvorođenac; zato stavi desnicu na njegovu glavu!"Ali njegov otac to odbije rekavši: "Znam ja, sine moj, znam; i od njega će postati narod i bit će velik. Ali njegov mlađi brat bit će veći od njega, a njegovo će potomstvo biti mnoštvo."Onoga ih, dakle, dana blagoslovi rekavši: "Vama nek' se Izrael blagoslivlja govoreći: Kao što je Efrajimu i Manašeu, nek' i tebi Bog učini!" Tako stavi Efrajima pred Manašea. (Postanak 48:13-20)


Kako se moze vidjeti iz izlaganja, sve je zapocelo sa Ismaelom, prvorodjenim Abrahamovim sinom i njegovom eliminacijom po zahtjevu Sare. Nakon ovoga vidimo da su 3-4 koljena pokupila "karmu" eliminisanja prvorodjenih iz nasljedstva.

Kažnjavam grijeh otaca - onih koji me mrze - na djeci do trećeg i četvrtog koljena, a iskazujem milosrđe tisućama koji me ljube i vrše moje zapovijedi. (Izlazak 20:5-6)

"Jahve! Jahve! Bog milosrdan i milostiv, spor na srdžbu, bogat ljubavlju i vjernošću, iskazuje milost tisućama, podnosi opačinu, grijeh i prijestup, ali krivca nekažnjena ne ostavlja nego kažnjava opačinu otaca na djeci - čak na unučadi do trećega i četvrtog koljena." (Izlazak 34:6-7)

Kažnjavam grijeh otaca - onih koji me mrze - na djeci do trećeg i četvrtog koljena, a iskazujem milosrđe tisućama koji me ljube i vrše moje zapovijedi. (Ponovljeni zakon 5:9-10)


Da ne bi klikao uvijek, hvala vam svima!



Podijeli post!

RahatLokum je offline   Reply With Quote
Nepročitano 19-06-15, 04:51   #45
Guru
 
RahatLokum's Avatar
 
Datum registracije: Mar 2012
Postovi: 688
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
Zadani

Sada dolazi ono sto sam rekao u vezi Izraelskog robovanja u Egiptu, izlaska (egzodusa) i lutanja pustinjom. Kako sam rekao sve je zapocelo sa Hagarom i Ismaelom, a ponovilo se Izraelu. Evo tih paralelizama u kratkim crtama:

- Hagara Egipcanka robinja (Postanak 16:1)
- Izrael u Egipatskom ropstvu (Izlazak 2:23, 6:5-6)

- Saraja nerodna, Hagara rodna (Postanak 16:1-4)
- Izraelci rodniji od Egipcana. (Izlazak 1:7,9 i 20)

- Saraja postupa lose prema Hagari (Postanak 16:6)
- Egipcani postupaju lose prema Izraelcima (Izlazak 1:11-22; 2:11)

- Hagarino bjegstvo u pustinju od gospodarice Saraje (Postanak 16:6-8)
- Mojsije bjezi u midjansku zemlju od Faraona (Izlazak 2:15)

- Hagara dolazi do Izvora (Postanak 16:7)
- Mojsije dolazi do izvora (Izlazak 2:15)

- Boziji/andjeoski susret kod vode; obecanje poroda (sina Ismaila)(Postanak 16:7-12)
- Mojsije se zeni i dobiva porod (sina Gersona), Boziji/andjeoski susret, vatra iz grma. (Izlazak 2:21 - 3:3)

- Anjeo Boziji govori da se Hagara vrati svojoj gospodarici (Postanak 16:9)
- Andjeo Boziji govori da se Mojsije vrati u Egipat Faraonu (Izlazak 3:10 i 4:19)

- Bog je cuo Hagarin jad (Postanak 16:11) Svevid Bog (16:13)
- Bog vidio jade Israela i cuo njihovu tuzbu (Izlazak 3:7)

- Nakon Bozijih rijeci Hagari da se vrati Sari Ismail pomenut kao divlji magarac; ruka njegova ce se dizati na svakoga... (Postanak 16: 12).
- Nakon Bozijih rijeci da se vrati u Egipat Mojsije posadi familiju na magarca; uzeo Boziji stap u ruku(Izlazak 4:20)

- Prvi Abrahamov sin Ismael rodjen (Postanak 16:15)
- Izrael prvorodjenac Boziji (Izlazak 4:22)

- Cin obrezanja Ismaela zajedno sa ocem Abrahamom ( Postanak 17:23-26)
- Mojsijev sin obrezan, otac (Mojsije) dotaknut obrezanjem (Izlazak 4:25-26)

- Drugi Hagarin odlazak u pustinju sa sinom Ismailom (Postanak 21:14)
- Drugi Mojsijev odlazak u pustinju sa Israilom (Izlazak 13:18)

- Hagara nosi kruh na ramenima (Postanak 21:14)
- Izrael nosi kruh na ramenima (Izlazak 12:34)

- Hagara luta pustinjom (Postanak 21:14)
- Izrael luta pustinjom (Brojevi 32:13, Josua 5:6)

- Hagari i Ismaelu nestaje vode (Postanak 21:15)
- Izraelci zedjaju za vodom (Izlazak 17:1-3)

- Hagarin plac, strah od smrti zbog nestanka vode (Postanak 21:16)
- Vika Izraelaca, strah od smrti zbog nestanka vode (Izlazak 17:3)

- Bog daje vodu Hagari i Ismaelu; izvor vode u pustinji (Postanak 21:19)
- Bog daje vodu Izraelcima; izvire voda iz pecine (Izlazak 17:6)

- Ismael nastanjen u pusinji Paran (Postanak 21:21)
- Izraelci se utaborili u pustinji Paran (Brojevi 10:12)

- Bog bjese s Ismaelom (Postanak 21:20)
- Bog bjese s Izraelom (Izlazak 3:12 , Ponovljeni zakon 2:7)


Da ne bi klikao uvijek, hvala vam svima!



Podijeli post!

RahatLokum je offline   Reply With Quote
Nepročitano 20-06-15, 01:04   #46
Guru
 
RahatLokum's Avatar
 
Datum registracije: Mar 2012
Postovi: 688
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
Zadani

Za one koje interesuje detaljnije, ovo isto navodim sada sa citatima iz Biblije. Posto je tekst ionako veoma obuhvatan, necu razglabati u detalje (osim ako nekom bude sto nejasno). Nastojao sam sve paralelizme podvuci ukoliko je bilo moguce.

Da napomenem jos jedan detalj koji sam propustio. Hagara (ili Hadzera arapski) ima znacenje odlaska, preseljenja, migracije. Sama rijec Hidzra, koja kod muslimana oznacava preseljenje Muhammeda iz Mekke u Medinu i osnova je za islamski Hidretski calendar, ima isti korijen. Egipcanka Hagara time ujedno paralelizira Egzodusu (Izlasku) Izraelaca iz Egipta.


---------------------------------------------


Hagara Egipcanka robinja (Postanak 16:1)


Abramova žena Saraja nije mu rađala djece. A imaše ona sluškinju (robinju)Egipćanku - zvala se Hagara. (Postanak 16:1)


Izrael u Egipatskom ropstvu (Izlazak 2:23, 6:5-6)


Poslije mnogo vremena umre egipatski kralj. Izraelci su još stenjali u ropstvu. Vapili su, a njihov vapaj za pomoć sred ropstva uzlazio je k Bogu.


A sada, pošto sam čuo uzdisaje Izraelaca koje Egipćani drže u ropstvu, sjetih se svoga Saveza.Kaži, dakle, Izraelcima da sam ja Jahve; da ću vas izbaviti od tereta što su vam ga Egipćani nametnuli. Oslobodit ću vas od ropstva u kojem vas drže; izbavit ću vas udarajući jako i kažnjavajući strogo.


--------------------------------------------------------------


Saraja nerodna, a Egipcanka Hagara rodna (Postanak 16:1-4)


Abramova žena Saraja nije mu rađala djece. A imaše ona sluškinju Egipćanku - zvala se Hagara. I reče Saraja Abramu: "Vidiš, Jahve me učinio nerotkinjom. Hajde k mojoj sluškinji, možda ću imati djece." Abram posluša riječ Sarajinu. Tako, pošto je Abram proboravio deset godina u zemlji kanaanskoj, njegova žena Saraja uzme Hagaru, Egipćanku, sluškinju svoju, pa je dade svome mužu Abramu za ženu.Uđe on k Hagari te ona zače...(Postanak 16:1-4)


Izraelci rodniji od Egipcana. (Izlazak 1:7,9,19 i 20)


Ali su Izraelci bili rodni, namnožili se i silno ojačali, tako da su napučili zemlju. (Izlazak 1:7)


I reče on svome puku: "Eto, sinovi su Izraelovi postali narod brojan i moćniji od nas. (Izlazak 1:9)


Nato babice odgovore faraonu: "Hebrejke nisu kao egipatske žene. One su životne. Prije nego babica dođe k njima, one već rode."Bog je to babicama za dobro primio. Narod se množio i silno porastao. (Izlazak 1:19-20)


----------------------------------------------------------------



Saraja postupa lose prema Hagari (Postanak 16:6)


Nato Abram odvrati Saraji: "Tvoja je sluškinja u tvojoj ruci: kako ti se čini da je dobro, tako prema njoj postupi!" Saraja postupi prema njoj tako loše da ona od nje pobježe. (Postanak 16:6)


Egipcani postupaju lose prema Izraelcima (Izlazak 1:11-22; 2:11)


I postaviše nad njima nadglednike da ih tlače teškim radovima. Tako su faraonu sagradili gradove-skladišta: Pitom i Ramses. Ali što su ih više tlačili, oni se još više množili, napredovali i širili se, tako da su Egipćani strahovali od Izraelaca. I Egipćani se okrutno obore na Izraelce. Ogorčavali su im život teškim radovima: pravljenjem meljte i opeke, različitim poljskim poslovima i svakovrsnim naporima koje im nemilosrdno nametahu. Egipatski se kralj obrati i na hebrejske babice, od kojih jednoj bijaše ime Šifra, a drugoj Pua, pa im naredi: "Kad u porodu pomažete Hebrejkama, dobro pogledajte oba kamena sjedala: ako je muško dijete, ubijte ga; ako je žensko, neka živi. Ali su se babice bojale Boga i nisu činile kako im je naredio egipatski kralj, nego su ostavljale na životu mušku djecu. Stoga egipatski kralj pozove babice pa im rekne: "Zašto ste tako radile i na životu ostavljale mušku djecu?" Nato babice odgovore faraonu: "Hebrejke nisu kao egipatske žene. One su životne. Prije nego babica dođe k njima, one već rode." Bog je to babicama za dobro primio. Narod se množio i silno porastao. A kako su se babice bojale Boga, on ih obdari potomstvom. Onda faraon izda naredbu svemu svome narodu: "Svako muško dijete koje se rodi Hebrejima bacite u Rijeku! Na životu ostavite samo žensku djecu." (Izlazak 1:11-22)



Jednog dana, kad je Mojsije već odrastao, dođe među svoj narod i vidje njegove muke. Spazi tada kako neki Egipćanin tuče jednoga Hebrejca - brata njegova. (Izlazak 2:11)


--------------------------------------------------------------


Hagarino bjegstvo u pustinju od gospodarice Saraje (Postanak 16:6-8)


Nato Abram odvrati Saraji: "Tvoja je sluškinja u tvojoj ruci: kako ti se čini da je dobro, tako prema njoj postupi!" Saraja postupi prema njoj tako loše da ona od nje pobježe. Anđeo Jahvin nađe je kod izvora u pustinji - uz vrelo što je na putu prema Šuru - pa je zapita: "Hagaro, sluškinjo Sarajina, odakle dolaziš i kamo ideš?" "Bježim, evo, od svoje gospodarice Saraje", odgovori ona. (Postanak 16:6-8)


Mojsije bjezi u midjansku zemlju od Faraona (Izlazak 2:15)


Kad je faraon to dočuo, htjede Mojsija pogubiti. Zato Mojsije pobjegne od faraona i skloni se u midjansku zemlju. Ondje sjedne kraj nekog studenca. (Izlazak 2:15)


---------------------------------------------------------------


Hagara dolazi do Izvora (Postanak 16:7)


Anđeo Jahvin nađe je kod izvora u pustinji - uz vrelo što je na putu prema Šuru (Postanak 16:7)


Mojsije dolazi do izvora (Izlazak 2:15)


Kad je faraon to dočuo, htjede Mojsija pogubiti. Zato Mojsije pobjegne od faraona i skloni se u midjansku zemlju. Ondje sjedne kraj nekog studenca. (Izlazak 2:15)


--------------------------------------------------------------


Boziji/andjeoski susret kod vode; obecanje poroda (sina Ismaila)(Postanak 16:7-12)


Anđeo Jahvin nađe je kod izvora u pustinji - uz vrelo što je na putu prema Šuru - pa je zapita: "Hagaro, sluškinjo Sarajina, odakle dolaziš i kamo ideš?" "Bježim, evo, od svoje gospodarice Saraje", odgovori ona. Nato joj anđeo Jahvin reče: "Vrati se svojoj gospodarici i pokori joj se!" Još joj reče anđeo Jahvin: "Tvoje ću potomstvo silno umnožiti; od mnoštva se neće moći ni prebrojiti." Dalje joj je anđeo Jahvin rekao: "Gle, zanijela si i rodit ćeš sina. Nadjeni mu ime Jišmael, jer Jahve ču jad tvoj. On će biti kao divlje magare: ruka će se njegova dizati na svakoga i svačija ruka na njega; i pred licem sve mu braće on će stan sebi podići." (Postanak 16:7-12)


Mojsije dobiva porod (sina Gersona), Boziji/andjeoski susret, vatra iz grma (Izlazak 2:21-3:3)


Mojsije pristane da ostane kod toga čovjeka. On oženi Mojsija svojom kćeri Siporom. A kad ona rodi sina, on mu nadjene ime Geršon, "jer sam", reče, "stranac u tuđoj zemlji". Poslije mnogo vremena umre egipatski kralj. Izraelci su još stenjali u ropstvu. Vapili su, a njihov vapaj za pomoć sred ropstva uzlazio je k Bogu. Bog je čuo njihovo zapomaganje i sjetio se svoga Saveza s Abrahamom, Izakom i Jakovom. I pogleda Bog na Izraelce i zauze se za njih. Mojsije pasao ovce svoga tasta Jitra, midjanskoga svećenika. Goneći tako stado po pustari, dođe do Horeba, brda Božjega. Anđeo mu se Jahvin ukaže u rasplamtjeloj vatri iz jednog grma. On se zagleda: grm sav u plamenu, a ipak ne izgara. "Hajde da priđem, " reče Mojsije, "i promotrim ovaj čudni prizor: zašto grm ne sagorijeva." (Izlazak 2:21-3:3)


--------------------------------------------------------------


Anjeo Boziji govori da se Hagara vrati svojoj gospodarici (Postanak 16:9)


Nato joj anđeo Jahvin reče: "Vrati se svojoj gospodarici i pokori joj se!" (Postanak 16:9)



Andjeo Boziji govori da se Mojsije vrati u Egipat Faraonu (Izlazak 3:10 i 4:19)


Zato, hajde! Ja te šaljem faraonu da izbaviš narod moj, Izraelce, iz Egipta." (Izlazak 3:10)
I Jahve reče Mojsiju u Midjanu: "Vrati se u Egipat, jer su pomrli svi ljudi koji su tražili tvoj život." (Izlazak 4:19)


----------------------------------------------------------------


Bog je cuo Hagarin jad (Postanak 16:11) Hagara gledala (vidjela) Boga- Svevid Bog (16:13-14)


Dalje joj je anđeo Jahvin rekao: "Gle, zanijela si i rodit ćeš sina. Nadjeni mu ime Jišmael, jer Jahve ču jad tvoj.(Postanak 16:11)


A Jahvu koji joj govoraše nazva: "Ti si El Roi - Svevid Bog", jer - reče ona - "vidjeh Boga i nakon viđenja - još živim!" Stoga se taj zdenac zove Beer Lahaj Roi - Zdenac životvornog Svevida, a eno ga između Kadeša i Bereda. (Postanak 16:13-14)



Mojsije ne gleda u Boga. Bog vidio jade Israela i cuo njihovu tuzbu (Izlazak 3:6-7)


Ja sam", nastavi, "Bog tvoga oca; Bog Abrahamov, Bog Izakov, Bog Jakovljev." Mojsije zakloni lice: bojao se u Boga gledati. "Vidio sam jade svoga naroda u Egiptu", nastavi Jahve, "i čuo mu tužbu na tlačitelje njegove. Znane su mi muke njegove. (Izlazak 3:6-7)


--------------------------------------------------------------


Nakon Bozijih rijeci Hagari da se vrati Sari Ismail pomenut kao divlji magarac; ruka njegova ce se dizati na svakoga... (Postanak 16:12).


On će biti kao divlje magare: ruka će se njegova dizati na svakoga i svačija ruka na njega; i pred licem sve mu braće on će stan sebi podići." (Postanak 16:12).



Nakon Bozijih rijeci da se vrati u Egipat Mojsije posadi familiju na magarca; uzeo Boziji stap uruku (Izlazak 4:20)


Tako Mojsije posadi na magarca svoju ženu i sinove i ode u zemlju egipatsku. A u ruku Mojsije uze Božji štap. (Izlazak 4:20)


---------------------------------------------------------------


Prvi Abrahamov sin Ismael rodjen (Postanak 16:15)


Rodi Hagara Abramu sina, a Abram sinu što mu ga rodi Hagara nadjene ime Jišmael. (Postanak 16:15)


Izrael prvorodjenac Boziji (Izlazak 4:22)


Tada reci faraonu: 'Ovako kaže Jahve: Izrael je moj prvorođenac. (Izlazak 4:22)


-------------------------------------------------------------


Cin obrezanja Ismaela zajedno sa ocem Abrahamom (Postanak 17:23-26)


Uzme zatim Abraham svoga sina Jišmaela i sve robove koji su bili rođeni u njegovu domu i sve koje je kupio novcem - sve muške ukućane - pa ih toga istog dana obreže, kako mu je Bog rekao. Abrahamu bijaše devedeset i devet godina kad se obrezao, a njegovu sinu Jišmaelu bijaše trinaest godina kad ga obreza. Tako su toga istog dana bili obrezani Abraham i njegov sin Jišmael; (Postanak 17:23-26)


Mojsijev sin obrezan, otac (Mojsije) dotaknut obrezanjem (Izlazak 4:25-26)


Ali Sipora pograbi oštar kremen, obreza svoga sina i kožicom se dotakne Mojsijevih nogu: "Zaista si mi ti krvav muž", reče. I Jahve ga pusti. Ona je to zbog obrezanja rekla "krvav muž". (Izlazak 4:25-26)


---------------------------------------------------------------


Drugi Hagarin odlazak u pustinju sa sinom Ismailom (Postanak 21:14)


Rano ujutro Abraham uze kruha i mješinicu vode pa dade Hagari; stavi to na njezina ramena, zajedno s dječakom, te je otpusti. Vrludala je amo-tamo po pustinji Beer Šebe. (Postanak 21:14)


Drugi Mojsijev odlazak u pustinju sa Israilom (Izlazak 13:18)


Stoga Bog povede narod zaobilaznim putem, kroz pustinju prema Crvenome moru. Izraelci su napustili zemlju egipatsku naoružani od glave do pete. (Izlazak 13:18)


--------------------------------------------------------------


Hagara nosi kruh na ramenima (Postanak 21:14)


Rano ujutro Abraham uze kruha i mješinicu vode pa dade Hagari; stavi to na njezina ramena, zajedno s dječakom, te je otpusti. Vrludala je amo-tamo po pustinji Beer Šebe. (Postanak 21:14)


Izrael nosi kruh na ramenima (Izlazak 12:34)


Tako narod ponese svoje još neukislo tijesto; naćve, uvijene u ogrtače, ponesoše na ramenima. (Izlazak 12:34)


-----------------------------------------------------------------


Hagara luta pustinjom (Postanak 21:14)


Rano ujutro Abraham uze kruha i mješinicu vode pa dade Hagari; stavi to na njezina ramena, zajedno s dječakom, te je otpusti. Vrludala je amo-tamo po pustinji Beer Šebe. (Postanak 21:14)


Izrael luta pustinjom (Brojevi 32:13, Josua 5:6)


Tako se dakle razgnjevi Gospod na Izraela. On učini, da su se četrdeset godina potucali po pustinji, dok ne pomrije sav onaj naraštaj, koji je sagriješio Gospodu. (Brojevi 32:13)


Jer su četrdeset godina Izraelci lutali pustinjom dok ne pomriješe svi za oružje sposobni koji bijahu izišli iz Egipta; nisu slušali glasa Jahvina te im se Jahve zakleo da njihove oči neće vidjeti zemlju koju je obećao njihovim ocima - zemlju u kojoj teče mlijeko i med. (Josua 5:6)


---------------------------------------------------------------


Hagari i Ismaelu nestaje vode (Postanak 21:15)


Potrošivši vodu iz mješinice, ostavi dijete pod jednim grmom, (Postanak 21:15)


Izraelci zedjaju za vodom (Izlazak 17:1-3)


Sva izraelska zajednica po Jahvinoj zapovijedi krene dalje iz pustinje Sina. Utabore se kod Refidima. Tu nije bilo vode da narod pije. Zato narod zapodjene prepirku s Mojsijem. Vikali su: "Daj nam vode da pijemo!" A Mojsije im odgovori: "Zašto se sa mnom prepirete? Zašto kušate Jahvu?" Ali je narod žeđao za vodom, pa je mrmljao na Mojsija i govorio: "Zašto si nas iz Egipta izveo? Zar da nas žeđom pomoriš, nas, našu djecu i našu stoku?" (Izlazak 17:1-3)


-------------------------------------------------------------


Hagarin plac, strah od smrti zbog nestanka vode (Postanak 21:16)


A sama ode i sjede nasuprot, daleko koliko luk može dobaciti. Govorila je u sebi: "Neću da vidim kako dijete umire." (Postanak 21:16)



Vika Izraelaca, strah od smrti zbog nestanka vode (Izlazak 17:3)


Ali je narod žeđao za vodom, pa je mrmljao na Mojsija i govorio: "Zašto si nas iz Egipta izveo? Zar da nas žeđom pomoriš, nas, našu djecu i našu stoku?" (Izlazak 17:3)


-----------------------------------------------------------------


Bog daje vodu Hagari i Ismaelu; izvor vode u pustinji (Postanak 21:19)


Tada joj Bog otvori oči pa ona opazi studenac. Ode i napuni vodom mješinicu pa napoji dječaka. (Postanak 21:19)


Bog daje vodu Izraelcima; izvire voda iz pecine (Izlazak 17:6)


A ja ću stajati pred tobom ondje, na pećini na Horebu. Udari po pećini: iz nje će poteći voda, pa neka se narod napije." Mojsije učini tako naočigled izraelskih starješina. (Izlazak 17:6)


---------------------------------------------------------------


Ismael nastanjen u pusinji Paran (Postanak 21:21)


Dom mu bijaše u pustinji Paranu; a njegova mu majka dobavi ženu iz zemlje egipatske. (Postanak 21:21)


Izraelci se utaborili u pustinji Paran (Brojevi 10:12)


Tada se Izraelci zapute iz Sinajske pustinje na svoja putovanja. Oblak se zaustavi u pustinji Paranu. (Brojevi 10:12)


------------------------------------------------------------------


Bog bjese s Ismaelom (Postanak 21:20)


Bog je bio s dječakom te je rastao i odrastao. Živio je u pustinji te postao vješt u strijeljanju iz luka. (Postanak 21:20)


Bog bjese s Mojsijem i Izraelom (Izlazak 3:12 , Ponovljeni zakon 2:7)


"Ja ću biti s tobom", nastavi. "I ovo će ti biti znak da sam te ja poslao: kad izvedeš narod iz Egipta, Bogu ćete iskazati štovanje na ovome brdu." (Izlazak 3:12)


Ta Jahve te, Bog tvoj, blagoslovio u svim djelima tvojih ruku; on je bdio nad tvojim putovanjem onom velikom pustinjom; ovih četrdeset godina Jahve, Bog tvoj, bijaše s tobom i ništa ti nije nedostajalo. (Ponovljeni zakon 2:7)


Da ne bi klikao uvijek, hvala vam svima!



Podijeli post!

RahatLokum je offline   Reply With Quote
Nepročitano 21-06-15, 22:53   #47
Guru
 
RahatLokum's Avatar
 
Datum registracije: Mar 2012
Postovi: 688
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
Zadani

Mnogi se povode za ovim dijelom teksta iz Poslanice Galacanima, glava 4. :

21 Recite mi vi, koji želite biti pod Zakonom, zar ne čujete Zakona?
22 Ta pisano je da je Abraham imao dva sina, jednoga od ropkinje i jednoga od slobodne.
23 Ali onaj od ropkinje rođen je po tijelu, a onaj od slobodne snagom obećanja.
24 To je slika. Doista, te žene dva su Saveza: jedan s brda Sinaja, koji rađa za ropstvo - to je Hagara.
25 Jer Hagara znači brdo Sinaj u Arabiji i odgovara sadašnjem Jeruzalemu jer robuje zajedno sa svojom djecom.
26 Onaj pak Jeruzalem gore slobodan je; on je majka naša.
27 Pisano je doista: Kliči, nerotkinjo, koja ne rađaš, podvikuj od radosti, ti što ne znaš za trudove! Jer osamljena više djece ima negoli udana.
28 Vi ste, braćo, kao Izak, djeca obećanja.
29 I kao što je onda onaj po tijelu rođeni progonio onoga po duhu rođenoga, tako je i sada.
30 Nego, što veli Pismo? Otjeraj sluškinju i sina njezina jer sin sluškinje ne smije biti baštinik sa sinom slobodne.
31 Zato, braćo, nismo djeca ropkinje nego slobodne.

Ovdje su Izraelci i SZ uporedjeni sa Ismaelom i Hagarom. Svakako, pisac poslanice (koja ne spade u Boziju rijec) je ukljucio kroz alegoriju ustaljeno vidjenje Ismaela. Tekst moze, svakako ,iz danasnjeg ugla, vise izgledati kao stereotip.

Kaze se da Pismo veli da Abraham otjera robinju i njezina sina. Ali stvarnost je da to veli Saraja, a Pismo samo veli sta ona veli. Ne treba zaboraviti da Pismo veli da je "Bog bio s Ismaelom", i ne treba zaboraviti da je Ismael kao i Israel pod Savezom. U tome je jasna Biblija:

Savez svoj sklapam između sebe i tebe i tvoga potomstva poslije tebe - Savez svoj za vjekove: ja ću biti Bogom tvojim i tvoga potomstva poslije tebe. ........................ Još reče Bog Abrahamu: "A ti Savez čuvaj moj - ti i tvoje potomstvo poslije tebe u sve vijeke. A ovo je Savez moj s tobom i tvojim potomstvom poslije tebe koji ćeš vršiti: svako muško među vama neka bude obrezano. Obrezujte se, i to neka bude znak Saveza između mene i vas. .................. Uzme zatim Abraham svoga sina Jišmaela i sve robove koji su bili rođeni u njegovu domu i sve koje je kupio novcem - sve muške ukućane - pa ih toga istog dana obreže, kako mu je Bog rekao. Abrahamu bijaše devedeset i devet godina kad se obrezao, a njegovu sinu Jišmaelu bijaše trinaest godina kad ga obreza. Tako su toga istog dana bili obrezani Abraham i njegov sin Jišmael; (Postanak 17:7, 9-11 i 23-26)

Cesto se ne prate rijeci u Bibliji i savez se pripisuje samo Izraelu. Ali jasno je iz navedenog Biblijskog teksta da Ismael i njegovo potomstvo spadaju pod "vjecni savez"

Tako će moj Savez na vašem tijelu ostati vječnim Savezom. (Postanak 17:13)


Obicno se tvrdi kako Ismaeliti nisu bili od obrezanja sto nije tacno. Arapi su drzali ovaj obicaj (savez) vjekovima. I dan danas ga drze, jer to je vjecno. Dakle ni Novi Savez ga ne moze dokinuti.

Ovo je jos jedan pokazatelj da Ismael nije ono sto se obicno predstavlja u nekim crkvama i sinagogama.


Hagara jeste bila robinja, ali ne Abrahamova. Ona nije bila ni prileznica Abrahamu kako mnogi navode. Po zakonu koji je kod mnogih naroda bio na Bliskom Istoku, zena moze imati svoje vlasnistvo, a da to ne dijeli sa covjekom. Takav je slucaj i danas u islamskom zakonu. Hagara je bila robinja Sarajina. Saraja ju je dala Abrahamu da mu bude zena. To je jasno ako pogledamo i tekst Biblije:

Abramova žena Saraja nije mu rađala djece. A imaše ona sluškinju Egipćanku - zvala se Hagara. I reče Saraja Abramu: "Vidiš, Jahve me učinio nerotkinjom. Hajde k mojoj sluškinji, možda ću imati djece." Abram posluša riječ Sarajinu. Tako, pošto je Abram proboravio deset godina u zemlji kanaanskoj, njegova žena Saraja uzme Hagaru, Egipćanku, sluškinju svoju, pa je dade svome mužu Abramu za ženu. (Postanak 16:1-3)

Obratite paznju na podebljano. Jasno je da je ona u Sarajinom vlasnistvu. Podvuceno jasno ukazuje da je jedna Abrahamova zena dala robinju Abrahamu da mu ta robinja bude zena (tj. druga zena). Nigdje nema pomena prileznice jer ne moze Abrahamu tudje vlasnistvo biti zakonsko za stvaranje legalnog potomstva. Abraham to moze samo uraditi sa svojom licnom robinjom ili sa svojom zenom.

Kasnije Abraham zbog Sarajinog prigovora vraca Hagaru nazad koja je cijelo vrijeme i bila u Sarajinom vlasnistvu:

Tada reče Saraja Abramu: "Nepravda što se meni nanosi tvoja je krivnja! Prepustila sam svoju sluškinju tvome zagrljaju, ali otkako opazi da je zanijela, s prezirom na me gleda. Jahve sudio i meni i tebi!" Nato Abram odvrati Saraji: "Tvoja je sluškinja u tvojoj ruci: kako ti se čini da je dobro, tako prema njoj postupi!" Saraja postupi prema njoj tako loše da ona od nje pobježe. (Postanak 16:5-6)

Abraham nikada nije rekao "moja robinja" ili "nasa robinja". Jasno je rekao "tvoja robinja" i jasno je iz Sarajinih rijeci da ju je ona uvijek nazivala "svojom robinjom", a nikada "nasom robinjom".

Ko je u stvari bila Hagara? Nasao sam u vanbiblijskim Zidovskim tekstovima da je Hagara bila Egipatska princeza. Nakon sto je Faraon pustio Saraju koju je uzeo greskom od Abrahama, dao joj je Hagaru kao poklon zbog nevolja prouzrokovanih uzimanjem Saraje (vidi Postanak 12:10-20). Posto to Biblija direktno ne navodi, tesko je reci da li je to tako, ali ako uzmemo da je od Ismaela nastalo 12 princeva (nasiim). Rijec "Nāśī’ (נָשִׂיא)" znaci princ, te ako je Hagara bila princeza oni su stoga i nasljedno mogli mozda biti princevi. S druge strane Sarajino ime je promijenjeno u Sara sto isto tako ima znacenje "princeze". Posto sam naveo da Biblija koristi tipologiju, ovo vrlo lako moze biti da se radi o jos jednom paralelizmu izmedju Sare i Hagare (ili Ishmaela).

Bez obzira na sve, Hagara je bila Sarajina robinja i kada je otjerana, ona je stekla slobodu i nije radjala za ropstvo. Vecina biblijskih istrazivaca smatra da se rijeci "divlji magarac" navedene za Ismaela odnose na ovu slobodu tj. neukrocenost koju ce Ishmaelovo potomstvo imati poput divljih magaraca koji su zivjeli slobodni u pustim predjelima i koji nisu imali samar i robovali ljudima kao magarci na farmi. Zato i rijeci "ruka ce se njegova dizati na svakoga i svacija na njega" odnosi upravo na ovu neukrocenost i divljinu u "Ismaelu". I mada djeluju negativno, istrazivaci su uocili da one zvuce poput rijeci iz trece glave knjige Postanka, upucene zmiji :

"Neprijateljstvo ja zamećem između tebe i žene, između roda tvojeg i roda njezina: on će ti glavu satirati, a ti ćeš mu vrebati petu." (Postanak 3:15)

Ne, Ismael nije zmija! Ismael je zenin rod koji ce dizati ruku na zmiju, a zmija ce se dizati na njega.


Da ne bi klikao uvijek, hvala vam svima!



Podijeli post!

RahatLokum je offline   Reply With Quote
Nepročitano 23-06-15, 02:09   #48
Guru
 
RahatLokum's Avatar
 
Datum registracije: Mar 2012
Postovi: 688
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
Zadani

Sin robinje Egipcanke je, kako sam ranije naveo bio upravo Bozija "produzena ruka" koja je odvela Josipa u Egipatsko ropstvo. Slijedi kasnije lanac dogadjaja i ropstvo svih Izraelaca u Egiptu.

Prica ide da su Josipa braca zamrzila i odluce ga baciti u jedan presuseni bunar (koji isto tako ima veze sa Izvorom vode kod Hagare i Ismaela sto cu, ako Bog da, navesti kasnije). U tome naidje karavana Ismaelaca i oni ga prodaju Ismaelcima za 20 srebrnjaka kao roba. Evo tog dijela price iz Biblije:

Ali kad je Josip stigao braći, oni s Josipa svuku njegovu haljinu, haljinu kićenu što je bila na njemu; pograbe ga i bace u čatrnju. Čatrnja je bila prazna; nije bilo u njoj vode. Potom sjednu da ručaju. Kako podignu svoje oči, opaze povorku Jišmaelaca gdje dolazi iz Gileada. Deve su im nosile mirodije, balzam i mirisavu smolu da ih preprodaju u Egipat. Tada reče Juda svojoj braći: "Što ćemo postići ako ubijemo svog brata a krv njegovu sakrijemo? Hajde da ga prodamo Jišmaelcima; ali ne dižimo na nj ruke. Ta on je naš brat, naše meso." Braća ga poslušaju. Uto naiđu ljudi, midjanski trgovci. Braća izvuku Josipa iz čatrnje i prodaju ga za dvadeset srebrnika Jišmaelcima, a oni Josipa dovedu u Egipat. (Postanak 37:23-28)

Kako su ovi Ismaelci bili trgovci kada su stigli u Egipat oni su ga dalje preprodali:

Josipa dovedoše u Egipat. Tu ga od Jišmaelaca koji su ga onamo doveli kupi Egipćanin Potifar, dvoranin faraonov i zapovjednik njegove tjelesne straže.
(Postanak 39:1)

Vidimo da su "Egipat" i "ropstvo" sisli sa Ismaela na Israela. I upravo su u prici navedeni Ismaelci u prolazu, cime kao da se hoce da ukaze na raniji dogadjaj Ismaela sa svojom majkom Hagarom. Medjutim, ova prica isto tako ima veze sa jos jednom pricom, ali ovaj put Novozavjetnom. Radi se o Isusu koga Juda prodaje za 30 srebrnjaka.

Tada jedan od dvanaestorice, zvan Juda Iškariotski, pođe glavarima svećeničkim i reče: "Što ćete mi dati i ja ću vam ga predati." A oni mu odmjeriše trideset srebrnjaka. (Matej 26:14-15)

Znamo da ga je Juda izdao poljupcem i Isusa su uhvatili u vrtu Gatsemaniji. Sto znaci da je Isus "zarobljen". Imamo dakle neku vrstu ropstva i ovdje. Ili, ako vam ovaj primjer ne djeluje prihvatljiv uzmite da je 30 srebrenjaka cijena roba po Bibliji (vidi Izlazak 21:32), a to je cijena koju je Juda uzeo za Isusa.

Dakle, imamo i Isusa povezanog (barem indirektno) za Ismaila. Ali nije on samo ovdje povezan za Ismaila. Isus je isto tako sa majkom otisao kao dijete u Egipat. (vidi Matej 2:13-21). Posebno ovaj citat je interesantan gdje andjeo govori Josipu u snu: "Ustani, reče, uzmi dijete i majku njegovu te bježi u Egipat" (Matej 2:13)

Upravo imamo pominjanje djeteta, majke i Egipta, sto aludira na Ismaela (djete), Hagaru (majku) i Egipat (Hagarina zemlja). Interesantno je da se u Mateju 2:13 navodi i da se Josipu andjeo javio u snu, a to upravo aludira na pricu o Josipu u SZ koji je prodan u Egipat i koja govori da je Josip sanjao i tumacio snove.

Znamo da Isusova prica cesto paralelizira Israelskim dogadjajima. Ovim odlaskom u Egipat i vracanjem u Izrael, samo se ukazuje na raniju pricu kada Izraelci odlaze u Egipat i vracaju se u obecanu zemlju. Ali rekao sam ranije da je Izraelska prica samo ponovljena Ismaelova prica, te je stoga i Isus samo jos jednom ponovljena prica Ismaela.

Imamo najavu Isusovog rodjenja od strane andjela vrlo slicnu najavi rodjenja Ismaela:

"Evo, začet ćeš i roditi sina i nadjenut ćeš mu ime Isus." (Luka 1:31)

"Gle, zanijela si i rodit ćeš sina. Nadjeni mu ime Jišmael." (Postanak 16:11)

Ne treba zaboraviti i da druga prica u NZ pominje i Isusovo ime Imanuel (Bog s nami), sto nekako potsjeti i na ime Ismael (Bog cuje). Ovo "Bog s nami", paralelizira i rijecima vezanim za Ismaela tj."Bog je bio s dječakom" (Postanak 21:20)

Andjeo Mariji govori: "Ne boj se, Marijo! Ta našla si milost u Boga." (Luka 1:30)

Hagari andjeo govori: "Što ti je, Hagaro? Ne boj se! Jer je Bog čuo plač dječaka u njegovoj nevolji." (Postanak 21:17)


Ismael je prvi rodjeni Abrahamov sin. Naveo sam vezu i Izraela kao prvorodjenca. Isus je isto tako naveden kao prvorodjenac:

I porodi sina svoga, prvorođenca, povi ga i položi u jasle jer za njih nije bilo mjesta u svratištu. (Luka 2:7)

Isus odlazi u pustinju na 40 dana i na kraju ogladnje, cime se pokusava paralelizirati Izraelu koji luta pustinjom 40 godina te gladne i zedne, a opet taj dogadjaj paralelizira Hagari koja sa Ismaelom luta pustinjom i zedjaju za vodom.

Hagari je Abraham dao da ponese sa sobom kruh i vodu, Izraelu je Bog davao vodu i spustao s neba kruh (mana), a Isus je nudio kruh zivota i vodu zivota.

Zena po imenu Hagara (robinja, sluskinja) je srela andjela na izvoru vode. Rob (sluga) je poslan da dovede zenu Isaku i on tu zenu srece na izvoru vode. Isakov sin Jakov isto tako srece na studencu svoju buducu zenu za koju ce sluziti Labanu. Jakovljev sin Josip biva bacen u bunar bez vode i on se po ovom dogadjaju ne zeni nego pada u ropstvo i tudja ga zena pokusava zavesti. Uvijek imamo dakle "zenu" - "vodu" - "sluzenje (ropstvo)" u konekciji. Isus isto tako u jednoj prici dolazi na bunar i trazi da ga jedna zena Samarijanka posluzi i dadne mu vode.

Isus ulazi na magaretu u Jerusalem. Negdje se navodi i magarica sa magaretom (dakle majka i djete). Mojsije posadjiva majku i djete na magarca kada mu Bog govori da ide u Egipat. A Hagari andjeo najavljuje da ce biti majka i djete ce joj biti "divlje magare".

Isusu stavljaju trnje na glavu. Receno je da se Bog Mojsiju objavio u vatri iz grma za koji NZ navodi da je bila kupina (koja je ustvari trnovita). A znamo da se Isakov ovan sapleo rogovima u grmu i da je Ismael ostavljen pod jedan grm.

Rekao sam i da je Ismaelova akeda u konekciji sa Isakovom akedom na koju se nadovezuje Isusova prica "zrtvovanja".

Ima toga jos, ali ovo bi trebalo biti dovoljno da ukaze na konekciju Ismaela sa cijelom Biblijom od Isaka pa preko cijelog Izraela sve do Isusa.

I sad nakon svega uocava se nesto vrlo bitno u mom izlaganju. Isus se cesto navodi kao centar u kome se sve zavrsava ili upotpunjuje. Dobije se slika kako razliciti dogadjaji ili price ukazuju na Isusa. Ali niko nije okrenuo strelicu u drugom smjeru i postavio pitanje: Koji je dogadjaj ili osoba pocetak svega ovoga?

Ja mislim da se moze vec vidjeti da je to Ismael, jer upravo svi ovi dogadjaji zapocinju sa tim dogadjajem kada Hagara postaje trudna tj. kada je Ismael zacet.


Da ne bi klikao uvijek, hvala vam svima!



Podijeli post!

RahatLokum je offline   Reply With Quote
Nepročitano 25-06-15, 01:39   #49
Guru
 
RahatLokum's Avatar
 
Datum registracije: Mar 2012
Postovi: 688
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
Zadani

Ova tema je u biti pokusaj da ukazem na nesto sto mnogi citaoci Biblije nisu ni primijetili mozda upravo zbog toga sto su Bibliju podlozili svome vidjenju. A to vidjenje je obicno "Isusocentricno". Mozda ce nekome biti tesko promijeniti ugao gledanja zbog ove ustaljenosti, ali nadam se da sam barem donekle ukazao i da ce neki Biblijski citaoci uvidjeti da Biblija ima jos jednu veliku pricu unutar prica koja je zbog svog tog sarenila ostala nezapazena. Redovi biblijskih slova su je vjesto prikrili da je potrebno izaci iz tih redova i poceti citati negdje izmedju ili iza redova .


Vraticu se sada na one paralele koje krscani vide da zavrsavaju sa Isusom. Biblija je puna tih paralela i ne znam zasto moramo bas svaku tu paralelu zapecatiti sa Isusom. Ukoliko imamo pricu vezanu za covjeka koji zedan dolazi na izvor ili bunar i srece zensku osobu poput Mojsija ili sluge Abrahamovog koji Isaku trazi zenu i vidimo tu pricu da se ponavlja kod Jakova kao i kod Isusa, da li moramo prihvatiti da je sve ovo upotpunjeno u Isusu?


Posto je Isus zavrsnica u cjelokupnoj Biblijskoj prici zvuci prihvatljivo da uzmemo krscansku tvrdnju o ukazivanju na Isusa kao ispravnu. Medjutim, kako sam ukazao, ima nesto sto se obicno preskace u svemu ovome. Treba postaviti pitanje: -Postoji li neka osoba ili neki trenutak u Bibliji koji (poput Isusa kao zavrsnica) mozemo vidjeti kao izvor ili pocetak svega? Postoji li dogadjaj od kojeg je sve zapocelo? Ako li postoji, da li onda Isusova prica poput ostalih prica o Isaku, Izraelu, Mojsiju i dr. samo odrazavaju dogadjaje iz te jedne pocetne price? U Isusovom slucaju imamo potoke koji se ulijevaju u jednu rijeku, a u ovom slucaju bi imali jednu rijeku koja se slila u razne vodopade.


Dakle, istrazivajuci Bibliju i biblijsku tipologiju vidimo da postoji dogadjaj odakle razne ove price vuku paralelizme. Iako je taj dogadjaj pocetak ipak on je bacen na marginu i cak je nekako i "pogazen" od interpretatora Biblije, ali mu je Biblija "uklesala" spomenik koji je ostao sacuvan u zaista kratkoj, ali ne i nevaznoj prici. Ljudi su ga zabacili, Biblija ga je prestala direktno spominjati, ali mu je kroz razne potonje price sacuvala ipak sjenu koja se provukla do kraja Biblije i u Novi Zavjet. Ja sam naveo taj dogadjaj, mada nisam bas najvjestiji u izlaganju.

Neke vazne detalje sam u zbrci tekstova propustio reci, ali mislim da je i ovo bilo dovoljno za razumjeti.

Sada cu navesti nekoliko primjera koji pokazuju jos neke detalje koji zapocinju sa Hagarom i Ismaelom. Znam da niko ne voli kilometarske tekstove pa cu navesti samo jos nekoliko primjera i onda cu zavrsiti sa ovom vrstom izlaganja i preci na jednu drugu vrstu izlaganja koja ce preci na geometriju i matematiku. Nadam se da ce taj drugi dio nekima biti interesantniji za pracenje. Ali prije toga da zavrsim sa ovim izlaganjem.

Da pocnem:



PRVI PRIMJER: Zena + zdenac ili bunar


Evo prvog primjera:


Naveo sam vec dogadjaj Isusa i jedne zene kod bunara. Dogadjaj je iz Evandjelja po Ivanu, glava 4. Prica govori se da je Isus iz Judeje otisao za Galileju. Na putu je morao proci kroz Samariju:


5 Dođe dakle u samarijski grad koji se zove Sihar, blizu imanja što ga Jakov dade svojemu sinu Josipu.
6 Ondje bijaše zdenac Jakovljev. Isus je umoran od puta sjedio na zdencu. Bila je otprilike šesta ura.
7 Dođe neka žena Samarijanka zahvatiti vode. Kaže joj Isus: "Daj mi piti!"
8 Njegovi učenici bijahu otišli u grad kupiti hrane.
9 Kaže mu na to Samarijanka: "Kako ti, Židov, išteš piti od mene, Samarijanke?" Jer Židovi se ne druže sa Samarijancima.
10 Isus joj odgovori: "Kad bi znala dar Božji i tko je onaj koji ti veli: 'Daj mi piti', ti bi u njega zaiskala i on bi ti dao vode žive."
11 Odvrati mu žena: "Gospodine, ta nemaš ni čime bi zahvatio, a zdenac je dubok. Otkuda ti dakle voda živa?
12 Zar si ti možda veći od oca našeg Jakova koji nam dade ovaj zdenac i sam je iz njega pio, a i sinovi njegovi i stada njegova?"
13 Odgovori joj Isus: "Tko god pije ove vode, opet će ožednjeti.
14 A tko bude pio vode koju ću mu ja dati, ne, neće ožednjeti nikada: voda koju ću mu ja dati postat će u njemu izvorom vode koja struji u život vječni."


Samarijanci iako su donekle imali veze sa Zidovima izmijesali su se strancima i oni su za Zidove tretirani kao i stranci. Uzeti vodu od Samarijanca za Zidova je bilo necisto djelo. Vidimo da je Isus izasao iz ovoga obicaja i trazio vode od jedne zene koja nije bila Zidovka. Kada uporedimo pricu sa Mojsijevom pricom u Knjizi Izlaska (glava 2.) vidjecemo da je Mojsije bio stranac u tudjoj zemlji i tako je i svome sinu nadio ime (Izlazak 2:22). Mojsije je dosao do studenca i tu je sreo Reuelove cerke kojima je pomogao da napoje stoku. On se i ozenio jednom od Rauelovih cerki imenom Sipora. Ime Sipora nekako podsjeca na grad Sihar (ili Sikar) u Isusovoj prici, a ime Rauel nekako podsjeca na Rahelu, zenu koju Jakov srece isto tako na studencu (Jakov i Josip sin Rahele su pomenuti i u gornjoj prici Isusa sa Samarijankom).


U Jakovljevoj prici Rebeka ne zeli da joj se sin ozeni stranom zenom:


Potom Rebeka reče Izaku: "Moj mi je život dosadio zbog ovih žena Hetitkinja. Ako se i Jakov oženi kojom kao što su ove urođenice, Hetitkinjom, što će mi onda život!"
Stoga Izak pozove Jakova, blagoslovi ga te mu naloži: "Nemoj uzimati ženu od kanaanskih djevojaka. Odmah se zaputi u Padan Aram, u dom Betuela, oca svoje majke, pa odande sebi uzmi ženu, od kćeri Labana, brata svoje majke. (Postanak 27:46-28:2)


Jakov odlazi u Haran (Padan Aram) i dolazi do studenca u polju. Tu srece Rahelu i napaja joj stoku. Kasnije mu ona postaje i zena. (Postanak, glava 29)


Paralelizirajuci dogadjaj se zbio i sa Jakovljevim roditeljima. Abraham nije zelio da mu se sin Izak ozeni stranom zenom Kanaankom te salje slugu u svoj rodni kraj da dovede zenu Izaku. Da je Abraham sebe nazvao strancem u Kanaanu vidljivo je u Knjizi Postanka 24:37. Dakle, rekao sam da je Abraham poslao slugu:


Abraham prozbori svome najstarijem sluzi u kući, pod čijom je upravom bilo sve njegovo: "Stavi svoju ruku pod moje stegno da te zakunem Jahvom, Bogom neba i Bogom zemlje, da mome sinu nećeš nabaviti za ženu ni jednu od kćeri Kanaanaca, među kojima boravim, nego ćeš otići u moj rodni kraj i dobaviti ženu mom sinu Izaku." (Postanak 24:2-4)


Sluga odlazi u Aram Naharajim, u Nahorov grad i dolazi do studenca. Tu srece Rebeku koja napaja slugu i njegove deve. Uskoro Rebeka polazi sa slugom nazad i udaje se za Izaka. (Postanak, glava 24)


Moguce da cak i Josipova prica u kojoj je on bacen u presahli bunar te prodan u Egipat gdje ga jedna zena pokusava zavesti ima paralele sa svim ovim pricama. Ovdje u Josipovoj prici vidimo nekakvu suprotnost u tim paralelizmima. Tu je pomenut presahli bunar tj. bunar koji nije imao vodu i Josip se ne srece djevicu koju zeni nego upravo suprotno, jedna ga udana zena pokusava zavesti. I u Isusovoj prici imamo nesto pomalo slicno. Isus doduse jeste sreo zenu kod bunara, ali on nju ne zeni niti je ona djevica vec je promijenila pet muzeva, a sa onim kojim je zivjela nije joj bio muz. Uglavnom, u svim ovim pricama imamo odredjenu dozu paralelizama i kako vidimo te paralele zadiru u ukupno pet osoba. To su Izak, Jakov, Josip, Mojsije i Isus. Kod svih slucajeva imamo nekakav izvor ili bunar u pitanju. Nekada je tu voda, nekad odsustvo vode u pitanju. Imamo isto tako pominjanje zene i odredjeno bracno (ili vanbracno) stanje. Da li voda (tj. izvor vode) i zena imaju nekakve veze u svim ovim pricama? Da li ovih pet poslanika (proroka) koje sam naveo imaju nekakve veze sa pomenutih pet muzeva one Samarijanke?


Da bi ovo shvatili navescu sada ponovo Hagaru koja je dozivjela susret pokraj izvora vode. Sta vise Hagara je povezana sa pricom u vezi cak dva izvora. I ona, kao sesta osoba je upravo zena. I ova zena je prva osoba navedena u Bibliji koja je dozivjela takav susret.


Hagara je bila Egipcanka, robinja Sarina. Nakon sto je Abraham proboravio 10 godina u Kanaanu tj. kada je on imao 85 godina, Sara (posto nije mogla imati djece) daje Abrahamu svoju robinju da mu bude zena nebi li Abraham tako stekao potomstvo. Kako prica ide kompletno, najbolje ako procitamo iz Knjige Postanka (glava 16.):


1 Abramova žena Saraja nije mu rađala djece. A imaše ona sluškinju Egipćanku - zvala se Hagara.
2 I reče Saraja Abramu: "Vidiš, Jahve me učinio nerotkinjom. Hajde k mojoj sluškinji, možda ću imati djece." Abram posluša riječ Sarajinu.
3 Tako, pošto je Abram proboravio deset godina u zemlji kanaanskoj, njegova žena Saraja uzme Hagaru, Egipćanku, sluškinju svoju, pa je dade svome mužu Abramu za ženu.
4 Uđe on k Hagari te ona zače. A kad je vidjela da je začela, s prezirom je gledala na svoju gospodaricu.
5 Tada reče Saraja Abramu: "Nepravda što se meni nanosi tvoja je krivnja! Prepustila sam svoju sluškinju tvome zagrljaju, ali otkako opazi da je zanijela, s prezirom na me gleda. Jahve sudio i meni i tebi!"
6 Nato Abram odvrati Saraji: "Tvoja je sluškinja u tvojoj ruci: kako ti se čini da je dobro, tako prema njoj postupi!" Saraja postupi prema njoj tako loše da ona od nje pobježe.
7 Anđeo Jahvin nađe je kod izvora u pustinji - uz vrelo što je na putu prema Šuru -
8 pa je zapita: "Hagaro, sluškinjo Sarajina, odakle dolaziš i kamo ideš?" "Bježim, evo, od svoje gospodarice Saraje", odgovori ona.
9 Nato joj anđeo Jahvin reče: "Vrati se svojoj gospodarici i pokori joj se!"
10 Još joj reče anđeo Jahvin: "Tvoje ću potomstvo silno umnožiti; od mnoštva se neće moći ni prebrojiti."
11 Dalje joj je anđeo Jahvin rekao: "Gle, zanijela si i rodit ćeš sina. Nadjeni mu ime Jišmael, jer Jahve ču jad tvoj.
12 On će biti kao divlje magare: ruka će se njegova dizati na svakoga i svačija ruka na njega; i pred licem sve mu braće on će stan sebi podići."
13 A Jahvu koji joj govoraše nazva: "Ti si El Roi - Svevid Bog", jer - reče ona - "vidjeh Boga i nakon viđenja - još živim!"
14 Stoga se taj zdenac zove Beer Lahaj Roi - Zdenac životvornog Svevida, a eno ga između Kadeša i Bereda.
15 Rodi Hagara Abramu sina, a Abram sinu što mu ga rodi Hagara nadjene ime Jišmael.
16 Abramu je bilo osamdeset i šest godina kad mu je Hagara rodila Jišmaela.



Dakle u prici imamo ovaj put zenu koja odlazi u pustinju i pokraj izvora je srece andjeo Boziji. Imamo i ovdje nekakvu odredjenu bracnu idilu. Ali sve ide nekakvim obrnutim redosljedom. Prvo je navedeno bracno stanje tj. Sara daje Hagaru Abrahamu za zenu (ustvari postoje rasprave oko toga da li mu je ona bila zana ili prileznica). Abraham je kasnije otpusta i vraca Sari njenu robinju i ona bivajuci zlostavljena od Sare bjezi u pustinju gdje tek onda dolazi pominjanje izvora vode. Ovaj put zena je glavna uloga price, ali ona ne srece svoga sagovornika kod izvora nego on srece nju (a nije joj covjek niti ljubavnik vec andjeo). Treba napomenuti da je Hagara bila trudna i da joj taj sagovornik govori da se vrati i pokori Sari jer desice se nesto od Boga odredjeno. Tada joj govori da ce roditi sina i taj sin je upravo prva osoba u Bibliji kojoj andjeo Boziji daje ime. To ime je Ismael.


Kako sam vec pominjao, ako uporedimo ime Israel sa Ismael uocavamo nekakvu zvucnu podudarnost. Dodao bih ovdje jos jednu osobu kojoj po Bibliji Bog daje ime, a to je Isus ili Emanuel (Imanuel).


Kako sam izlozio dosli smo do prve price koja je zacetnica svih kasnijih prica od Izaka pa do Isusa. U nastojanju da sklopim citak tekst mnoge paralelizme sam preskocio, zadrzavajuci se na onim najosnovnijim koji se protezu kroz sve price ili vecinu njih. Tu imamo i paralelizama koji zadiru u mnoge od prica, ali izostavljeni su u nekima ili ih trebam mozda pronaci u nekoj simbolici. Krenucu sa daljim primjerima koje cu sada zapocinjati uvijek sa kronoloski prvom pricom koju sam vam razotkrio, tj. Hagarinom (i Ismaelovom) pricom.


DRUGI PRIMJER: Veza vode i zivota


1.) Hagara i Ishmael
Kada je Hagaru nasao andjeo izrekao je medju ostalim ove rijeci:


"Gle, zanijela si i rodit ćeš sina. Nadjeni mu ime Jišmael, jer Jahve ču jad tvoj.
On će biti kao divlje magare: ruka će se njegova dizati na svakoga i svačija ruka na njega; i pred licem sve mu braće on će stan sebi podići." (Postanak 16: 11-12)


Hagara rece Bogu koji joj je ovo prenio:


"Ti si El Roi - Svevid Bog", jer - reče ona - "vidjeh Boga i nakon viđenja - još živim!"
Stoga se taj zdenac zove Beer Lahaj Roi - Zdenac životvornog Svevida, a eno ga između Kadeša i Bereda. (Postanak 16:13-14)


Dakle imamo izvor koji je prozvan Beer Lahaj Roi - Zdenac zivotvornog Svevida (negdje prevedeno "Izvor zivoga koji me vidi").


2.) Isus
Ovdje imamo paralelu sa Isusovom "vodom zivota" koju je pomenuo u dogadjaju pokraj bunara.


3.) Josip
A nije li i Josipov zivot postedjen upravo zato sto je Ruben rekao: -"Nemojmo oduzimati njegova života!" te je nagovorio bracu da ga bace u bunar u kojem nije bilo vode (Postanak 37:21-24) Znaci, umjesto vode i davanja zivota sad imamo pomenuto odsustvo vode i oduzimanje zivota.


4.) Izak
U Izakovoj prici sluga koji je otisao traziti djevojku za Izaka dobio je znak tako sto ga je Rebeka napojila vodom, a upravo pred sretanje Rebeke i Izaka Biblija pominje sljedece: "Izak se vratio iz blizine Beer Lahaj Roja; živio je, naime, u kraju Negeba" (Postanak 24:62). Izak se nadalje u prici pominje da je iskopao (tj. njegove sluge su iskopale) bunar zive vode (Postanak 26:19). Iako se ovdje misli na izvirucu vodu u rijecima vidimo konekciju vode i zivota.


5.) Jakov
Jakovljeva zenidbena prica ide tako sto mu mati bojeci se za njegov zivot govori da ide u Haran, a sa Izakom dogovara da se tamo i ozeni te Jakov po dolasku u Haran srece svoju buducu zenu Rahelu i pri susretu joj napaja stoku vodom.


6.)Mojsije
U Mojsije isto tako oduzimajuci zivot jednom covjeku bjezi da spasi svoj zivot u Midian i tamo srece Reuelove cerke i napaja im stoku.


Kako vidimo u svim navedenim primjerima imamo neku vezu sa vodom i zivotom. Ali, Isus pored sto je pominjao "vodu zivota" pominjao je i "kruh zivota". Voda i kruh, cesto simbolizuju osnovu za zivot kod mnogih naroda, a posebno na Bliskom Istoku. Voda je osnovno pice, a kruh je osnovna hrana. Voda je cista i ona je neophodna. Bez nje nebi bilo ni usjeva, a tako ni kruha. A kruh se opet tretira kao nesto sveto. On se ljubi, on se postuje. Kruh je simbol za hranu i uopste za materijalnu potrebu tj. za zivljenje. I Isus je govorio: -"kruh nas svagdasnji daj nam danas".


Posto smo pomenuli vodu i zivot u sest primjera koji zapocinju sa Hagarom i Ismaelom, a zavrsavaju sa Isusom. Sada cu navesti u tim primjerima i pominjanje kruha. Krenucu opet redom od pocetka:


Da ne bi klikao uvijek, hvala vam svima!



Podijeli post!

RahatLokum je offline   Reply With Quote
Nepročitano 25-06-15, 01:44   #50
Guru
 
RahatLokum's Avatar
 
Datum registracije: Mar 2012
Postovi: 688
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
RahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond reputeRahatLokum has a reputation beyond repute
Zadani

TRECI PRIMJER: Kruh i zivot


1.) Hagara i Ismael
Hagara radja Ismaela sto uzrokuje probleme sa Sarom. Na Sarin zahtjev oni bivaju otjerani. Lutaju pustinjom i nestaje im vode. Andjeo po drugi put dolazi pred Hagaru i Ismaela i po drugi put imamo izvor vode u Hagarinoj prici. I opet imamo vezu vode i zivota jer je Ismael bio pred umiranjem zbog nedostatka vode. Ali vodu koja im je ponestala u mjesinici dao im je Abraham i uz vodu koju im je dao nalazio se i kruh.


Rano ujutro Abraham uze kruha i mješinicu vode pa dade Hagari; stavi to na njezina ramena, zajedno s dječakom, te je otpusti. (Postanak 21:14)


2.) Izak
Za Izaka nisam nasao pominjanje kruha, sto ne znaci da mozda nije prikriveno negdje u tekstu (simbolicki ili mozda neprevedono poput slucaja sa Betlehemom kojeg cu napred navesti, ili je mozda negdje pogresno prevedeno).


3.) Jakov
Jakov iduci u Haran sanja poseban san i nakod toga naziva to mjesto Betel (Kuca Bozija) te se zavjetuje Bogu isticuci zivot koji mu predstoji u cemu pominje izmedju ostalog i kruh:


Tada učini zavjet: "Ako Bog ostane sa mnom i uščuva me na ovom putu kojim idem, dade mi kruha da jedem i odijela da se oblačim, te se zdravo vratim kući svoga oca, Jahve će biti moj Bog. (Postanak 28:20-21)


Jakov se, kako znamo ozenio Rahelu. Rahela je imala problema da zatrudni i umrla je radjajuci drugog (i Jakovljevog najmladjeg) sina Benjamina. Jakov ju je posebno volio. Mjesto njene smrti je isto mjesto u kojem se i Isus rodio, a to je Betlehem sto znaci Kuca Kruha i kako vidimo i ovdje je kruh povezan sa zivotom. U prvom Rahelinom slucaju to je prestanak zivota, a u Isusovom slucaju to je rodjenje tj. pocetak zivljenja:


Tako umrije Rahela. Sahrane je na putu u Efratu, to jest Betlehem. A na njezinu grobu Jakov podigne spomenik - onaj što je na Rahelinu grobu do danas. (Postanak 35:19-20)


4.) Josip
Sto se Josipa tice, znamo da je on prodan u Egipat kao rob, nakon cega dospijeva u tamnicu. U tamnici srece dva zatvorenika od kojih je jedan bio peharnik Faraonov (dakle tocio je pice), a drugi je bio pekar. Peharnik je usnio da napaja Faraona i Josip mu je protumacio san da ce mu zivot biti postedjen tj. bice oslobodjen. Pekar je usnio san gdje su mu ptice jele peciva sa glave. Mozda je dobro navesti i tekst iz Kur'ana u ovom slucaju jer tu se direktnije pominje da je to bio kruh. Pekar je kako znamo osudjen na smrt i to je bilo znacenje sna. Kako vidimo i ovdje imamo pominjanje pica (mada je u ovom slucaju to bilo cjedjeno grozdje) i kruha u vezi zivota. U prvom slucaju zatvoreniku je zivot postedjen, a u drugom slucaju zivot oduzet. Evo tih djelova Biblije i Kur'ana naporedo za uporedjivanje:


1 Poslije toga peharnik se i pekar egipatskog kralja ogriješe o svoga gospodara, kralja egipatskog.

2 Faraon se razljuti na svoja dva dvoranina, glavnog peharnika i glavnog pekara,
3 te ih stavi u zatvor, u zgradu zapovjednika tjelesne straže - u istu tamnicu gdje je i Josip bio zatvoren.
4 Zapovjednik tjelesne straže odredi Josipa da ih poslužuje. Pošto su proveli u zatvoru neko vrijeme,
5 obojica njih - peharnik i pekar egipatskog kralja, utamničenici - usnu san jedne te iste noći. Svaki je usnuo svoj san; i svaki je san imao svoje značenje.
6 Kad je Josip ujutro došao k njima, opazi da su neraspoloženi.
7 Upita faraonove dvorane koji su bili s njim u zatvoru u zgradi njegova gospodara: "Zašto ste danas tako potišteni?"
8 Odgovore mu: "Sne smo usnuli, ali nikog nema da nam ih protumači." Josip im reče: "Zar tumačenje ne spada na Boga? Dajte, pričajte mi!"
9 Onda je glavni peharnik ispripovjedio Josipu svoj san: "Sanjao sam da je preda mnom lozov trs.
10 Na trsu bile tri mladice. I tek što je propupao, procvjeta i na njegovim grozdovima sazru bobe.
11 Kako sam u ruci držao faraonov pehar, uzmem grožđa, istiještim ga u faraonov pehar, a onda stavim pehar u faraonovu ruku."
12 Josip mu reče: "Ovo ti je značenje: tri mladice tri su dana.
13 Poslije tri dana faraon će te pomilovati i vratiti na tvoje mjesto; opet ćeš stavljati pehar faraonu u ruku, kao i prije, dok si mu bio peharnik.
14 Kada ti bude opet dobro, sjeti se da sam i ja bio s tobom, pa mi učini ovu uslugu: spomeni me faraonu i pokušaj me izvesti iz ove kuće.
15 Jer, zbilja, bio sam silom odveden iz zemlje Hebreja; ni ovdje nisam ništa skrivio, a baciše me u tamnicu."
16 Kad je glavni pekar vidio kako je Josip dao dobro tumačenje, reče mu: "Usnuh da su mi na glavi tri bijele košare.
17 U najgornjoj bilo svakovrsna peciva što ga pekar pripravlja faraonu, ali su ptice jele iz košare povrh moje glave."
18 Josip odgovori: "Ovo je značenje: tri košare tri su dana.
19 Poslije tri dana faraon će uzdići tvoju glavu i o drvo te objesiti te će ptice jesti meso s tebe."
20 I zaista, trećega dana, kad je faraon priredio gozbu za sve svoje službenike - bio mu je rođendan - iz sredine svojih službenika izluči glavnog peharnika i glavnog pekara.
21 Vrati glavnog peharnika u peharničku službu te je i dalje stavljao pehar u faraonovu ruku,
22 a glavnog pekara objesi, kako je Josip protumačio.
23 Ipak se glavni peharnik nije sjetio Josipa - zaboravio je na nj. (Postanak, glava 40.)





35Poslije im na pamet pade, iako su se bili uvjerili da je nedužan, da ga za neko vrijeme bace u tamnicu.
36S njima su u tamnicu ušla još dva momka. "Ja sam sanjao da cijedim grožđe" - reče jedan od njih. - "A ja, opet,: - reče drugi - "kako na glavi nosim hljeb koji ptice kljuju. Protumači nam to, jer vidimo da si zaista dobar čovjek."
37"Nijedan obrok hrane neće vam donesen biti, a da vam ja prije ne kažem šta ćete dobiti," - reče Jusuf. "To je smo dio onoga čemu me naučio Gospodar moj, ja se klonim vjere naroda koji u Allaha ne vjeruje i koji i onaj svijet ne priznaje,
38i ispovijedam vjeru predaka svojih, Ibrahima i Ishaka i Jakuba; nama ne priliči da ikoga Allahu smatramo ravnim. To je Allahova milost prema nama i ostalim ljudima, ali većina ljudi nije zahvalna.
39o drugovi moji u tamnici, ili su bolji raznorazni bogovi ili Allah, Jedini i Svemoćni?
40Oni kojima se, mimo Njega, klanjate, samo su imena koja ste im nadjenuli vi i preci vaši, - Allah o njima nikakav dokaz nije objavio. Sud pripada jedino Allahu, a On je naredio da se klanjate samo Njemu. To je jedino prava vjera, ali većina ljudi ne zna.
41O drugovi moji u tamnici, jedan od vas će gospodara svoga vinom pojiti, a drugi će raspet biti, pa će mu ptice glavu kljuvati. Ono što ste pitali samo to znači!"
42A onome od njih dvojice za koga je znao da će spasen biti reče: "Spomeni me gospodaru svome" - ali šejtan učini te on zaboravi da ga spomene gospodaru svome, i Jusuf ostade u tamnici nekolike godine. (Kur'an 12:35-42)


Kad smo vec kod ovog djela Kur'ana da usput napomenem da Kur'an u nekim rijecima bolje paralelizira neke stavke sa Novim Zavjetom nego sto to cini Stari Zavjet. Uzmimo npr. pominjanje kruha i vina sto paralelizira eukaristiji. Pominje se i raspece sto je preciznija paralela, dok SZ pominje vjesanje. Imamo u oba slucaja trojicu osudjenih od kojih je jedan nevin kao i u Isusovoj prici o dva razbojnika osudjena sa Isusom. Kur'an na zapanjujuc nacin navodi i Josipove rijeci "Spomeni me gospodaru svome", koje upravo preciznije nalikuju rijecima koje je jedan od razbojnika uputio Isusu.


Ali da se vratimo prici o Josipu. Kasnije Faraon usniva san sa kravama i zitom. Josip mu tumaci san o nastupajucim rodnim i gladnim godinama te ga Faraon postavlja za upravitelja. Zito je svakako u konekciji sa kruhom sto vidimo iz sljedecih rijeci Biblije:


55 A kad je i sva zemlja egipatska osjetila glad, puk zavapi faraonu za kruh; a faraon reče Egipćanima: "Idite k Josipu i što god vam rekne, činite!"

56 Kad se glad proširi po svoj zemlji, Josip rastvori skladišta te je Egipćane opskrbljivao žitom, jer je glad postala žestoka i u zemlji egipatskoj.
57 Sav je svijet išao u Egipat k Josipu da kupuje žita, jer je strašna glad vladala po svem svijetu. (Postanak 41:55-57)


5.) Mojsije
Mojsije je kako znamo poveo Izraelce iz Egipta bjezeci od Faraona. Faraon i egipcani su predhodno kaznjavani sa 9 kazni. Pred zadju kaznu Bog javlja Izraelcima da ispeku beskvasne kruhove sto ima da se obiljezava u Izraelu svake godine kao pasha tj. praznik beskvasnih kruhova. Isto tako po izlasku iz Egipta u pustinji Bog im govori: "Učinit ću da vam daždi kruh s neba" (Izlazak 16: 4). Taj kruh s neba je poznat kao mana.



6.) Isus
Na kraju dolazimo do Isusa koji je kako sam vec naveo pominjao "kruh zivota" i koji je rodjen u Betlehemu (Kuca Kruha). Upravo za navedeni praznik pashe Isus je jos jednom simbolicno istakao kruh sto je uslo u krscansku tradiciju eukaristije.
I dok su blagovali, on uze kruh, izreče blagoslov pa razlomi, dade im i reče: "Uzmite, ovo je tijelo moje." (Marko 14:22)



Da ne bi klikao uvijek, hvala vam svima!



Podijeli post!

RahatLokum je offline   Reply With Quote
Odgovor

Opcije Teme
Način Prikaza

Pravila Pisanja Postova
Vi ne možete otvoriti novu temu
Vi ne možete odgovarati na postove
Vi ne možete pridružiti datoteku
Vi ne možete editirati Vaše postove

BB kod je On
Smajlići su On
[IMG] kod je On
HTML kod je Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



Vremenska Zona je GMT +1. Trenutno je 23:32 sati.





Iz ponude izdvajamo:













Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.3.0