Sadhguru Jaggi Vasudev

Collapse
X
 
  • Vrijeme
  • Show
Clear All
new posts
Advertisement
  • Jesam
    Supermoderator
    • Mar 2011
    • 14482

    #46
    Originally posted by Ryuujin
    Zašto misliš da nije emocija? Ne moramo razdvajati to dvoje, ljubav možemo osjetiti sasvim jasno i jako.. i ne mora uopće biti prema nekoj osobi.

    No spoznaja je da taj osjećaj nije ograničen, da proizlazi neograničeno iz nas je upravo ta mogućnost da vidimo jedinstvo sa svime ostalim.
    Ako ti imaju smisla te riječi.. ima baš o ljubavi u postu #31 iznad.
    Sadhguruove riječi:

    Ako postanete ljubav, a ne voljeti nekoga tada ćete znati prirodu ljubavi.

    Rezoniram s time u smislu gore rečenom da je Ljubav stanje a ne emocija. Ovo proizlazi iz moje osobne spoznaje.
    slobodni.net za slobodni svijet

    Comment

    • Jesam
      Supermoderator
      • Mar 2011
      • 14482

      #47
      Originally posted by hlapić
      Nisam pomislio da je ljubav emocija time što zrači iz nas....jer sve je zračeje. Ali bih rekao da je "spoznaja o jedinstvu" doista spoznaja kvalitetnog a to nije ljubav...ljubav je toplina a spoznaja je hladnoća...obje stvari su važne za veliki Odlazak. Isus je rekao u vezi toga "Nit si vruč,niti si hladan...pošto si mlak izbacit će u te iz usta svojih". Dok sam pisao svoj rad o "tehničkim" detaljima Duha Svetog i tzv. trojstva shvatio sam da je to dio spoznaje Boga i u biti "hladni"
      nauk.
      Moram priznati da ja tebe ništa ne razumijem.
      slobodni.net za slobodni svijet

      Comment

      • Ryuujin
        ...
        • Nov 2010
        • 2358

        #48
        Originally posted by Jesam
        Sadhguruove riječi:

        Ako postanete ljubav, a ne voljeti nekoga tada ćete znati prirodu ljubavi.

        Rezoniram s time u smislu gore rečenom da je Ljubav stanje a ne emocija. Ovo proizlazi iz moje osobne spoznaje.
        Ma to je metafora, pa ne misli doslovno. Postati znači postati svjestan izvora.
        Tu se misli na to da se primjeti da je ustvari ne tražimo negdje izvan sebe. To ne znači da ne voliš druge ljude istim osjećajem, niti znači da ih moraš sve voljeti.
        Ljubav koju osjećaš je uvijek isti osjećaj.

        Ovaj dio je bitniji:

        "Zaboravite to o drugima.. ako naučite da volite po svojoj vlastitoj prirodi, ne zbog nekog ili nečeg drugog, postoji ogromna mogućnost. Možete čak voljeti i one ljude koji ne postoje."
        "Ako su vam emocije drage, gledati ćete sve što vidite ljubavno - bilo da je to nebo, jezero, muškarac ili žena - jednostavno zato što volite u svojoj prirodi."

        To je itekako emocija. Nadam se da ima smisla što želim reći..
        Stanje je po meni nešto što bi se moralo održavati ili stalno ili periodički, no ovdje nema nikakvog takvog napora. Kao što Mooji zna reći "Može li biti tako jednostavno?" Da. To je samo spoznaja, svijest, mislim da nemamo bolju riječ.. no dobro.

        Comment

        • hlapić
          New member
          • Sep 2013
          • 45

          #49
          Originally posted by Jesam
          Moram priznati da ja tebe ništa ne razumijem.
          Ne razumiješ isusovu riječ Otkrivenja 3:15-16 ... pa rimske pape to ne razumiju
          smajstorit ću svoju filozofiju...

          Comment

          • Jesam
            Supermoderator
            • Mar 2011
            • 14482

            #50
            Originally posted by hlapić
            Ne razumiješ isusovu riječ Otkrivenja 3:15-16 ... pa rimske pape to ne razumiju
            Ne, to razumijem. Samo tebe ne razumijem.

            Ja ti ne volim zakučasto i komplicirano. Istina je uvijek vrlo jasna, izravna i jednostavna.

            A to što pape ne razumiju - nemoj se zavaravati. Jedno je što razumiju a drugo je što govore i treće što čine.

            Čitava povijest kršćanstva prekrivena je lažima i obmanama.
            slobodni.net za slobodni svijet

            Comment

            • Ryuujin
              ...
              • Nov 2010
              • 2358

              #51
              Pošto je tema malo zapela na tome što je ljubav, dodat ću nešto drugo, tj. pitamo se kako ljubav može tako zapetljati sve da ne znamo gdje je dolje, a gdje gore više
              "To je ljubav, ne nije, volim te, ne ne volis, istina je, ne nije, ja to vidim tako, ja ne vidim, jest, nije, jest, nije"..joj kakav nered..

              Svidio mi se i ovaj tekst pa ću staviti
              Sadhguru on the differences between love, passion and compassion, and on moving from conspiracy to inclusion.



              Ljubav se isprepliće, suosjećanje oslobađa

              P: Koja je razlika između ljubavi i suosjećanja?

              Sadhguru: Od svih emocija koje možete njegovati u sebi, suosjećanje je najmanje zapetljavajuće, a ujedno i najviše oslobađajuća emocija koju možete imati.

              Možete živjeti bez suosjećanja, ali svejedno imate emocije, zato ih je bolje pretvoriti u suosjećanje nego bilo što drugo, jer svaka druga emocija ima sposobnost zapletanja. Suosjećanje je jedna dimenzija emocije koja oslobađa, koja se ne zapleće ni sa čim ni sa bilo kime.

              Općenito, vašu ljubav potiče strast. Suosjećanje znači sveobuhvatnu strast. Kad je ekskluzivno, to nazivamo strašću. Kad postaje sveobuhvatna, postaje suosjećanje. Ljubav u početku započinje s određenom naklonošću, pa ovisi o nekome ili nečemu što je dobro - prema vama, naravno.

              Uvijek računate na dobrotu nečega ili nekoga. Ili drugim riječima, emocija postaje ograničena. Samo ako je osoba koju volite dobra, možete ih nastaviti voljeti. Ako se ispostavi da su što god vi mislite da je loše, ne možete ih voljeti.

              Prednost suosjećanja je ako je netko jako loš, u patetičnom stanju ili lošeg raspoloženja, možete imati više samilosti za njega ili nju. Suosjećanje vas ne ograničava. Ne pravi razliku između dobrog i lošeg. Dakle, suosjećanje je definitivno više oslobađajuća emocija od ljubavi.

              Ljubav se općenito odnosi na nekoga. Može biti prekrasno, ali vrlo je ekskluzivno. Ako dvoje ljubavnika sjede zajedno, ostatak svijeta je isključen iz njih. Oni su stvorili vlastiti umjetni svijet zajedništva. U osnovi, to je poput zavjere. Uvijek uživate u svojoj zavjeri, jer u zavjeri postajete posebni - nitko drugi ne zna za to. Obično je za većinu ljudi radost ljubavi upravo ta zavjera.

              Zaljube se, jako uživaju u tome, ali kad se vjenčaju, to se proglašava svijetu. Iznenada, sve maštovite stvari ispadaju iz njega jer to više nije urota. Svi znaju za to.

              Taj kut zavjere prema ljubavi stvara velik pritisak kod ljudi. Ako iz svog iskustva izuzmete ostatak života, to će dovesti do patnje. Ako započne kao strast i završi kao strast, u životu vas čekaju velike nevolje - bit će zapetljavanja. Ako započne kao strast i proširi se na nevezano suosjećanje, to može biti oslobađajuće.

              Comment

              • Ryuujin
                ...
                • Nov 2010
                • 2358

                #52
                https://isha.sadhguru.org/us/en/wisd...and-compassion

                Vrlina i suosjećanje

                Sadhguru govori o tome da je suosjećanje najviša vrlina i kako čovjek može biti uistinu suosjećajan samo kad je nadišao sve identifikacije misli, mišljenja i emocija.

                Sadhguru: Kad se ne poistovjetite ni sa čim, bit ćete apsolutno vrli. Kad se ne identificirate ni sa čim, tek tada ste uistinu sposobni za suosjećanje. Kad se identificirate, možete biti samo pristrani. Kad ste suosjećajni, uvijek ste vrli.

                Ljudi koji suosjećaju s određenim povodima ili određenim ljudima to nije suosjećanje. Kad ste strastveni prema svemu, kada je vaša strast postala sveobuhvatna, tada ste suosjećajni. Suosjećanje nije malo sažaljenja ili simpatije prema nečemu. Kad vaša strast obuhvati sve, vi suosjećate.

                Suosjećanje je na neki način najviša vrlina, a suosjećanje nije moguće ako se poistovjetite s ovim ili onim. Tek kad ste u stanju samo na život gledati kao na život, tek tada možete biti suosjećajni.

                Ako na to gledate kao na moj život ili na vaš život - nema suosjećanja. Kad je život samo život, postoji suosjećanje.

                Vrlina je za sva ljudska bića, a suosjećanje je uvijek najviša vrlina. Saosjećanje znači uključivanje svega u vašu strast. Kad je čitavo postojanje uključeno u vašu strast, vi suosjećate.

                Comment

                • hlapić
                  New member
                  • Sep 2013
                  • 45

                  #53
                  Originally posted by Ryuujin
                  https://isha.sadhguru.org/us/en/wisd...and-compassion

                  Vrlina i suosjećanje

                  Sadhguru govori o tome da je suosjećanje najviša vrlina i kako čovjek može biti uistinu samilostan samo kad je prevazišao sve identifikacije misli, mišljenja i emocija.

                  Sadhguru: Kad se ne poistovjetite ni sa čim, bit ćete apsolutno virtuozni. Kad se ne identificirate ni sa čim, tek tada ste uistinu sposobni za suosjećanje. Kad se identificirate, možete biti samo pristrani. Kad ste suosjećajni, uvijek ste virtuozni.

                  Ljudi koji suosjećaju s određenim povodima ili određenim ljudima to nije suosjećanje. Kad ste strastveni prema svemu, kada je vaša strast postala sveobuhvatna, tada ste suosjećajni. Suosjećanje nije malo sažaljenja ili simpatije prema nečemu. Kad vaša strast obuhvati sve, vi suosjećate.

                  Suosjećanje je na neki način najviša vrlina, a suosjećanje nije moguće ako se poistovjetite s ovim ili onim. Tek kad ste u stanju samo na život gledati kao na život, tek tada možete biti suosjećajni.

                  Ako na to gledate kao na moj život ili na vaš život - nema suosjećanja. Kad je život samo život, postoji suosjećanje.

                  Vrlina je za sva ljudska bića, a suosjećanje je uvijek najviša vrlina. Saosjećanje znači uključivanje svega u vašu strast. Kad je čitavo postojanje uključeno u vašu strast, vi suosjećate.
                  Bhagavad gita: "Onaj tko je mudar ne žali ni za živim ni za mrtvim". Čitam dalje...da slažem se suosjećanje je radost koja se dijeli i sa sretnim i sa tužnim no najviša mudrost i vrlina ima ujedno na umu i zakon karme odnosno osobni problem svakoga tko doživljava te čulne ekstreme gordijske radosti ili patološke žalosti...nekome se ne može pomoći i biti stalno na njega koncentriran....
                  smajstorit ću svoju filozofiju...

                  Comment

                  • Ryuujin
                    ...
                    • Nov 2010
                    • 2358

                    #54
                    Nadam se da će ovaj tekst staviti one prijašnje u malo bolji kontekst.

                    Pitanje:
                    Kad prakticirate yogu sve više i više pa postanete budniji i svjesniji.. kako onda ostanemo, tako da nismo više pod nekim utjecajima, stvari postanu ljepše, ali i bolnije jer smo toliko više osjetljivi na sve.
                    Kako onda ostati, van tih utjecaja?



                    Sadhguru:
                    Vidite, osjetljivost ne donosi bol. Postoje dvije vrste osjetljivosti u svijetu. Općenito kod ljudi. Ili ste osjetljivi na život ili ego osjetljivi.

                    Ako ste ego osjetljivi, sve vas boli, jeste li to vidjeli? Ako ste grubo egoistični čini se da vas ništa ne boli, što god da radite to povrjeđuje druge ljude.
                    Ali ako ste ego osjetljivi, sve na svijetu vas povrjeđuje, no ako ste osjetljivi na život, sve u svijetu će postati radosno za vas.
                    Znači morate napraviti tu promjenu na osjetljivost na život, bilo što da se dogodi.

                    Vidite, upravo sada, toliko se nepravde događa u svijetu i to ne samo sada, nego se oduvijek događalo.
                    Ogromna količina nepravde se događa u svijetu, svaki dan. Čak i danas, kada smo svi tako dobro hranjeni i u dobrom stanju, 50% populacije ne jede. Da.

                    Milijuni djece ne mogu jesti niti zalogaj hrane po danu.. i sada, svaki put kada hrana dođe pred vas, možete patiti zbog te hrane.. ili, možete jesti radosno, barem vi onda pravilno jedete i vidite što možete napraviti u vezi toga.
                    Inače možete patiti svoju vlastitu hranu, sjediti u kutu, plakati i ne raditi ništa u vezi toga.. Umjesto toga, jedite dobro i pogledajte što možete učiniti u vezi toga, zar ne?

                    Ako ste osjetljivi na život, gledate što možete učiniti, ne možete samo šutjeti, zar ne?
                    Mislim da su vam pokazivali maloprije neke projekte, pokazali su vam obnove po selu?
                    No, mi to ne radimo tj. ja ne radim to zato jer se osjećam krivo što sam dobro, ne. Rado mogu jesti dobro, dobro jedem.
                    Ne radimo to jer smo orijentirani na neku uslugu, nisam orijentiran na uslugu, također ne radimo to zato jer bi htjeli kupiti neku kartu u raj, ne. Znamo kako doći tamo.

                    Radimo to jednostavno zato jer ljudskost u vama vam neće dopustiti da šutite o tome. Kada doživite sve kao dio sebe.. ako mi mali prst na ruci počne trunuti, njegovati ga mi je sasvim prirodno, to je sve, da.

                    Ako mi mali prst na ruci trune, treba li mi uslužni stav da to napravim? Trebam li neku veliku ljubav da to napravim? Suosjećanje da to napravim? Ništa od toga. To je jednostavno prirodna stvar da mu se posvetim. Zar nije? Nije li to isto?

                    Vrlo je prirodno za vas, da se posvetite onome oko vas što nije u redu, zar nije?
                    Na neki način, dio čovječanstva pati, znači dio tebe pati.. zar ne?
                    Napraviti ono što možeš u vezi toga, veoma je prirodno. Svi rade ono što mogu u skladu sa svojim mogućnostima.
                    Ako nešto možete, a to ne radite, onda tek čekate da postanete čovjek, to je sve.

                    Ono što ne možete, ne možete, ali ono što možete učiniti, mora se dogoditi. Nije li tako?
                    U životu svakog čovjeka, što god može učiniti, mora se dogoditi.
                    Ono što ne možete, što da napravite u vezi s time? U redu je..

                    Znači to što vi patite, netko drugi pati, ne čini ništa dobro, nikome.. Samo povećavate razinu patnje u svijetu, zar ne?
                    Trenutno milijuni ljudi pate, gledajući u njih i vi počnete patiti, dodajete li patnji ili ne?
                    Pogotovo ako milijuni ljudi pate, veoma je važno da hodate kroz ovaj svijet vrlo radosno. Veoma je važno, zar ne? Da.

                    Veoma je važno, ako je veliki broj ljudi nesretan, najbolje što možete učiniti je da hodate svijetom s apsolutnom radošću i pogledajte što je najbolje što možete učiniti.
                    Samo ako ste sposobni biti radosni, bez oklijevanja ući ćete u bilo što, zar ne?
                    Kada se bojite svoje vlastite bijede, gdje ćete zakoračiti u bilo što?
                    Uvijek ćete se bojati da ćete biti usisani u to.

                    Znači ako se ne bojite uvući u nečiju bijedu, bilo gdje ćete ući u nečiju bijedu, jer nema straha da ćete i vi postati nesretni.
                    Neću, nije bitno s kakvom se nesrećom susretnem u životu, oko sebe, neću postati nesretan.

                    Dakle, bez oklijevanja, možete se uključiti u bilo što.. pa je veoma važno da uspostavite svoju radost, samo tada to možete učiniti.. nešto korisno u svijetu.
                    Ako se budete bojali svoje vlastite nesreće, što možete učiniti? Uvijek ćete oklijevati..zar ne?
                    Sve vaše oklijevanje je samo to.. molim vas pogledajte u to..

                    Postoji toliko stvari, nešto u vama želi nešto napraviti, ali bojite se.. ako zakoračim u ovo, što će mi se dogoditi?
                    Ako se to pitanje otkloni.. u što god da zakoračite, nećete se izgubiti.

                    Ako je toliko stabilnosti postignuto u vama, zakoračiti ćete i napraviti sve što je moguće učiniti zar ne?
                    Pa se to mora uspostaviti.. postajete veoma osjetljivi na život. Toliko osjetljivi na život da ga samo vidite kao dio sebe i popraviti ga je samo prirodna stvar.

                    Nema ništa posebno oko nekakvih velikih usluga.. znate, nemojte napraviti nekakvo veliko pitanje oko toga. To je kao dio vašeg tijela.. i vi mu se posvećujete.. to je sve.

                    Comment

                    • Ryuujin
                      ...
                      • Nov 2010
                      • 2358

                      #55
                      Pošto sam stavio tekst prijašnji pa se spominje riječ ego. No na što se to odnosi i gdje to možemo vidjeti? Ne možemo baš, ne postoji..u takvom smislu.
                      Rekao bih da je to samo jedan pokušaj opisa jednog dijela stanja svijesti. Ali, samo pokušaj opisa. Često više nesvjesnog nego nešto drugo..

                      U tom duhu, nadam se da će ovaj tekst i video isječak pomoći malo rasvijetliti stvari.

                      Pitanje:
                      "Malo teža tema za nas, siguran sam da za vas nije tako, iskreno. Ego, jer je to nešto s čime se svakodnevno bavimo u korporativnom svijetu.
                      Ego kod kolega, kad gradite korporativne strukture, zovemo ih kavezima, jer veoma brzo se čini kao da si u svom kavezu i štitiš taj svoj kavez i ne želiš da itko dolazi igdje blizu itd.
                      Kako da se netko nosi s time, tj. otkuda to sve dolazi i kako to razriješiti?"

                      Sadhguru:



                      "Vidite, puno ljudi je preuzelo, taj način.. Kad god naprave nešto gadno, htjeli bi za to okriviti vas. Ali, vi to niste voljni preuzeti, pa onda okrive gospodina ega.
                      Gdje je taj gospodin ego? Dolazi samo kada postanete gadni. Kada ste sretni, radosni, ljubavni, divni, gospodin ego je odsutan.
                      Samo kad ste gadni želite to staviti na nekog drugog, a pošto ne možete naći nekog drugog, izmislili ste tog gospodina ega.

                      Takvo nešto ne postoji. Stvar je samo u tome da su ljudska bića trenutno u stanju u kojem su ponekad ugodni, ponekad neugodni, ponekad radosni, ponekad nesretni, ponekad divni, ponekad grozni, takvi su.
                      Ima li ikoga ovdje tko je 24h dnevno dobar? Znači oscilira, jedan trenutak ste divno sljedeći trenutak ste neugodni, nije li tako?

                      Znači zbog ove nestabilne unutarnje prirode, jer nije uspostavljena.
                      U jogi kažemo Yogasthah Kuru Karmani, prvo se uspostavi u svojoj jogi, a tek onda djeluj. To nije učinjeno, prvo vam je djelovanje, kad vam je to prvo djelovanje, onda se tako dogodi.
                      Zato jer ste nemirni, idete iz ugodnog u neugodno skoro svaki put i kod najmanjeg poticaja pa ste izmislili gospodina ega.

                      Pogledajte, ako kažete, ja i moj ego prebivamo u ovom tijelu, to znači da vas je dvoje. Ako vas je dvoje to znači da ste ili shizofreni ili opsjednuti, pa vam je potreban ili psihijatar ili egzorcist.
                      Tako da, nema dvoje ljudi, ovdje je samo jedna osoba. Vi ste pojedinac, a ako ste pojedinac, sama riječ pojedinac dolazi od riječi nedjeljiv.
                      To znači da ne možete biti dalje podijeljeni. Ako ste pojedinac, shvatili ste da ste ponekad tako divni, a ponekad tako grozni, ako samo toliko shvatite, biste li željeli biti grozni? Ne biste.
                      Ali izmiču se ovoj jednoj stvari izmišljajući gospodina ega.

                      Ljudi dođu i pitaju me, "Sadhguru što da radim sa svojim egom?". Kažem "Dajte mi ga, ubit ću ga odmah.. gdje je?"
                      "Ma, ne, ne, on samo ponekad dođe"..

                      Kad god želite prenijeti krivnju na nekog drugog, uvijek je tamo, spreman. Umjesto toga, neki ljudi ne prolaze kroz to sve, neki postanu malo religiozni pa ako pomisle da su duhovni, ono što učine je jest, odreći će se svog ega i otkriti Boga. Onda sve gadne stvari koje naprave kažu to je Božja volja. Sad pak uzimaju upute od njega pa se ne možete ni raspravljati.
                      Ljudi su vodili ratove, radili užasne stvari jedni drugima, najgore moguće stvari učinili su jedni drugima jer su primali upute od Boga. Drugi primaju upute, ja sam lokalni momak. To je gospodin ego."

                      Comment

                      • Ryuujin
                        ...
                        • Nov 2010
                        • 2358

                        #56


                        Sadhguru re-defines truth in existential terms, not in the words you speak but in the way you are.


                        "U ovom videu Sadhguru ponovno definira istinu u egzistencijalnom smislu, ne u riječima koje govorite, već na način na koji jeste. Objašnjava kako je suštinska priroda života sveobuhvatna. To je priroda istine i s apsolutnom uključenošću ne može biti patnje.

                        Sadhguru: Kada govorimo o istini i neistini, obično razmišljamo o istini kao o verbalnoj istini koju govorimo; Govorio sam istinu ili sam govorio laž.
                        Te verbalne istine ili verbalne neistine više su moralno-etičko pitanje, nisu egzistencijalno pitanje, to je društvena stvar i puno puta.. znate da se u svijetu događa mnogo terorističkih napada.

                        Vi ste imali samo jednog, mi smo ih imali puno kod kuće, ovakva dvorana je raj za terorizam, ljudi su se ovako nakupili na jednom mjestu, znate, da mogu imati maksimalan utjecaj. Ovo je dobro mjesto. Ne? Pa, no upravo sad kad sam dolazio, sreo sam terorista, no zato jer je sve tako tiho ovdje, on ne zna jesu li ljudi unutra ili ne, ne zna što da misli, pitao je ima li ljudi unutra?
                        Želite li da mu kažem istinu ili neistinu? (Smijeh) Želite li da govorim istinu ili neistinu? Kakvi ste vi ljudi! (Smijeh). Dakle, ono što je istina, ono što je neistina nije u riječima koje govorite, već u načinu na koji držite život u sebi.

                        Priroda postojanja je takva da uključuje sve, znate.. Znate, deset groznih ljudi s ovog predavanja? (Smijeh) Koji ne vjeruju u Boga?
                        Ali kad sunce izlazi ujutro, imat ćete deset crnih mrlja koje padaju na njih. Hmm, vjernici imaju takve nade.. (Smijeh).

                        Ne, kad sunce izlazi ujutro, svakome svijetli, zar ne? U koje gluposti vjerujete ili u koje gluposti ne vjerujete, nema veze, to svima svijetli; tko otvori oči za njega, ima svjetla za vidjeti.

                        Tko ste, što ste, što mislite, što radite, jeste li ovo ili ono? To ne diskriminira, jeste li puzeći crv ili veliko ljudsko biće, ne diskriminira. Dakle, suština u prirodi života je sveobuhvatna, nema diskriminacije. Ovo je istina. Ako sjedite ovdje tako, apsolutno sveuključivo.. u kontaktu ste s istinom, ako ste postali predrasuda, ekskluzivnost, to je neistina.
                        To nije u riječima koje govorite, već u načinu na koji jeste. Istina nije nešto što možete reći ili ne reći, istina je nešto s čim ste u dodiru ili niste..

                        To nije vaše djelo, ako to radite mora biti laž, zar ne? Zar nije tako? Ako je to bila tvoja ili moja radnja, to mora biti laž, zar ne? Ono što je istina, uvijek jest...
                        U krilu istine je to što postojimo, nije nešto što govorimo ili radimo. Ili možemo biti u dodiru s time ili toga možemo biti svjesni, ali svejedno djeluje; sviđalo nam se ili ne.

                        U samom dahu koji smo udahnuli uključili smo se, zar ne? Da, da li smo voljni ili nevoljni, u samom dahu koji udišemo i izdahnemo, svi smo sveobuhvatni, zar ne? (Smijeh). Ako postanete ekskluzivni, doista ekskluzivni, bit ćete mrtvi, ali čak i mrtvi su inkluzivni, zar ne?
                        Mrtvi će se tako lako spojiti s planetom. Također su vrlo inkluzivni. Živi bi trebali biti svjesno sveobuhvatni. Mrtvi su mrtvi tako da su u nesvijesti i oni uključuju.

                        Lakmus test za vas jeste li u dodiru s istinom ili ne je samo ovo; ako u vama trenutno postoji neka vrsta patnje, niste u dodiru s istinom.
                        Ako ste u dodiru s istinom, u vama ne može biti patnje, to je tako jednostavno.
                        Koliko je vaša patnja duboka, pokazuje koliko ste trenutno daleko od istine. Postoji mnogo načina da se tome pristupi.
                        Posljednjih smo dana pokušavali otvoriti vrata, što god mi ovdje radili, to već više puta kažem; ovo nije učenje, ovo je samo metoda.

                        Sad kad kažem da je moja odgovornost neograničena, to nije učenje, to je samo metoda. Ako to vidite, ako toga postanete svjesni, polako postajete sveobuhvatni, baš takvi kakav je život, kao što je i svaki aspekt života uključujući, vi također postajete uključujući (inkluzivni). Ako prihvaćate ono što trenutno postoji apsolutno, opet se uključujete. To nisu dvije različite stvari, već samo različite vrste vokabulara. U osnovi, želite prijeći iz ekskluzivnosti u inkluziju."

                        Comment

                        • Ryuujin
                          ...
                          • Nov 2010
                          • 2358

                          #57
                          “What is truth, and what is its nature,” was the question Arjuna asked Krishna on the battlefield of Kurukshetra. Sadhguru explains Krishna’s answer, and elaborates on the “ultimate nectar of life.”


                          Što je istina?

                          "Što je istina i koja je njena priroda?", bilo je pitanje koje je Arjuna postavio Krishni na bojnom polju Kurukshetra.
                          Sadhguru objašnjava Krishnin odgovor i razrađuje detalje o "konačnom nektaru života."

                          Sadhguru: Kad je Arjuna pitao Krishnu, "Kakva je priroda te istine o kojoj govoriš? Ne mogu to shvatiti ", rekao je Krishna,". Priroda istine je takva da ako popiješ ono što izgleda kao amritam (nektar), postat će visham (otrov). Ako piješ ono što liči na visham, postat će amritam. "

                          Jedna stvar koju ne želite u svom životu je praznina. Sve nevolje s kojima se suočavate u životu u pogledu obrazovanja, obitelji, profesije, novca i problema je zato što na neki način želite osigurati da vaš život ne bude prazan.
                          To je sve što pokušavate, pod svaku cijenu. Ali ako svjesno postanete prazni, to je krajnji nektar života. A ipak, u vašoj normalnoj percepciji, to je apsolutni otrov. Nitko to ne želi. Ali ako ga pijete, on vam postaje nektar.
                          Istodobno, sve ostale stvari za koje ste smatrali da su nektar - bilo da se radi o znanju, novcu, moći, ljubavi ili bilo čemu drugom - potrčali ste za njima, ali što vam se dogodilo? Mala zadovoljstva stigla su do vas, ali na kraju, s vremenom kada pogledate oko sebe, vaš život nestaje.

                          Pokušavajući trčati za tzv. nektarom, opljačkani ste od života. I sva gorčina i patnja na ovom planetu su samo zato što ljudi trče za tim stvarima, zar ne? Ali ako krenete za onim što izgleda kao otrov, vaš će život postati nektar. To je priroda istine.
                          Ako božansko mora ući u vas i očitovati se unutar vas, potreban vam je prazan prostor. Inače, sve što je tu je samo vrag vašeg uma. Samo ako se dogodi praznina, dogodit će vam se božansko. Ljubav, radost i mir poznavali ste samo u trenucima praznine - sve lijepe stvari dogodile su vam se samo u trenucima praznine. Ali logično i mentalno, mislite da je praznina jedina stvar koju ne želite. Izgleda poput otrova, ali je nektar.
                          Ako trčite za ispunjenjem, to će biti beskrajna trka. Nikad se nećete ispuniti. Postoje tri načina na koje pokušavate ispuniti sebe. Želite da vam džep bude pun bogatstva. Želite da vam je glava puna - želite sve znati. Želite da vam srce bude puno - želite da volite i želite da vas ljudi vole.

                          Ovo su jedina tri načina na koja se pokušavate ostvariti. Pretpostavimo sada da vam dam sav novac na planeti, hoće li vam džep postati pun ili možete staviti još više?
                          Može stati i još više, zar ne? Dakle, u samoj prirodi stvari, vaš džep ne može biti pun.
                          Ako sameljem sve biblioteke na ovom planetu i ubacim vam ih u glavu, hoće li vam glava postati puna?
                          Ne, možete naučiti još. Dakle, u samoj prirodi stvari, glava vam ne može postati puna.
                          Ako cijelu populaciju uključite kao dio sebe i volite ih, hoće li vam srce postati puno ili možete uključiti i novorođeno dijete?
                          Možete, pa ni ovo ne može postati puno. Ako trčite za ispunjenjem, trčati ćete beskonačno.

                          Ali praznina je uvijek puna. Ono što je prazno apsolutno je prazno. Nikad nije napola prazno. Ne postoji nepotpuna praznina. Da biste to vidjeli, potrebna vam je svjesnost i tek tada prepoznajete nektar života.
                          U protivnom, greškom otrov smatrate nektarom i trošite svoj život trčeći za time. To je osnova duhovnog života. Ljudi misle da se onaj koji je na duhovnom putu odrekao svega. Ničega se nisu odrekli. Pogodili su zlatni rudnik. Nema problema, nema gluposti.

                          Comment

                          • Ryuujin
                            ...
                            • Nov 2010
                            • 2358

                            #58


                            How to turn inward? Sadhguru explains, a life lived purely logically is not worth living. However, tasting life beyond the logical requires commitment and intensity.


                            Pitanje: Postoje li neki konkretni praktični načini za sagledavanje u sebe?

                            Sadhguru
                            : Definitivno. Vi tražite tehnologiju. Priroda ove tehnologije je subjektivna. Postoji razlika između objektivne i subjektivne tehnologije. Recimo da želite napraviti eksperiment u kemijskom laboratoriju. Stavite ovu kemikaliju u onu, gledate što se događa i zapišete svoja zapažanja. To je jedna vrsta razumijevanja. Ali sa subjektivnom tehnologijom, vi ste kemikalija i kemičar. Morate se postaviti u to i ostvariti. Za to je potrebno drugačije okruženje. Tome treba pristupiti u određenom prostoru predanosti i usredotočenosti. Inače će postati smiješno.

                            Duhovnost i religija postali su danas u svijetu apsolutno smiješni. Nijedna ispravno misleća osoba ne želi im ići ni blizu, ne zato što s njima nešto nije u redu, već naprosto zato što su ljudi, bilo zbog pretjerane zanosnosti ili beskrupuloznosti, pokušali to riješiti na uličnoj strani u neupućenim okruženjima. Zbog toga je predstavljeno na takav smiješan način da nijedna inteligentna osoba ne želi imati nikakve veze s tim.

                            Bogovi i vragovi

                            Ovo je subjektivna znanost. Nije poput A + B = C. Ne spada u područje logike. Uvijek su vam potrebna dva za logiku. Samo kad postoji dualnost, postoji logika. Logika djeluje između suprotnosti. Ako postane jedno, više nema logike. Za hodanje i rad u ovom svijetu potrebna vam je logika, ali ako želite krenuti prema unutra, vaša će logika biti onesposobljujući faktor. To je jedna stvar s kojom se većina ljudi bori. Pokušavate učiniti ono, što god bilo da nazivate Bogom, također kao nešto logično, što dovodi do toliko glupih priča.

                            Jednom kad to učinite, mislite da Bog mora biti dobar. Što je s lošim? Kamo treba ići? Ako Bog nije stvorio loše, onda tko je to učinio? Znači, on zapravo nije Stvoritelj. Mora da je vrag koji je stvorio loše. Dakle, obojica su očito u partnerstvu, jer u vama oboje postoje. Ako su obojica partneri, morate oboje obožavati! Ali to nije moguće. Dakle, vaša logika ne funkcionira. Logički aspekt uma koristan je samo za obradu materijalnih stvarnosti života. Ako pokušate sebe nositi s logikom, bit ćete totalni nered, jer u osnovi, ako na svoj život gledate apsolutno logično, u njemu nema nikakvog smisla.

                            Ekstremna logika = samoubojstvo

                            Pogledajte svoj život apsolutno logično. Nemojte razmišljati ili se podsjećati na iskustvenu dimenziju. Probudili ste se ujutro. Ne mislite na izlazak Sunca, ne mislite na djetetovo lice ili cvijet u vrtu - samo logično razmislite. Zapravo morate ustati iz kreveta - to nije mali podvig. Tada morate ići u toalet, četkati, jesti, raditi, jesti, raditi, jesti, spavati - i opet iste gluposti sljedećeg jutra. Morate prolaziti kroz iste gluposti svaki dan sljedećih trideset, pedeset, sedamdeset ili bilo koji broj godina koji želite živjeti. Da li je logično da vrijedi živjeti? Trenuci ekstremne logike su trenuci samoubojstva. Ako pogledate iskustva iz svog života, to vam može značiti vaš svijet. Ali kada u svom životu primijenite totalnu logiku, sve u vašem životu je besmisleno.

                            Prelazak s logičkog na ono što je izvan logičkog ne može se dogoditi u atmosferi koja nema predanosti. Bez da steknete iskustvo izvan ovoga svijeta, ne možete to učiniti. Barem ako ste spremni posvetiti se tome nekoliko dana - intenzivnog traženja, a ne zabave - možemo vam postaviti različitu razinu iskustva i percepcije. Ako ste voljni stvarno tražiti, spremni ste napraviti „Želim znati o čemu se tu dovraga, stvarno radi“, vaš jedini prioritet, ako stvorite takav intenzitet, mogu to učiniti za vas. Jeste li spremni?

                            Comment

                            • Ryuujin
                              ...
                              • Nov 2010
                              • 2358

                              #59
                              By Sadhguru Jaggi Vasudev Every sphere of our lives – from the intellectual to the religious – is governed by conclusions; this is a major problem today. When i speak of the spiritual journey as...


                              Svakom sferom našeg života - od intelektualne do religiozne - upravljaju zaključci; ovo je danas veliki problem. Kada govorim o duhovnom putovanju kao o 'potrazi', neposredna pretpostavka je da potičem ljude da traže Boga. Ali čak je i Bog zaključak. Opsesija zaključcima usađena je u našim najupečatljivijim godinama.

                              Odrastajući, bio sam neumoran skeptik. Čak sam i u dobi od pet godina, kad je moja obitelj išla u hram, imao pitanja. Tko je Bog? Gdje je on? Tamo gore? Gdje je gore? Tako nisam nikad ušao u hram.
                              To je značilo da su me roditelji uvijek ostavili vani da me čuva osoba koja je pazila na obuću. Držao me čvrsto za ruku jer je znao da ako pogleda negdje u drugom smjeru ja bih otišao! Kasnije u životu primijetio sam da su ljudi koji su izlazili iz restorana uvijek imali radosnija lica od onih koji su izlazili iz hramova. To me je zaintrigiralo.

                              Pa ipak, dok sam bio skeptik, nisam se poistovjetio ni s tom oznakom. Imao sam puno pitanja, ali nikada nisam osjetio potrebu za donošenjem bilo kakvih zaključaka. Rano sam shvatio da ništa ne znam. To je značilo da sam na kraju posvetio ogromnu pažnju svemu. Beskrajno bih mogao zuriti u čašu vode, list, čak i u tamu.
                              Postepeno sam shvatio da jezik nije ništa drugo nego zavjera koju su osmislila ljudska bića. Kad je netko progovorio, vidio sam da samo pušta zvukove, a ja sam smislio značenja. Dakle, prestao sam izmišljati značenja i zvukovi su postali silno zabavni. Vidio sam kako im uzorci izbijaju iz usta. Da sam nastavio zuriti, osoba bi se samo dezintegrirala i pretvorila u mrlju energije. Tada su ostali samo uzorci!

                              Kad su mi oči bile otvorene, sve me fasciniralo. Ali na svoje zaprepaštenje, otkrio sam da je kad bih zatvorio oči bilo još više stvari koje bi mi privukle pažnju - način na koji tijelo pulsira, kako organi funkcioniraju, kako se unutarnje energije kreću, kako je anatomija poravnana. Vidio sam da su granice zapravo ograničene na vanjski svijet. Umjesto da pojednostavljeno odgovorim da sam ‘ovo’ ili ‘ono’, vidio sam da bih, ako bih htio, mogao biti bilo što. Čak se i sigurnost ‘mene’ srušila. Iz poznavanja sebe kao autonomne osobe, ova vježba me je rastopila. Postao sam maglovito biće.
                              U ovom stanju neznanja bez granica, sve bi mi moglo privući pažnju. To je uznemirilo mog oca liječnika koji je počeo vjerovati da mi je potrebna psihijatrijska procjena. Oduvijek mi se činilo neobičnim da svijet ne vidi neizmjernost stanja ‘ne znam’. Oni koji to stanje uništavaju vjerovanjima i pretpostavkama zaboravljaju da je "ne znam" ogroman ulaz - jedini ulaz - do znanja.

                              Sposobnost gledanja bez motiva danas nedostaje u svijetu. Ali, svi su psihološka bića, koja žele svemu dodijeliti značenje. Duhovnost nije u potrazi za Bogom, istinom ili konačnim. Radi se o tome da poboljšate svoju percepciju, vašu sposobnost gledanja. Nikad u životu nisam ništa tražio. A moj životni pothvat je naučiti ljude upravo ovome: Ako stvarno želite spoznati duhovnost, ne tražite ništa. Samo naučite gledati.

                              Comment

                              • Ryuujin
                                ...
                                • Nov 2010
                                • 2358

                                #60
                                Confused by all the noise around Yoga? Sadhguru gives five points on what Yoga really is and busts three myths about Yoga that are commonly believed.




                                Sadhguru opisuje što riječ "joga" znači, a što ne.

                                Sadhguru: U osnovi tradicije, kad jednom bilo čemu dodamo riječ "joga", to ukazuje na to da je to cjelovit put za sebe. Kažemo hatha joga, ali nećemo reći asana joga. Naravno, ako dolazite iz Sjedinjenih Američkih Država, oni svašta kažu!

                                Ako je to cjelovit put sam po sebi, kako mu se treba pristupiti? Kad bi to bila samo jednostavna praksa ili vježba, mogli biste joj pristupiti na jedan način. Da je to oblik umjetnosti ili samo zabava, moglo bi se pristupiti na drugi način. Koristim sve ove riječi jer su u upotrebi u današnjem svijetu. Ljudi kažu "rekreativna joga", "zdravstvena joga", ljudi to nazivaju umjetničkim oblikom - misle da čine uslugu jogi govoreći da je to umjetnička forma. Ne. Onog trenutka kada priložite riječ "joga", to znači da je to cjelovit put za sebe.

                                Riječ "joga" u biti znači "ono što vas dovodi u stvarnost". Doslovno, to znači "unija". Unija znači da vas dovodi do krajnje stvarnosti, gdje su pojedine životne manifestacije površinski mjehurići u procesu stvaranja. Trenutno su iz iste zemlje iskočili stablo kokosa i mango. Iz iste zemlje iskočilo je ljudsko tijelo i toliko stvorenja. Sve je to ista zemlja.

                                Joga znači kretanje prema iskustvenoj stvarnosti u kojoj se zna krajnja priroda postojanja, način na koji je stvorena.

                                Joga se odnosi na uniju ne kao ideju, filozofiju ili kao koncept koji upijate. Kao intelektualna ideja, ako jamčite za uobičajenost svemira, to vas može učiniti popularnima na čajanki, može vam dati određeni socijalni status, ali ne služi u neku drugu svrhu. Vidjet ćete, kad se stvari svedu na novac čak - ne mora se ni svoditi na život i smrt - čak i zbog novca, "Ovo sam ja, to ste vi." Granica je jasna; ne postavlja se pitanje da smo ti i ja jedno.

                                To zapravo nanosi štetu pojedincu ako intelektualno gledate da je sve jedno. Ljudi rade svakakve gluposti jer su dobili ideju da su svi jedno prije nego što ih netko nauči dobru lekciju i onda vide: „Ovo sam ja, to si ti. Nema šanse da budemo jedno. "
                                Ako postane iskustvena stvarnost, neće donijeti nikakvo nezrelo djelovanje. Donijet će ogromno životno iskustvo. Individualnost je ideja. Univerzalnost nije ideja, ona je stvarnost. Drugim riječima, joga znači da pokopavate sve svoje ideje.

                                Comment









                                Latest Topics

                                Collapse

                                There are no results that meet this criteria.

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎